آیفون 5 – نگاهی به مشخصات و قابلیت ها

آیفون 5 – نگاهی به مشخصات و قابلیت ها
  • 1391/6/23
  • امیر امام جمعه
  • 1

بالاخره در کنفرانس شرکت اپل نسل جدید آیفون یعنی نسخه 5 معرفی شد. این محصول دارای بسیاری از ویژگی هایی میباشد که در اطلاعات درز شده بیان شده بود. آیفون 5 دارای صفحه نمایش Retina با اندازه 4 اینچ و رزولوشن 640*1136 (326ppi) میباشد که از فناوری LTE و وای فای دو بانده پشتیبانی میکند. نسخه جدید آیفون نازک تر از قبل شده و ضخامت آن به 7.6 میلیمتر رسیده است. وزن آن نیز 112 گرم میباشد.

این محصول جدید اپل از جدید ترین چیپ شرکت یعنی A6 بهره میگیرد که دارای پردازش و قدرت گرافیکی دو برابر بیشتر نسبت به نسخه قبلی میباشد. البته این کیفیت به معنای واقعی است و هیچ ربطی به عدد فرکانس و تعداد هسته های پردازشگر ندارد.

دوربین آیفون 5 دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است همان طور که در آیفون 4s به کار رفته ولی اندازه آن 25 درصد کوچکتر میباشد. هم چنین قابلیت های جدیدی مثل عکاسی پانوراما بر روی آن قرار دارد که به کمک این ویژگی میتوان تصاویری را با کیفیت 28 مگاپیکسل ثبت کرد. در قسمت دوربین تماس تصویری نیز شاهد ارتقا بوده ایم که کیفیت آن به HD یا همان 720p رسیده است.

دیگر ویژگی های جدید شامل میکروفون ها ، حذف صداهای اضافی ، بلندگو های کوچکتر و درگاه اتصال جدید Lightning (رعد برق) میباشند. این کابل اتصال 80 درصد نسبت به نسخه قبلی خود کوچک تر است. البته تمامی این جزییات به کنار زیرا شیرین تر بخش آیفون 5 سیستم عامل iOS 6 موجود بر روی آن میباشد.

این نسخه از آیفون از ابتدا بر روی نسخه ششم iOS کار میکند. البته شرکت اپل در کنفرانس خود ویژگی های جدیدی را به لیست قابلیت های iOS 6 اضافه نکرد زیرا در کنفرانس پیشین به آنها پرداخته بود.

پیش فروش آیفون 5 از 14 سپتامبر شروع خواهد شد. در کشور های آمریکا ، کانادا ، انگستان ، فرانسه ، آلمان ، استرالیا ، ژاپن ، هنگ کنگ و سنگاپور در 21 سپتامبر شاهد فروش رسمی خواهیم بود. البته 22 کشور دیگر نیز از تاریخ 28 سپتامبر به این لیست اضافه خواهند شد.

با عرضه آیفون 5 نسخه قدیمی این خانواده یعنی 3GS نیز دیگر از رده خارج محسوب میشود. قیمت آن نیز با قرار دادی دو ساله به صورت 199 دلار خواهد بود. نسخه 4s نیز در ازاری مبلغ 99 دلار به صورت قرار دادی در دسترس میباشد. آپدیت رایگان دستگاه های آیفون نیز از تاریخ 19 سپتامبر شروع خواهد شد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *