IFA: نوت‌بوک‌های سری IdeaPad Y لنوو با هارد یا کارت گرافیک قابل تعویض

IFA: نوت‌بوک‌های سری IdeaPad Y لنوو با هارد یا کارت گرافیک قابل تعویض
  • 1391/6/10
  • عليرضا شیری
  • 0

نوت‌بوک‌های سری IdeaPad Y امروز توسط Lenovo رونمایی شدند. این خانواده از یک ویژگی جدید به نام UltraBay برخوردارند و در واقع می‌توان یک هارد دیسک اضافی، یک کارت گرافیک دوم برای افزایش قدرت پردازش گرافیکی و یا یک سیستم خنک‌کاری اضافی را در آن قرار داد. ایده‌ی جالبی است، برای بازی و کارهای گرافیکی، هارد دیسک اضافی را خارج کرده و به جای آن کارت گرافیک قرار می‌دهیم.

صفحه نمایش مدل Y400 قطر 14 اینچ دارد و در مورد Y500 نیز قطر 15.6 اینچ است. ای دو مدل در دو رنگ قرمز و مشکی طراحی شده‌اند.

بهترین انتخاب برای پردازنده‌ی اصلی Intel Core i7 نسل سوم است. قوی‌ترین کارت گرافیک انتخابی هم GeForce 650M می‌باشد که از تکنولوژی OptimusTM محصول NVIDIA برخوردار است. به کمک این تکنولوژی، مصرف انرژی در حالت عادی کاهش می‌یابد و هنگامی که پردازش گرافیکی صورت می‌گیرد، سرعت کارت و در نتیجه مصرف انرژی آن افزایش می‌یابد. تا 16 گیگابایت حافظه‌ی RAM می‌توان برای این مدل‌ها سفارش داد. هارد دیسک نیز تا 1 ترابایت قابل انتخاب است. استفاده از درایو نوری قابل تعویض (در اولترابِی قرار می‌گیرد) DVD و Blu-ray نیز امکان‌پذیر است.

این نوت بوک از تاچ‌پد هوشمند لنوو استفاده می‌کند که برای ویندزو 8 بهینه شده و واسط کاربری برای ارتباط لمسی و فرمان‌های حرکتی بسیار ساده و راحت است.

خانواده‌ی Y همگی دارای پورت‌های USB هستند که حتی وقتی نوت‌بوک خاموش باشد هم می‌توان وسایل جانبی را با آن شارژ کرد.

2 پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 در بدنه‌ی دستگاه دیده می‌شود، کارت‌خوان 6 کاره و خروجی استریو هدفون، خروجی صدای دیجیتال SPDIF، ورودی میکروفون 3.5 میلی متری و خروجی HDMI از جمله اتصالات جانبی نوت‌بوک است.

ابعاد مدل بزرگ‌تر 387 در 259 در 36 میلی متر است و مدل کوچک‌تر نیز 350 میلی متر در 245 میلی متر در 33 میلی متر فضا اشغال می‌کند. هر دو مدل دارای باتری هستند که برای 3 ساعت کارهای سنگین مالتی مدیا شارژ نگه می‌دارد.

زمان عرضه‌ی این نوت‌بوک‌ها اکتوبر سال 2012 است و قیمت آنها نیز از 649 دلار به بالا می‌باشد.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *