طرحی که مایکروسافت برای بازی در دنیای مجازی تصویر شده ثبت کرد

طرحی که مایکروسافت برای بازی در دنیای مجازی تصویر شده ثبت کرد
  • 1391/6/23
  • عليرضا شیری
  • 0

شاید با واژه‌ی جدید هولودِک آشنا باشید، در واقع Holodeck یک اتاق بزرگ است که افراد برای سرگرمی وارد آن شده و دنیای مجازی یک بازی ویدیویی را به شکل واقعی و سه بعدی تجربه می‌کنند. اخیراً مایکروسافت طرحی ثبت کرده که در آن بازی در یک صفحه‌ی کوچک‌تر تلویزیون نمایش داده شده و تصاویر دیگری نیز در اطراف شخص به صورت سه بعدی نمایش داده می‌شود.

در این طرح مشخص شده که مایکروسافت چه‌طور می‌خواهد تصاویر و محیط مجازی را به صورت 360 درجه در اتاق به نمایش درآورد و در نهایت محیط مجازی را به طور کامل تصویر کند. البته این طرح جالب چیزی نیست که مربوط به این روزها باشد، در اوایل سال 2011 مایکروسافت آن را ثبت کرده و نام immersive display experience به معنی تجربه‌ی تصویری غرق کننده روی آن گذاشته است.

سیستمی که در این طرح در مورد آن صحبت شده به یک کنسول بازی معمولی وصل می‌شود و در واقع یک نمایش‌گر محیطی است. نمایش‌گر محیطی کارش این است که دنیای مجازی بازی را در اطراف شخص تصویر می‌کند، شخص به هر طرف که نگاه کند، دنیای بازی را می‌بیند! صفحه نمایش تلویزیون هم در این سیستم کاربرد دارد و تصاویر دیگری که در اطراف اتاق نمایش داده می‌شوند، ادامه‌ی تصویر داخل تلویزیون هستند. کاربر می‌تواند به اطراف بچرخد و محیط را بررسی کند، شاید یکی از دشمنان در حال نزدیک شدن باشد!

و اما نقش کینکت مایکروسافت، یک حسگر عمق دید مثل کینکت برای تشخیص محیط اتاق به کار برده می‌شود تا محیط را بررسی کرده و تصاویر را به درستی ارسال کند. اما سوالاتی هم مطرح می‌شود که چالش برانگیز است. مثلاً اگر یک اتاق با دیوارهای ناکامل داشته باشیم چه اتفاق می‌افتد؟ آیا می‌توان در اتاقی که به محیط بازی مثل پله یا راهرو باز است نیز از این سیستم جالب استفاده کرد؟

فعلاً این طرح کامل نشده و نمونه‌ی عملی آن روانه‌ی بازار مصرف کننده نشده و بهتر است منتظر قدم‌های بعدی مایکروسافت باشیم.

 منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *