IFA: کمپانی ZTE از Grand X یا اولین گوشی اروپایی با پردازنده‌ی Intel پرده برداشت

IFA: کمپانی ZTE از Grand X یا اولین گوشی اروپایی با پردازنده‌ی Intel پرده برداشت
  • 1391/6/10
  • عليرضا شیری
  • 0

این هفته در نمایشگاه IFA انواع و اقسام گوشی و تبلت رونمایی می‌شوند و برخلاف لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها، پردازنده‌های اینتلی در آنها وجود ندارد. بله، همان‌طور که می‌دانید ARM پلتفرم کم‌مصرفی است که در گوشی‌ها و تبلت‌ها به وفور به کار می‌رود.

Intel هم از مدتی پیش در این بخش وارد شده و حتی گوشی هم تولید کرده اما هنوز کار اینتل جدی نشده است.

امروز ZTE یک گوشی جدید و زیبا با سیستم عامل اندروئید 4.0 یا بستنی حصیری عرضه کرده که در آن برخلاف معمول از پردازنده‌ی Atom محصول اینتل استفاده شده است. مدل دقیق پردازنده Intel Atom X2460 است که از خانواده‌ی Medfieldها محسوب می‌شود.

بدنه‌ی گوشی هم در نوع خود جدید است، اگر به تصویر زیر دقت کنید می‌بینید که پشت گوشی سطح صافی ندارد بلکه به نظر طرحی هاشورخورده و زبر دارد. به جز سطح پشتی باقی بدنه و ظاهر کلی گوشی شبیه به Galaxy Nexus است.

صفحه نمایش گوشی دارای رزولوشن 960 در 540 پیکسل است و یک دوربین 8 مگاپیسکلی نیز روی سطح پشتی دیده می‌شود. یک فلش LED هم در کنار دوربین قرار دارد. سیستم عامل از نظر ظاهری توسط ZTE سفارشی شده است و به آخرین سیستم عامل گوگل شبیه است. آیکون نرم‌افزارها گوشه‌های گرد شده دارند و ویجت‌های مربوط به ساعت، وضع آب و هوا و تاریخ کیفیت بالایی دارند.

از نظر اتصالات اینترنتی باید گفت که سرویس نسل چهارم HSPA+ تا سرعت 21 مگابیت بر ثانیه قابل استفاده است.

ناگفته نماند با توجه به پردازنده‌ی به کار رفته، تکنولوژی Hyper-Threading اینتل هم در این گوشی به کار رفته و پردازنده‌ی خوب و پلتفرم XMM 6260 اینتل نیز باعث می‌شود که سرعت گوشی بسیار بالا باشد و واسط کاربری بسیار روان و سریع عمل کند. کار با مرورگر و اینترنت هم با سرعت فوق‌العاده‌ای صورت می گیرد.

باتری گوشی 1650 میلی آمپر ساعتی است و برای یک روز روشن بودن آن کافی است. 1 گیگابایت حافظه‌ی رم، 4 یا 16 گیگابایت ROM و در کنار آن امکان استفاده از کارت‌خوان microSD برای افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دوربین جلویی با رزولوشن 0.3 مگاپیکسل، GPS، Blutooth 2.1 و A2DP، صدای Dolby، رادیوی RM، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، حسگر فاصله و سنسور شدت نور از دیگر تجهیزات سخت‌افزاری به کار رفته است.

در سال جاری این گوشی را با مشخصاتی متفاوت دیده بودیم و آنچه در IFA رونمایی شده به نظر نسخه‌ی نهایی می‌آید چرا که در ماه آینده ی میلادی شاهد عرضه‌ی این گوشی در بازارهای اروپا خواهیم بود.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *