حل مشکلات فلش در وبسایت YouTube

حل مشکلات فلش در وبسایت YouTube
  • 1391/6/13
  • علیرضا
  • 26

همانطور که میدانید بیشتر ویدئوهایی که در وبسایت ها پخش میشوند ، از طریق فلش پلیر شرکت ادوب امکان مشاهده شان را در اختیار ما میگذارند . نه تنها ویدئوها ، بلکه راهنماهای آموزشی که با کاربر تعامل دارند ، به صورت گسترده از فلش استفاده میکنند . به صورت کلی فلش در بیشتر قسمت های وب به کار گرفته میشود و هر بخش هم مقاصد خاص خود را دنبال میکند .

اما بعضی مواقع همین فلش دردسر ساز شده و باعث اخلال در کارهای ما میشود . امروز قصد داریم تا در مورد بزرگترین سرویس اشتراک فایل دنیا یعنی YouTube صحبت کرده و مشکلاتی احتمالی که بعضی مواقع با فلش دارد را بررسی و برطرف کنیم . پس با گویا آی تی همراه باشید ……


1- غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری : ادوب فلش پلیر به صورت پیشفرض از فناوری شتاب دهنده سخت افزاری استفاده میکند . شتاب دهنده سخت افزاری با استفاده از کارت گرافیکی سیستم به بهبود نمایش ویدئوها در فلش کمک میکند . اما بعضی مواقع این فناوری به درستی کار نمیکند . گاهی اوقات ممکن است که به جای دیدن ویدئو ، با یک تصویر سبز رنگ روبرو شوید که این نشان دهنده عدم کارکرد درست شتاب دهنده سخت افزاری میباشد .

برای غیر فعال کردن این قابلیت باید ابتدا یک ویدئو را در یوتیوب باز کنید . سپس روی قسمت نمایش ویدئو راست کلیک کرده روی گزینه Settings کلیک کنید . سپس گزینه Enable Hardware Acceleration را غیر فعال نمایید .

به خاطر داشته باشید که شتاب دهنده سخت افزاری در بازدهی فلش نقش بسزایی دارد . پس در صورتی که این قابلیت در کامپیوتر شما به درستی کار میکند ، هرگز آن را غیر فعال نکنید . همچنین یک راه حل برای حل مشکل شتاب دهنده سخت افزاری وجود دارد و آن نیز بروز رسانی درایور کارت گرافیک کامپیوترتان میباشد . چون این احتمال وجود دارد که درایور فعلی با این فناوری سازگار نباشد .


2- ارتقای فلش : اگر از نسخه های قدیمی تر فلش استفاده میکنید ، بهتر است به فکر بروز رسانی آن باشید . چون گاهی دلیل عدم عملکرد درست فلش در یوتیوب و یا مرورگر شما ، همین قدیمی بودن آن است . برای شروع کافیست که مطمئن شوید که آخرین نسخه فلش پلیر را نصب کرده اید . برای پیدا کردن نسخه ای فعلی فلش که روی کامپیوتر شما نصب شده است ، به این لینک مراجعه کنید . در بخش شماره 2 ، نسخه فعلی فلش نصب شده روی کامپیوتر شما نمایش داده خواهد شد . اکنون کمی پایین تر رفته و در بخش 3 ، شماره آخرین نسخه فلش ( متناسب با سیستم عامل تان ) را مشاهده کنید . اگر این فلش پلیر نصب شده روی سیستم شما ، آخرین نسخه نبود ، روش زیر را برای بروز رسانی فلش پلیر طی کنید .

نکته : کاربران مرورگر گوگل کروم نیازی به بروز رسانی فلش پلیر نخواهند داشت . چون این مرورگر از فلش پلیر داخلی خود استفاده میکند و بروز رسانی به آخرین نسخه فلش به صورت خودکار توسط مرورگر انجام میشود .

قبل از نصب آخرین نسخه فلش پلیر ، ابتدا باید نسخه فعلی را پاکسازی کنید . بنابراین از پایان این مطلب ، فایل Uninstaller فلش پلیر را دانلود کنید . سپس تمامی مرورگرها و برنامه هایی که از فلش استفاده میکنند ( مثل یاهو مسنجر و … ) را به صورت کامل ببندید . اکنون فایل Uninstaller را اجرا کرده و مراحل حذف فلش پلیر را دنبال کنید . حالا باید فایل ها و فولدرهای فلش پلیر را نیز پاک کنید . برای انجام این کار ، My Computer را باز کرده و در قسمت آدرس بار ، آدرس زیر را وارد کنید :

C:Windowssystem32MacromedFlash

اکنون هرچه فایل در این فولدر هست را پاک کنید .

حالا با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl + R ، پنجره Run را باز کرده و آدرس های زیر را یک به یک باز کنید و همه فایل های موجود در آنها را حذف کنید :

C:WindowsSysWOW64MacromedFlash
%appdata%AdobeFlash Player
%appdata%MacromediaFlash Player

در پایان کامپیوتر خود را ریست کنید .

حالا برای نصب آخرین نسخه فلش پلیر باید به وبسایت اصلی آن مراجعه کنید . اما متاسفانه به دلیل تحریم کاربران ایرانی ، امکان دانلود فلش پلیر به صورت عادی از وبسایت اصلی وجود ندارد . بنابراین ما لینک دانلود آخرین نسخه فلش را در پایان مطلب و متناسب با نوع مرورگرتان قرار داده ایم . پس از دانلود آخرین نسخه ، میتوانید آن را به راحتی نصب کنید .


3- ناسازگاری فلش پلیر با برخی افزونه های فایرفاکس : اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنید ، گاهی اوقات مشکل از افزونه های نصب شده روی مرورگر شماست . به عنوان مثال نوار جستجوی آنتی ویروس آویرا در برخی مواقع مانع از اجرای درست ویدئوهای یوتیوب میشود که اگر این نوار جستجو را از کار بیندازید ، مشکل حل خواهد شد .

اما اگر شما هم این مشکل را دارید ، اول باید یک تست ساده انجام دهید و ببینید که آیا مشکل پخش نشدن درست ویدئوها در یوتیوب مربوط به افزونه ها میشود یا خیر . بنابراین روی منوی فایرفاکس کلیک کرده و از گزینه Help ، گزینه ی Restart with Add-ons Disabled را انتخاب کنید .

فایرفاکس ریست خواهد شد . پس از باز شدن فایرفاکس ، وارد یوتیوب شده و روی یکی از ویدئوها کلیک کنید . اگر آن ویدئو به درستی پخش شد ، این نشان میدهد که مشکل از یکی از افزونه های شماست .

حالا باید مشخص کنید که کدام افزونه مشکل ساز شده است . برای انجام این کار فایرفاکس را بسته و دوباره باز کنید . سپس به از منوی اصلی فایرفاکس به بخش Add-ons بروید و یک به یک افزونه ها را غیر فعال کرده و پس از هر بار غیر فعال کردن یکی از افزونه ها فایرفاکس را ریست کنید . سپس به یوتیوب رفته و یک ویدئو بارگذاری کرده و ببینید که با غیر فعال کردن یکی از افزونه ها ، مشکل حل شده است یا خیر . اگر مشکل حل شده بود ، نشان دهنده این است که آن افزونه ای که غیر فعال کرده اید ، با فلش پلیر ناسازگار بوده و باید آن را به کل پاک کنید . در صورتی که افزونه های زیاد روی فایرفاکس داشته باشید ، این کار کمی وقت گیر خواهد بود . اما اگر مشکل تان همچنان پا بر جا بود ، مشکل از جای دیگری است .


4- استفاده از مرورگرهای دیگر : اگر افزونه ای که باعث مشکل نمایش ویدئوهای یوتیوب در فایرفاکس میشود ، برای شما کاربرد خاصی دارد و داشتن آن حیاتی است ، بهتر است که از یک مرورگر دیگر برای مشاهده ویدئوهای یوتیوب استفاده کنید .


5- نمایش ویدئوهای یویتوب با HTML5 : اگر فلش در مرورگر شما درست کار نمیکند ، میتوانید استفاده از استاندارد HTML5 را در یویتوب فعال کنید . کافیست به این لینک مراجعه کرده و روی گزینه Join the HTML5 Trial کلیک کنید .

البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این قابلیت به این شرط امکانپذیر میباشد که از یکی از مرورگرهای پشتیبانی شده توسط یوتیوب استفاده کنید . مرورگرهایی نظیر گوگل کروم ، فایرفاکس ، اپرا ، سافاری و اینترنت اکسپلورر 9 . اما متاسفانه باید گفت که 100 % ویدئوهای یوتیوب با HTML5 کار نمیکنند و در حال حاضر تعداد محدودی از آنها با HTML5 سازگاری دارند .


دانلود Uninstaller فلش پلیر

دانلود فلش پلیر برای مرورگرهای فایرفاکس ، سافاری و اپرا ( سیستم عامل ویندوز 32 و 64 بیتی )

دانلود فلش پلیر برای مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و AOL ( سیستم عامل ویندوز 32 و 64 بیتی )


منابع 1 – 2

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 26 دیدگاه
  1. شما می تونید با مراجعه به وب سایت FlashPlayer.ir آخرین نسخه Adobe Reader و Adobe Flash Player را دانلود کنید.
    موفق باشید

    1. رفتیم، نشد! ریدایرکت میشه به سایت اصلی ادوبی

    2. این یک سایت ایرانی است. لینک سایت درست است و ریدایرکت نمی شود:
      www.FlashPlayer.ir

    3. سلام .
      این دوستمون Cina درست میگه . بنده همین الان تست کردم ، ریدایرکت میشه به adobe.com .

  2. سلام
    مشکل من دو تصویره شدن فلش پلیر هست یعنی به محض اجرای یک فایل تصویزی در هر سایتی یک خط عمودی مونیتور رو از وسط نصف میکنه و اون فایل مورد نظر در بالا و پایین به صورت دو تصویره به نمایش در میاد من آخرین نسخه فلش پلیر رو دارم

  3. سلام …چرا سایت یوتوب با مرورگر گوگل کروم باز میشه ولی با فایر فاکس باز نمیشه؟

  4. دوست عزیز مشکل من اینه که برخی فیلمها که به صورت آنلاین شروع به نمایش می شوند ، کامپیوتر فریز می شود و ریستارت می شود! اما برخی هم به راحتی نمایش داده می شوند. فایرفاکی آپدیت هست و فلش پلیر هم آخرین نسخه است. اگه راهکاری هست و بهم ایمیل بزنی خیلی ممنونت میشم. مرسی

    1. سلام.
      این مطلب رو بخونید . در مورد روش های حل کرش فلش در فایرفاکس هست .
      موفق باشید …..

  5. مرسی مشکل من افزونه بود پدرمنو دراورده بود 30بار فلش پلیر جدید دانلودکردم وقتی نصب میشد کارنمیکرد ممنون

  6. سلام وقتی در یوتیوب میخوام یک ویدیو را ببینم همش یه ارور میده An error occurred,pleas try egain نمیدونم چیکار کنم فلش پلیرم هم آپدیته و کار میکنه
    لطفا راهنماییم کنید

  7. سلام دوستان. من هم مشکل امیرخان رو دارم و در یوتوب با پیام an error occurred,pleas try again روبرو میشم. لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

    1. اقا سلام =منم همه کارایه بالارو کردم نشد = از چند نفر پرسیدم – گفتن بلوک شده – می خوام ببینم صحت داره یا نه ؟

  8. سلام من هم مشکل امیر و حامی عزیز رو دارم . فایرفکس و Shockwave Player و Flash Player و Flash Player Plugin و Flash Player Active X همه رو آخرین نسخه رو دانلود و نصب کردم ولی باز هم همان ارور قدیمی یعنی an error occurred,pleas try again رو می ده.دیگه واقعا نمی دونم باید چیکار کنم.اگر کسی میدونه لطفا کمک کنه.ممنون
    ایمیل من : empiremc@ymail.com

  9. من اخرین نخسه فلش پلیر رو دارم ولی موقع باز کردن صفحه ویدیو گزینه پلی نمی اید

  10. برا منم همون ايراد an error occurred,pleas try again رو ميده. خواهشا يكي بياد

    راهنمايي كنه ايراد از كجاس. البته به نظر من ايراد از خود سايت يوتيوبه. مرسي

    vahid_pirahmadi20@yahoo.com

  11. سلام.

    من هم مشکل فلش داشتم تویه سایت یوتوب.از آخرین ورژن هم استفاده می کردم ولی
    باز هم ارور فلش می داد.

    این روش برای موقع هایی هست که ویدئو باز نمی شه یا ارور فلش می ده.
    به اول آدرس سایت //:https ( حتما خودتون تایپ کنید کپی نکنید ) اضافه کنید.
    روی بعضی از صحفه ها جواب می ده و ویدئو رو باز میکنه.

  12. سلام من از فیلتر فری گت استفاده میکنم میتونم برم یوتیوپ ولی نه دانلود میتونم بکنم نه فیلم از سایت پخش میشه.میشه راهنماییم کنید؟

  13. سلام
    من برای دیدن ویدیو دریوتیوپ با گوشی دچار مشکل شدم همش خطا میزنه که مشکل روی داده روی داده. چکار کنم

  14. سلام خيلي واجبه من گوشيم اندرويد هستش ميخوام بااون وارديوتيوب شم واردكه ميشم ويدئوهانشون داده ميشه اماپخش نميكنه اين پيغاموميده اتصال به سرور ممكن نيست فايرفاكس وفلش پليردارم توروخداجواب بديد مرسي

  15. سلام منم با تبلت وارد یو تیوب میشم برام میزنه اتصال به سرور ممکن نیست!!!!لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم درسن بشه؟؟؟؟

  16. سلام وقتی در یوتیوب میخوام یک ویدیو را ببینم همش یه ارور میده An error occurred,pleas try egain نمیدونم چیکار کنم فلش پلیرم هم آپدیته و کار میکنه
    لطفا راهنماییم کنید

  17. سلام من وقتی میخام فایلی را تماشا کنم پیغام connection to server lost میاد کسی میتونه راهنمایی کنه مشکل حل بشه. ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *