در درون Galaxy Camera چه میگذرد؟

در درون Galaxy Camera چه میگذرد؟
  • 1391/6/27
  • امیر امام جمعه
  • 1

سامسونگ در همایش IFA امسال در شهر برلین بسیاری از محصولات جدید خود را معرفی کرد که شاید در مرکز توجه ها Galaxy Note II قرار داشت. اما با این وجود دیگر محصولات این شرکت نیز به قابل توجه بودند که از جمله آنها میتوان Galaxy Camera را نام برد. در ادامه ویژگی هایی از این محصول را برای شما بیان میکنیم که آن را به یک دستگاه خاص برای کاربرد های مختلف رسانه ای تبدیل میکند.

طراحی

اگر تا به حال متوجه شده باشید Galaxy Camera شباهت بسیاری از نسبت به Galaxy S III دارا میباشد. بیشتر مشخصات سخت افزاری Galaxy S III بر روی Galaxy Camera نیز قرار گرفته است که علاوه بر آنها توسط دپارتمان عکاسی دیجیتال سامسونگ نیز تغییراتی در آن ایجاد شده و چنین محصول فوق العاده ای را تولید کرده است. ایده سامسونگ در این زمینه بسیار جالب میباشد و شاهد دستگاهی هستیم که قابلیت های آن در میان دوربین و گوشی هوشمند به اشتراک گذاشته شده است. البته ممکن است برخی از ویژگی هایی را که یک گوشی هوشمند دارد در Galaxy Camera مشاهده نکنید اما قابلیت های دیگری دارد که نمیتوان آن را فقط به عنوان دوربین قبول کرد.

فلش دستگاه نیز همانند NX1000 دارای قابلیت جدا شدن میباشد. شاید هیچ یک از توسعه دهندگان باور نداشته باشند که در این محصول چنین ویژگی هایی به کار رفته و قابلیت حمل آن را بسیار افزایش داده است. اگر نیاز به عکاسی به فلش دارد کافی است آن را فشار دهید تا صفحه فلش برای شما باز شود و از آن بهره بگیرید.

اما در پشت دستگاه Galaxy Camera دارای صفحه نمایش 4.8 اینچی همانند Galaxy S III میباشد ولی کلید های سخت افزاری برداشته شده اند و به جای آن کلید هایی همانند محصولات شرکت Google فراهم آمده اند. در پایین دستگاه نیز بلندگو ها در گودی های کوچکی قرار دارند. باطری ، حافظه جانبی و پورت HDMI همه در پایین دستگاه قرار گرفته است.

در مقایسه با دیگر دوربین های هم رده Galaxy Camera دارای اندازه بسیار کوچک تری میباشد که بر روی آن زوم 21x اپتیکال قرار دارد. هم چنین این محصول برای ثبت تصاویر در محیط های تاریک نیز بسیار مناسب است.

باطری 1650 میلی آمپری این دستگاه ممکن است برای کسانی که فقط از قابلیت های غیر دوربینی استفاده میکنند مناسب باشد. اما اگر بخواهید هم زمان با آن عکاسی هم کنید عمر کوتاه آن شما را شگفت زده میکند. البته راه حل هایی مثل استفاده از باطری های اضافی و یا جانبی نیز وجود دارد.

در کناره دستگاه نیز جک هدفون و میکرو USB قرار دارند.

Galaxy Camera در مقابل Galaxy S III

بیایید تا نگاه دقیق تری به جزییات داشته باشیم تا بتوانیم برتری های موجود میان Galaxy Camera و Galaxy S III را ثابت کنیم.

در قسمت صفحه نمایش Galaxy Camera در گوشه ها دارای انحنا میباشد که اندازه آن را بزرگتر نمایش میدهد. اما طراحی طبیعی Galaxy S III باعث شده است تا در نگاه اول فکر کنید که اندازه دستگاه نسبت به دیگری نازک تر است.

هم چنین بر روی Galaxy Camera سیستم عامل اندروید نسخه 4.1 (لوبیا ژله ای) قرار دارد اما تاکنون اعلامیه رسمی مبنی بر عرضه این سیستم عامل برای Galaxy S III منتشر نشده است. مشخصات سخت افزاری دستگاه ها همانند یک دیگر است ولی مقدار حافظه RAM نیز به دستگاه شما و محل عرضه آن بستگی دارد.

آیا میتوان با Galaxy Camera تماس برقرار کرد؟

همان طور که در تصاویر مشاهده میکنید آیکن های مربوط به تماس و ارسال پیامک به طور کامل از منوی گوشی حذف شده اند پس نمیتوان به این دستگاه ارتباط برقرار کرد. البته ارتباط از راه های دیگری برقرار میشود زیرا بر روی این دستگاه یک میکروفون و بلندگو برای تماس های اینترنتی یا به اصطلاح VOIP قرار دارد.

عملکرد

با زدن گزینه دوربین در قسمت بالای میتوان عملکرد دستگاه را به دوربین تغییر داد. با لمس صفحه نمایش میتوانید اقدام به گرفتن تصاویر کنید اما این کار از طریق کلید شاتر نیز که بر روی دستگاه قرار دارد امکان پذیر شده است. هم چنین کلیدی برای زوم نیز در کنار شاتر قرار دارد.

برای تنظیم دوربین تنوعی از حالت های مختلف از جمله اتوماتیک ، معمولی ، هوشمند و حرفه ای در دسترس میباشد.

علاوه بر انتخاب حالت های مختلف میتوانید دیگر تنظیمات مربوط به دوربین همانند ISO را نیز مشخص کنید. کار با این دستگاه بسیار آسان تر از دیگر دوربین ها میباشد و هم چنین کاربران غیر حرفه ای نیز میتوانند تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کنند.

تنوع فیلتر های مختلف نیز قابل توجه میباشد که در تصویر پایین میتوانید تعدادی از آنها را مشاهده نمایید.

برای مثال حالت هوشمند دارای تنوع زیادی از گزینه ها در داخل خود میباشد که از وضوح تصاویر تا عمق رنگ ها موجود دارند.

دوربین دستگاه کاربرد های بسیاری را در اختیار کاربران قرار میدهد که حتی عکاسان حرفه ای نیز تمایل دارند به آن ها نگاهی بیاندازند.

نکته دیگر درباره این دوربین شناسایی صورت ها به طور اتوماتیک میباشد. برای مثال وقتی تصویری از یک دوست خود گرفتید میتوانید به آسانی آن را به اشتراک بگذارید. هم چنین برای کسانی که واقعا قصد دارند از پایه شروع کنند راهنمایی بر روی دستگاه قرار گرفته است.

تشخیص حرکات نیز که بر روی اعضای خانواده کهکشانی ها قرار دارد بر روی Galaxy Camera نیز تعبیه شده است و میتوان به کمک آن عمل زوم کردن دوربین را کنترل کرد.

شاید تعجب کنید اگر بشنوید که Galaxy Camera پتانسیل این را دارد تا جایگزین دوربین فعلی شما شود. فقط کافی است برای مدت کوتاهی با آن کار کنید تا ویژگی های جالب آن شما را به سوی این محصول جلب نماید.

به طور یقین سنسور بزرگتر باعث میشود تا تصاویر با کیفیت بیشتری ثبت شوند و سنسور های BSI نیز میتوانند آسان تر با شرایط نوری تاریک کنار بیایند.

قابلیت های تفریحی نیز بر روی دستگاه موجود میباشند. برای مثال وقتی تصویری را گرفتید میتوانید آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا بر روی سرویس های ابری ذخیره نمایید.

وقتی که برنامه Instagram با محبوبیت چشمگیری رو به رو شد سامسونگ نیز تصمیم گرفت تا آن را به طور پیش فرض بر روی Galaxy Camera قرار دهد. هم چنین نگرانی درباره از دست دادن تصاویر خود نیز نداشته باشید زیرا به طور پیش فرض 50 گیگابایت حافظه ابری برای استفاده شما در دسترس قرار گرفته است. برنامه هایی نیز وجود ندارند که نسخه پشتیبانی از اطلاعات شما را بر روی سرویس ها ابری قرار میدهند.

حال پس از این که تصاویر خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشتید شاید دوست داشته باشید تا نگاهی به عقب نیز بیاندازید. به نظر میرسد طراحان زمان زیادی را صرف کرده اند تا گالری دستگاه را به بهترین شکل طراحی کنند. استفاده از گالری بسیار آسان است و به راحتی مقدور میباشد.

نمونه تصاویر Galaxy Camera

در قسمت پایین نمونه تصاویری را از Galaxy Camera مشاهده میکنید. شما میتوانید تصاویر خود را بر روی شبکه آپلود کنید یا این که از طریق کابل USB بر روی رایانه انتقال دهید.

منبع 1

منبع 2

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *