5 برنامه رایگان برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها

5 برنامه رایگان برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها
  • 1391/6/16
  • امیر امام جمعه
  • 0

1- Comodo Backup

Comodo یکی از بهترین برنامه ها را برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها فراهم کرده است. این برنامه به سادگی بر روی سیستم عامل های 32 و 64 بیتی کار میکند. در این برنامه علاوه بر تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها میتوانید از رجیستری و یا حتی تنظیمات نرم افزار های دیگر نسخه پشتیبان بگیرید. برای امنیت بیشتر نیز قابلیت رمزگذاری برای فایل ها در اختیار قرار گرفته است. میتوانید فایل پشتیبان را در حافظه های جانبی و یا سرور های اینترنتی و شبکه نگهداری کنید. این نرم افزار ویژگی دیگری نیز دارد که به کمک آن میتوانید جدول زمانی خاصی را برای تهیه نسخه پشتیبان در نظر بگیرید.

2- Cobian Backup

نرم افزار مناسب دیگری در این زمینه Cobian میباشد که تمامی موارد ضروری را برای تهیه نسخه پشتیبان در اختیار شما قرار میدهد که شامل مواردی مثل جدول زمان بندی ، رمز و کد گذاری و قرار دادن بر روی سرور و FTP میباشد. قابلیت دیگر این نرم افزار تهیه نسخه پشتیبان از فایل هایی میباشد که باز و در حال استفاده هستند. این قابلیت در بسیاری از برنامه ها دیده نمیشود.

3- GFI Backup

GFI backup شباهت بسیاری به Cobian دارد و دارای قابلیت های مشابه هستند. در این برنامه نیز میتوانید از فایل هایی که در حال استفاده هستند نسخه پشتیبان تهیه نمایید. قابلیت دیگر نرم افزار همگام سازی میباشد که به وسلیه آن میتوانید فایل های پشتیبان را از یک رایانه به رایانه ای دیگر منتقل کنید.

4- FBackup

FBackup برنامه ای رایگان در زمینه تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها میباشد که به صورت اتوماتیک نسخه پشتیبان را بر روی شبکه و یا حافظه های خارجی قرار میدهد. این نرم افزار قابلیت هایی مثل تبدیل نسخه پشتیبان به فایل زیپ ، جدول زمان بندی و تهیه چند نسخه پشتیبان را دارا میباشد. هم چنین استفاده و آپدیت برنامه بسیار آسان میباشد و بر روی سیستم عامل های 32 و 64 بیتی کار میکند.

5- EASEUS TodoBackup

یکی از بهترین نرم افزار ها برای تهیه ایجاد نسخه پشتیبان از درایو ها ، فایل ها و فولدر ها TodoBackup میباشد. به کمک این برنامه میتوانید به راحتی فایل های آسیب دیده خود را نیز بازآوری کنید. اگر قصد دارید از امکانات حرفه ای نرم افزار بهره بگیرد باید نسخه professional آن را داشته باشید ولی اگر شما از کاربران خانگی هستید نسخه رایگان برای شما مناسب میباشد.

راه های زیادی برای بازآوری فایل های از بین رفته وجود دارد ولی با این حال نیز پیشگیری بهتر از درمان است. حتی ممکن است در بعضی مواقع آسیب هارد درایو بسیار جدی باشد و نتوان فایل های داخل آن را بازآوری کرد. اگر شما نیز دارای فایل های بسیار مهم در سیستم خود هستید به کمک نرم افزار های معرفی شده در قسمت های بالایی میتوانید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید و حتی آنها را بر روی شبکه قرار دهید تا از امنیت بیشتری برخوردار شوند و از هرگونه آسیبی در امان باشند.

منبع : Tips O Tricks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *