چگونه آیپاد خود را با رایانه ای جدید همگام سازی کنیم؟

چگونه آیپاد خود را با رایانه ای جدید همگام سازی کنیم؟
  • 1391/6/13
  • امیر امام جمعه
  • 1

همان طور که همه کاربران دستگاه های آیپاد میدانند نمیتوان این دستگاه را با بیشتر از یک رایانه همگام سازی (sync) کرد. اما اگر مشکلی برای رایانه اولیه پیش آمد راه حل کجاست؟ در این مواقع همه اطلاعات موجود بر روی آیپاد شما در معرض خطر قرار داد زیرا پس از همگام سازی دستگاه با یک رایانه جدید هر گونه چیزی که بر روی آن قرار داشته باشد پاک خواهد شد. اما برای آیپاد بیچاره شما که در چنین وضعی قرار گرفته است راهی وجود دارد تا اطلاعات خود را از دست ندهد. پس در ادامه این مطلب با ما باشید تا یاد بگیرید چگونه آیپاد خود را با رایانه ای جدید همگام سازی کنید.

توجه داشته باشید که این مطلب برای همگام سازی نسل های Shuffle ، نانو و کلاسیک آیپاد میباشد و در آینده آموزش مربوط به دستگاه iOS را هم قرار خواهیم داد.

بیشتر کاربران در ابتدا دارای دو مشکل زیر هستند و برای همین اقدام به انجام این کار میکنند :

1- رایانه اولیه ای که با آن اقدام به همگام سازی کرده اید دیگر در دسترس نیست و رایانه جدید نیز آیپاد شما را قبول نمیکند.

2- یا این که قصد دارید اطلاعات خود را از رایانه جدیدی به جای رایانه قدیمی دریافت کنید ولی همگام سازی با رایانه جدید دارای ریسکی برای شما میباشد.

به طور کلی شما دوست ندارید که اطلاعات خود را از دست بدهید اما همگام سازی آیپاد با رایانه ای جدید به معنای پاک شدن همه اطلاعات شما است. این مشکل مربوط به کتابخانه آیتونز میباشد.

به هر حال انتقال کتابخانه آیتونز از یک رایانه به رایانه ای دیگر کار بسیار دشواری نیست اما برای زمانی کاربرد دارد که رایانه اصلی و حافظه آن در اختیار شما باشد. خود اپل نیز به این مسئله پرداخته است که میتوانید از طریق این لینک محتوای آموزشی مربوطه را مشاهده کنید. این کار یک کپی و پیست بسیار ساده است. اما در سوی دیگر همگام سازی یک آیپاد با رایانه جدید بسیار آسان نمی باشد و راهنمایی در این باره نیز از سوی اپل منتشر نشده است. به همین دلیل است که همیشه گقته میشود که از اطلاعات رایانه خود نسخه پشتیبانی را تهیه نمایید تا در زمان هایی مثل این شرایط از آنها استفاده کنید.

اما بهتر است تمام امید خود را از دست ندهیم زیرا راه های دیگری نیز برای انجام دادن وجود دارد. با این که اطلاعات شما از روی رایانه اولیه پاک شده است اما هنوز بر روی آیپادتان قرار دارد پس میتوانید آنها را از روی آیپاد به رایانه منتقل کنید. البته اگر محتوا یا آهنگ های مورد نظر شما از طریق آیتونز خریداری شده باشند میتوانید به سادگی آنها را از طریق خود آیتونز باز گردانی کنید. شما ممکن است بر روی آیپاد خود فرمت های مختلفی از فایل ها را داشته باشید که بستگی به مدل دستگاه شما دارد اما خوشبختانه بازیابی هرگونه اطلاعاتی مقدور میباشد. مهم نیست این اطلاعات از چه نوعی باشند میتوان تمام موسیقی ها ، لیست های پخش ، تصاویر و ویدیو ها را بازگردانی کرد.

در شروع لازم است که بر روی رایانه جدید خود برنامه آیتونز را نصب کنید. پس از نصب برنامه را اجرا کنید و به بخش iTunes و سپس preferences بروید. البته  برای سیستم عامل ویندوز لازم است از طریق Edit و بعد preferences اقدام کنید. بر روی کلید Devices کلیک کنید تا مطمئن شوید گزینه Prevent iPods, iPhones, and iPads from syncing automatically را فعال کرده اید. این گزینه باعث میشود که دستگاه شما پس از اتصال به طور اتوماتیک همگام سازی را شروع نکند زیرا باعث پاک شدن اطلاعاتتان میشود.

بازیابی فایل های رسانه ای

حالا برای اولین قدم رو به جلوی خود آماده میشویم. از این طریق میتوانید فایل های رسانه ای را که از آیتونز خریداری کرده اید به راحتی با رایانه خود همگام سازی کنید. آیپاد خود را به رایانه وصل کنید و سپس برنامه آیتونز را باز نمایید. از طریق مسیر Store>Authorize Computer حرکت کنید. سپس پنجره ای در مقابل شما باز میشود که شناسه اپل و رمز عبور شما را درخواست میکند. پس از وارد کردن اطلاعات خود بر روی گزینه Authorize کلیک کنید.

هم اکنون شما برخی از فعالیت ها را در پنل اطلاعات آیتونز مشاهده میکنید. پس از انجام این کار از طریق مسیر File> Transfer Purchases from و نام آیپاد خود اقدام نمایید.  سپس تمامی اطلاعات از آیپاد شما به رایانه تان منتقل میشود و در قسمت کتابخانه آیتونز قرار میگیرد. پس از اتمام این کار نیز شما میتوانید اقدام به اضافه یا حذف کردن محتوا های موجود کنید. حالا دیگر آیپاد شما به طور کامل قابلیت همگام سازی را رایانه شما را دارد و هیچ اطلاعاتی در این بین از دست نمی رود.

ولی حالتی دیگر نیز وجود دارد که شما فایل های رسانه خود مثل موسیقی ها را از طریق آیتونز دانلود نکرده باشید و به جای آن فایل ها را از روی منابع دیگر کپی کرده باشید. روشی که در قبل آموزش داده ایم برای این گونه فایل ها کاربردی ندارد. در این میان بعضی از برنامه ها به کمک کاربران میایند که برخی قابل خریداری و بقیه رایگان هستند. در ادامه به بررسی چند عدد از این گونه برنامه میپردازیم.

در ابتدا برنامه ی موجود برای کاربران ویندوز را معرفی میکنیم. SharePod برنامه بسیار کاربردی میباشد که به صورت رایگان در دسترس است. برای شروع آیپاد خود را به رایانه متصل کنید و برنامه SharePod را نیز باز کنید. البته مطمئن باشید که برنامه آیتونز در حال اجرا نمی باشد.

برنامه SharePod به طور اتوماتیک دستگاه آیپاد و برنامه های موجود بر روی آن را شناسایی میکند که شامل آهنگ ، ویدیو ها و … میباشد. همانند تصویر پایین محتوای موجود بر روی دستگاه شما نمایش داده میشود.

فایل هایی که قصد کپی کردن آنها را دارید انتخاب کنید یا این که کلید های ترکیبی Ctrl+A را بزنید تا همه موارد انتخاب شود. سپس بر روی گزینه Copy to Computer کلیک کنید.

بعد برنامه SharePod از شما مسیری را برای ذخیره فایل ها درخواست میکند که باید نوع طبقه بندی را نیز برای ذخیره فایل ها مشخص میکند. شما میتوانید نحوه های طبقه بندی مختلف برای ذخیره را انتخاب کنید. و در آخر کلید OK را بزنید تا شروع به انتقال فایل های خود از آیپادتان کنید. بعد از این که کار انجام میشد شما میتوانید به مسیر مشخص شده تان بروید تا تمامی فایل های خود را مشاهده کنید.

حالا تمامی فایل های شما از روی آیپاد به رایانه منتقل شده است. از این بعد نیز میتوانید به آیتونز وارد شوید و اجازه همگام سازی فایل ها را با آیپاد خود صادر نمایید. البته کاربران رایانه های مک نیز میتوانند از طریق برنامه رایگان Senuti اقدام کنند. این برنامه میتواند تا 1000 آهنگ را به طور رایگان انتقال دهد. البته نسخه های قدیمی تر این برنامه به طور کامل رایگان هستند و دارای هیچ محدودیتی نمی باشند. دیگر امکانات و محیط این برنامه نیز همانند SharePod میباشد. شما فقط باید موارد خود را انتخاب کنید و در اخر گزینه Transfer را بزنید. Sensuti تمامی فایل های شما را به طور اتوماتیک به فولدر آیتونز انتقال میدهد. البته مسیر انتقال را میتوانید تغییر دهید. بعد از انتقال فایل های خود میتوانید به طور معمولی به همگام سازی رایانه خود را آیپاد از طریق آیتونز بپردازید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *