ویندوز8 : چگونه کاشی گمشده در مترو را برگردانیم

ویندوز8 : چگونه کاشی گمشده در مترو را برگردانیم
  • 1391/6/14
  • سعيد
  • 13

Windows-8-Wallpaper-Tiles

شاید برای شما پیش اومده که بعد از ورود به ویندوز ناگهان با صحنه عجیبی رو به رو شوید … بله چند تا برنامه های شما گم شده و یا چند تا تغییر شکل پیدا کردن!! و حتی بعضی مواقع به کلی از کار افتاده…این یعنی مشکل در فایل های سیستمی (system files) وجود دارد…


خب این مشکل برای ویندوز 8 هم پیش آمده… برخی از کاربران گزارش داده اند که کاشی های مترو  (آیکون برنامه ها در مترو کاشی tile) از دست رفته و یا اجرا نمی شوند و یا حتی این اتفاق برای برنامه های از پیش نصب شده مانند Remote Desktop و یا فروشگاه apps Store رخ داده است.

این مشکل وقتی بزرگتر میشه که شما در هنگام ارتقا سیستم عامل (upgrading) قبلی خود به ویندوز8 برخی از فایل های سیستمی فاسد ( Corrupt system files) می شوند و برخی از برنامه های پیش فرض خود سیستم عامل مانند بازی ها, خبر رسان , و… به سادگی ناپدید می شوند.

در این آموزش می خواهیم نحوه تعمیر فایل های سیستمی فاسد ( Corrupt system files) در ویندوز 8 را برای شما نشان بدهیم به طوری که شما می توانید برنامه ها و کاشی ها (tile) که در مترو Metro و صفحه آغاز Start Screen از دست داده اید را دوباره برگردانیم و یا از گم شدن آنها جلوگیری کنیم…

missing-apps-windows-8


اجرای سیستم جستجوگر فایل System File Checker

به منظور رفع این مشکل، شما باید سیستم جستجوگر فایل System File Checker در ویندوز 8 اجرا کنید تا تمام فایل های سیستم بررسی شود و فایل های فاسد با نسخه های تازه جایگزین شوند. می توانید این کار را  در ویندوز 8 از طریق باز کردن خط فرمان انجام دهید.

خب بیاید شروع کنیم… به صفحه شروع ( Start Screen)  بروید و سپس راست کلیک کنید و گزینه All apps را انتخاب کنید.

all-apps1

حالا به سمت راست حرکت کنید تا زمانی که  گزینه خط فرمان (Command Prompt) را ببینید . بر روی آن راست کلیک کنید سپس از نوار فرمان گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید تا با دسترسی کامل  command Prompt اجرا شود.

run-as-administrator

در خط فرمان، دستور زیر را تایپ کنید:

sfc /scannow

ویندوز 8 شروع به اسکن و بررسی تمامی فایل ها می کند.البته شما هر موقع بخواهید می توانید آن را متوقف کنید. در صورتی که هر گونه فایل های گم شده و از بین رفته و یا فاسد وجود داشته باشد در نتایج اسکن مشخص خواهد شد و آنها نمایش داده می شوند.

sfc-windows-8


استفاده از بازگردانی سیستم System Restore 

اگر برنامه های شما در ویندوز 8 بعد از یک بروز رسانی ویندوز یا چیزی شبیه آن به طور ناگهانی ناپدید می شوند می توانیم از بازگردان سیستم system restore استفاده کنیم.

برای انجام این کار، شما باید به صفحه آغاز Start Screen رفته و از طریق کادر جستجو search کلمه Recovery را تایپ و جستجو کنید. سپس در سمت چپ گزینه Create a restore point را کلیک کنید.

create-restore-point

با کلیک روی این گزینه , کادر محاوره ای System Properties نمایش می یابد. بر روی System Restore کلیک کنید.

system-restore-windows-8


سپس شما می توانید یک تاریخ را انتخاب و ویندوز 8 را به آن زمان برگردانید.خب شما باید تاریخی رو در اینجا انتخاب کنید که همه چیز خوب عالی بوده و هیچ برنامه در آن زمان از دست نرفته باشد…


سیستم را تازه کنیم .. Refresh Your PC

برای استفاده از این گزینه در صفحه Start Screen در قسمت  Charms bar و سپس بر روی Change PC Settings کلیک کنید.

change-pc-settings

بر روی قسمت General کلیک کنید تا گزینه های آن را مشاهد کنید…

از طریق گزینه سوم یعنی Refresh your PC می توانید از فایل های تازه استفاده کنید و آنها را جایگزین فایل های فاسد Corrupt files کنید.

refresh-pc

امیدوارم یکی از سه روش فوق در هنگام ایجاد مشکل برای برنامه ها و فایل ها به شما کمک کنه و نیاز کامل به پاک کردن و نصب مجدد ویندوز 8 نباشد.


دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 13 دیدگاه
  1. با سلام
    با تشکر از زحمتی که خصوصا در مورد پست های آموزشی می کشید.
    در مورد آموزش ها اللخصوص آموزش هائی که در مورد ویندوز8 ارائه می دهید،بنظرم یه نسخه PDF به اسم خودتون ارائه بدین خیلی بهتره که همه مطالب رو من نوعی یکجا برای مطالعه داشته باشم و بتونم آفلاین هم مطالعه کنم.و اینکه این فایل هرچند وقت یکبار در نسخه های جدید Update بشه.
    ممنون میشم اگه این لطف رو بفرمائید.

  2. سلام من ویندوز8 رو refresh کردم یه پوشه دیگه تو درایو c ایجاد شد بنام windows.old که تمامی برنامه های قبل از رفرش کردن داخل اون هست ولی تو اسمارت اسکرین هیچکدوم از ایکن های برنامه نیست مثلا ایکن گوگل کروم وجود نداره.چیکار باید کرد تا اینا به صفحه ی شروع یا اسمارت اسکرین برگرده .خواهش میکنم کمک کنید.
    ممنونم

  3. سلام ،لطفا کمک کنید
    من وقتی ویندوزم بالا میاد مترو رو نمایش نمیده،چی کار کنم!البته قبلش ی برنامه ای بود اونو ریختم که برای انظیمات مترو بود یکم باهاش کار کردم و بعد پاکش کردم ،البته خوشم نیومد و پاکش کردم
    لطفا پاسخ رو به ایمیلم بفرستید یا همنجا بذارید!به کمکتون احتیاج دارم مرسی

    1. سلام
      این مطلب رو مطالعه کنید
      https://www.gooyait.com/1391/11/30/refresh-reinstall-or-restore-windows-8.html

  4. واااااااااااااااااااااااااااااااااااای دمت خیلی گرم کاملا روشه بسیار بسیاااااااااار عالی ای بود دمت گرم منکه لذت بردم کلا کاشی متروهام پاک شده بود از استور و اپ استور هم نمیومد ولی از روش دوم سیستمم حسابی درست شد مرسی
    @–>—-

  5. تو دومی system restore رو که میزنیم کجا باید تاریخو وارد کنیم
    من زدم و یه لیستی نشون داد که قدیمی ترینش 2 روز پیشه؛
    refresh yor pc رو هم میزنم اررور میده
    لطفا راهنماییم کنین

    1. وقتی refresh your pc رو میزنم این اررور رو میده con not find needed files

    2. احتمالا برای فایل های سیستمی مشکلی پیش امده. با دیسک ویندوز امتحان کنید.

    3. سلام
      شما باید با توجه به تاریخ نصب برنامه ها یکی را انتخاب نمایید. تاریخی که مطمنا هستید سیستم سالم بوده است

  6. سلام خسته نباشید من ویندوز 8 دارم در قسمت start screen اشتباه دستم رفت روی گزینه و کاشی desktop ام پاک شد الان بلد نیستم به کاشی ها اضافش کنم میشه راهنماییم کنید؟

  7. سلام خسته نباشید..
    کاشی دسکتاپ من از تو start حذف شده بود رفتم تو منو سرچ کردم desktop تا دوباره ب کاشی ها اضافش کنم اما هیچگونه ایکن دسکتاپی وجود نداشت..
    خواهشا کمکم کنید.ممنون

  8. سلام
    لطفا کمکم کنید
    من وقتی وارد start میشم و راست کلیک می کنم فقط یه گزینه واسه ی اسم گذاشتن روی گروه ها میاد همین .
    شما نوشتید راست کلیک کنید و گزینه all apps رو بزنید .
    برای من اصلا یک همچین گزینه ای نداره
    من می خوام آیکون mail رو که حذف کردم دوباره بر گردونم ولی نمی تونم …
    لطفا پاسخ رو به ایمیلم بفرستید
    ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *