سوالات آندرویدی خود را بپرسید (همراه با ۲۰ سوال عمومی)

سوالات آندرویدی خود را بپرسید (همراه با ۲۰ سوال عمومی)
  • 1391/6/29
  • مهيار سوري
  • 1292

 

پیوستن به دنیای تبلت ها یا یک گوشی جدید باید خیلی جالب باشد! تا چند وقت خیلی آرام آن را به روی جاهای نرم می گذارید، پس از چند ماه، آن را روی زمین پرت می کنید و بعد از یک سال آن را مستقیم با پا به دور و ور شوت می کنید! جالب است، نیست؟
ولی از شوخی که بگذریم هر گوشی ای مشخصات خاص خودش را دارد و گاهی انتخاب خیلی سخت می شود؛ گوشی های اندرویدی، آی او اس، ویندوز، سیمبیان (که از مد افتاده) و جاوا (که راضی کننده نیست).
اگر به فکر خرید اندروید افتاده اید یا همین الان یکی در دست دارید پیشنهاد می کنم نکات مهمی که دز ادامه مطلب است، بخوانید. (بهتان کمک زیادی می کند)

آندروید (Android) چیست؟

اندروید یک سیستم عامل مانند ویندوز برای کامپیوتر و iOS برای iPhone و iPad است.
سازنده اندروید کیست و کدام شرکت الان آن را تولید می کند؟
سازنده ابتدایی آندروید، شرکت گوگل است. اما چیزی که الان به وفور می بینیم، تولید این سیستم عامل توسط بسیاری از شرکت ها از جمله HTC ،Samsung و موتورولا انجام می شود که برای گوشی ها، تبلت ها و به تازگی دوربین ها هم طراحی می شود.

چرا همه از Desserts (دسر) به جای اندروید صحبت می کنند؟

پس از ورژن ها موفقیت نسخه های اندروید، گوگل وقتی یک آپدیت جدید منتشر می کند، آن را به یک نام خاص، نام گزاری می کند. از این لینک می توانید نسخه های مختلفی که تا کنون برای اندروید منتشر شده را ببینید. در طول چند سال، نسخه ها به این ها تغییر نام پیدا کرده اند:

  • Eclair
  • Froyo
  • GingerBread
  • Honeycomb
  • Ice Cream Sandwitch
  • و اکنون Jelly Bean

آیا آندروید برنامه (اپ) هم دارد؟
فکر می کنم طرح این سوال کمی برایتان جنبه مزاح داشته؟ بله معلوم است که وجود دارد! اندروید فروشگاه های زیادی دارد، یکی از آن ها که متعلق به شرکت سازنده است، گوگل پلی (Google Play)  نام دارد که در آن، میلیون ها اپ در ضمینه های مختلف (بازی، برنامه، کتاب، موسیقی، ویدئو ) وجود دارد که ساعت ها سرگرم تان می کند. آمازون هم از قافله عقب نمانده! آن هم فروشگاه خاصی را بر پا کرده که به نظرم انتخاب های بیشتری نسبت به گوگل پلی به شما می دهد.
آیا امکان استفاده از فیسبوک و توییتر در گوشی اندرویدی ام وجود دارد؟
ابن دیگر چه سوالی است؟ معلوم هست دیگه! الان هر گوشی با هر سیستم عاملی (حتی ۱۱۰۰!) هم از فیسبوک و توییتر پشتیبانی می کند و روز به روز هم ورژن های جدیدش بروز می شود. پس تفاوتی ندارد شما چه گوشی انتخاب می کنید: آیفون؟ بلک بری؟ یا ویندوز فون؟


چه طور اپ ها را دانلود کنم؟
دو راه دارید (احتیاج به حساب کاربری در گوگل): راه اول: وقتی گوشی تان را روشن می کنید، اپ گوگل پلی در آن وجود دارد که می توانید ار آن اپ ها را دانلود کنید که نیازی به رایانه ندارید. راه دوم: با رایانه تان به سایت گوگل پلی بروید و برنامه را دانلود کنید. حال با استفاده از برنامه های همگام سازی (Sync) یا راه های اتصال (USB-Bluetooth-Cable) گوشیتان را به رایانه وصل کرده و برنامه را درون آن بریزید. حال با مراجعه به فایل منیجر گوشی و جایی که فایل را ریخته اید، برنامه را نصب کنید. (اگر فایل منیجر ندارید، حتما با مراجعه به یک کافی نت در اسرع وقت اقدام به نصب آن کنید. ولی حتما گوشی تان را یک بار کامل بگردید)
آیا حتما باید به طور فیزیکی موبایلم را متصل کنم؟
خیر به هیچ وجه، می توانید از راهنمایی های بالا بهره بگیرید و یا اگر اینترنت پر سرعت دارید، از وای فای استفاده کنید تا برنامه در گوشی تان نصب شود.
ممنون. متوجه شدم. اما اگر بخواهم چند فیلم و عکس قرار دهم چه؟
دو راه بسیار آسان وجود دارد:
راه اول: یک حساب کاربری رایگان در سایت Drop Box بسازید. همه چیز های مورد نیاز را درون آن آپلود کنید. اپ دراپ باکس را نصب کنید. با گوشی تان در آن وارد شوید. حال تمامی فایل های مورد نظرتان را دانلود کنید.
راه دوم: آسان ترین راه ممکن (اگر اینترنت پر سرعت ندارید)! : گوشی تان را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. اکنون تمام فایل هایی را که احتیاج دارید ریخته شوند را کپی کنید. حالا از داخل گوشی، هر فایل را به جای خودش ببرید.
خوب. با موزیک هایم چه کنم؟
اگر فایل هایتان به طور کلکسیونی بوده و در آیتونز قرار دارند، می توانید با نصب خود آیتونز آن ها را دانلود کنید. اگر هم نه می توانید از همان روش قدیمی (USB) استفاده کنید.
انگری برد چیست؟ من خیلی درباره اش شنیده ام؟
نگران نباشید. آن را هم می توانید در این همه خرت و پرت پیدا کنید! اصل بازی برای سامسونگ است که برای تبلیغات گلکسی تب و گلکسی اس آن را طراحی کرد. در این بازی، شما چند پرنده دارید که بسته به هر کدام از قسمت هایش که دانلود می کنید با خوک ها یا میمون ها می جنگید یا پرنده آزاد می کنید که خیلی سرگرم کننده است. آن را می توانید از سایت های فارسی برای اندروید و پیسی دانلود کنید. هم چنین در گوگل پلی هم موجود است.
دوستم سامسونگ اندروید داشت و من اچ تی سی اندروید. فرقشان چیست؟
خود اندروید تفاوتی ندارد. اصل داستان این است که: گوگل، سیستم عامل اندروید و بیشتر برنامه هایش را طراحی می کند، به سازنده های گوشی می دهد. سازنده های گوشی مثل HTC و Samsung آن ها را شخصی سازی می کنند و جلوه و طرح و سبک به آن ها می دهند.

چطوری سرعتم را بیشتر کنم؟
معمولا در منوی گوشی های اندورید برنامه ای به نام Advanced Task Killer وجود دارد (اگر نیست، آن را نصب کنید). این برنامه، تمامی برنامه های باز را به شما نشان می دهد و تمامی شان هم قابل کنترل اند. می توانید با زدن گزینه کنار هر برنامه آن ها را تیک کرده و با زدن Kill Selected Apps  تمامی شان را ببندید. این طوری سرعت بالا می آید و باتری هم بیشتر کار می کند. (پیشنهاد می کنم هر ۲-۳ ساعت یکبار این کار را انجام دهید) البته حواستان باشد تا برنامه مهمی که دارید با آن کار می کنید را نبندید؛ چرا که برنامه به طور کلی بسته می شود. (مثل ریستارت رایانه می ماند)

 تفاوت App Drawer  و Home Screens  در چیست؟
اپ دراور جایی است که می توانید اطلاعاتی راجع به برنامه ها نصب شده و در حال اجرا به دست آورید. در دستگاه های اپل تمامی برنامه هایتان در صفحه اول (Home Screens) که چند بخش است، قابل دسترسی اند. مزیت گوشی های آندرویدی به اپل، داشتن ۷ صفحه قابل اسلاید است که می توانید ابزارک ها و برنامه های مورد علاقه تان را برای دسترسی سریع تر، در آن قرار دهید.
 فکر کنم به ابزارک اشاره کردی. ابزارک دیگه چی هست؟
ابزارک، یکی از ویژگی های خوب اندروید است. علی الخصوص در نمایش اطلاعات و استفاده کمتر از باتری؛ چرا که اطلاعات یک برنامه را بدون باز کردن کل برنامه به نمایش می گزارند. ابزارک ها در اصل یک تصویر از برنامه، در صفحه اصلی هستند که با لمس کردن آن ها به برنامه منتقل می شید و در هر اندازه ای هم وجود دارند.
مثلا: آخرین لایک ها و خبر های فیسبوکی، مقدار حجم اینترنتی که در طول یک استفاده کرده اید و … .
آیا برای استفاده از اندروید نیاز به حساب کاربری در گوگل دارم؟
بله. دقیقا مثل اپل که احتیاج به یک حساب کاربری برای استفاده از دستگاه های i دارید. البته این هم به این معنی نیست که هر روز از سرویس های گوگل باید استفاده کنید. فقط برای حفط اطلاعات شما نیاز به این حساب است. و باید بگویم خیلی مهم و کاربردی است که اطلاعات حساب تان یادتان بماند. چرا که اگر گوشی تان قفل شود، احتیاج به وارد کردن یوزر و پسوورد دارید که بنده با این مشکل، خیلی اذیت شدم.
ساده ترین روش برای انتقال مخاطبین (Contacts) چیست؟
راه اول: باید به حساب کاربری خود بروید. مخاطبین خود را در جیمیل همگام و وارد کنید. حال با دستگاه اندرویدی تان آن ها را دانلود کنید.
راه دوم: آن ها را در سیم خود سیو کرده و به گوشی اندروید منتقل کنید.
چطور بازدهی باتری خود را بالا ببرم؟ (بیشتر از آن استفاده کنم)
بهترین روش برای جلوگیری از هدر رفتن باتری، کم کردن نور صفحه، خاموش کردن وای فای، جی پی اس ماهواره ای و بستن برنامه های باز با استفاده از سوال ۱۲ است. این طوری هم باتری عمر بیشتری پیدا می کند و هم مدت زمان بیشتری دارای شارژ است.

 چند برنامه خوب اندروید می توانید معرفی کنید؟
بله کافیه به این لینک مراجعه کنید تا مورد پسند ترین اپ ها را در گوگل پلی ببینید و دانلود کنید.
چند بازی اندرویدی خوب چطور؟
به این لینک برید و اسلاید شو رو اسکرول کنید. بهترین بازی های سال ۲۰۱۲ در همان قسمت وجود دارند.
 و در آخر چه طور می توانم امنیت گوشیم را بالا ببرم؟
جواب یه خرده طولانیه و ما اگر بخواهیم که به توضیح کامل بپردازیم یه چیزی حدود ۵ صفحه و یا بیشتر  هم میشه. اما به طور کلی باید بگیم چیزی که امنیت شما رو تامین می کنه، خود شما هستید. اگر از آنتی ویروس های به روز و ضد هک های قوی استفاده کنید، امنیت خود را تا ۸۵ درصد بالا می آرید. اگر سعی کنید بلوتوث خود را روشن نگذارید و مخصوصا گزینه Show to all  را غیر فعال کنید، احتمال هک اطلاعات شما به ۵ درصد می رسد و بقیه آن هم تنها از طریق وای فایی است که دارید استفاده می کنید امکان بروز مشکل است (اگر هم نمی کنید که به نفعتان هست). و اگر از وای فای های ناشناس هم دوری کنید، تنها ۱ درصد می شود که آن هم به خاطر فایل ها و برنامه هایی است که می ریزید. اگر همه نکاتی را که ما گفتیم رعایت کنید تا آخر زندگی گوشیتان، آن را صحیح و سلامت بدون نیاز به نصب مجدد اندروید می بینید!
امیدوارم که از این توضیحات استفاده کامل رو برده باشید و به تمام سوال های اندرویدی تان پاسخ داده شده باشد.

منبع: Mashable

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 1,292 دیدگاه
  1. با سلام به دوستان خوب
    گوشي LG مدل NEX 4 نرم افزار اندرويد به وسله بلوتوث از گوشيهاي ديگه نمتونه دريافت كنه و در گوشي مقابل پيغام محتوي پشتيباني نميشود ميدهد
    خواهشمنم اگه ممكنه راه حلي داريد اطلاع فرماييد
    با تشكر

  2. سلام وقتی تبلت شما به اندازه ی کافی فضا برای نصب برنامه داشته باشد اما زمان نصب با پیغام فضای. ندارید مواجه شوید باید چه کرد?جای نصب برنامه ها رو هم کارت حافظه گداشتم آیا میتونه به دلیل روت نشدنه تبلت باشه مدلشم لنوو آ1000. Milad_powerfulman@yahoo.com بهم کمک کنید مرسی

  3. سلام
    با تشكر از نظرات و اطلاعات خوب شما سوالي داشتم در مورد اندرويد:
    من گوشي اچ تي سي وان اس دارم مدتي است برنامه موبوجيني خود به خود نصب شده و برنامه هاي مختلف را دانلور مي كند بدون اجازه. اين نرم افزار را از روي گوشي پاك كردم ولي همچنان خودش را از راههاي محتلف دانلود مي كند.
    الان هم مدتيست در حاليكه درحال كار با گوشي هستم و يا قصد شماره گيري دارم خود به خود برنامه اينترنت گوشي باز ميشود و به يك لينكي متصل ميشود كه در نهايت ميرسد به دانلود موبوجيني.
    لطفا يك راهكاري ارائه دهيد براي نجات از اين نرم افزار مزاحم و پر رو
    با تشكر

    1. Salam . Khahesh mikonam yeki b man komak kone . Man yahoo mail ro az bazar gereftam va nadb katdam , ama nemudunam chetori sing out besham ? ? Yeki javabamo mide . Mersi

  4. ایا فیس بوک موبایل با کامپیوتر فرق داره یا نه

  5. سلام خوب هستید
    من گوشیم سونی2005یاسونی Mحافظه داخلیش پرشده چیکارباید بکنم؟

  6. با سلام و خسته نباشید من جی میلم از رو گوشی باز کردم و هرچی تو جی میلم عکس داشتم افتاده تو گالریم و هرکاری میکنم پاک نمیشه

  7. با سلام و خسته نباشید و عرض تسلیت بابت عزیزتون روانشاد نوید شاکری..
    سوالی داشتم اینکه : وقتی گوشی اچ تی سی سنسیشن رو آپدیت میکنیم ،بالطبع تمامی داده های ما از جمله پیام و دفترچه تلفن و محتویات گالری عکس و ویدئو و آهنگ و …پاک میشن ..حالا پرسشم این بود که آیا میشه این نوع اطلاعات رو برگردوند و اگه جواب مثبت هست ممنون میشم راهکارشو محبت بفرمایید و توضیح بدید
    سپاسگزارم و تصدق مهرتون.
    در پناه خدای مهربون ،ایمن بمانید..

  8. سلام . تبلت tab 3 من هنگ کرده و باوجود شارژ داشتن اممما اصلا روشن نمیشه باید چیکار کنم؟

  9. سلام من چند وقت پیش تبلت خریدم تا هم کار گوشی رو واسم کنه هم بتونم به عنوان کامپیوتر ازش استفاده کنم اما متاسفانه داره ازیتم میکنه بطوری که اصلی ترین مزیت مورد نیاز من یعنی فرستادن یا دریافت اس ام اس میباشد رو انجام نمیده یعنی یا ارسال نمیشه یا اگه بشه دریافت اس ام اس از دوستام برای من انجام نمیشه یا بلعکس .دیگه خسته شدم کمکم کنید خواهشمندم

  10. سلام..من با گوشی خودم با نرم افزار وایبر ویدیو برای همکارم میفرستم اجرا نمیکنه…و اونطرف ویدیو به صورت لینک میاد دلیلش چیه؟؟؟؟؟؟

  11. سلام من گوشی اچ تی سی مدل دیزایر وی دارم . خود خبه خود روشن و خاموش میشه مشکلش چیه

    1. سلام بعداز باز کردن عکس های گرفته شده با دوربین عبارت ” پردازش android.process.mediya متوقف شده است.” در تبلت گلکسی تب 3 -t215 ظاهر می شود. مشکل چیست راهنماییم کنید ممنون

    2. زمانی که چیزی را دانلود می کنم پیام می دهد مرور گر متوقف شد

    3. سلام تبلت هواوی ده اینچ دارم . وقتی میخام دانلود کنم مینویسه کروم متوقف شد یا وقتی با مرورگر میرم مینویسه مرورگر متوقف شد

  12. سلام من یه گوشی اچ تی سی مدل دیزایر وی دارم خود به خود روشن و خاموش میشه مشکلش چیه

  13. گوشی من روت هست اشتباهی فایل سیستمی رو انتقال دادم به رم ..حالا گوشی کار نمیکنه چکار کنم ..تو رو خدا سریع جواب بده ..گوشی من اچ تی سی است و اندروید 4

  14. با عرض سلام و ادب من یک تبلت گلکسی p1000 دارم که چندی پیش وقت روت شدن دستگاه متاسفانه با قطع ارتباط گوشی با کامپیوترم و نیمه کار ماندن عملیات دیگر گوشی بالا نمیاید و فقط هنگام شارژ علامت قطع ارتباط بین گوشی و pc نمایش داده می شود و دیگر هیچ چیز. در صورت امکان راهنمائی بفرمائید . متشکرم.

  15. سلام ؛خسته نباشید…
    من گوشی htc desire x دارم؛ قبلا هر دو روز یه بار شارژ باطریش تموم میشد. ولی حدودا یه هفته هست تقریبا هروز باطریش خالی میشه..
    وقتی توی جزییات مصرف باطری میرم ، بیشترین درصد مصرف رو برای بی استفاده بودن گوشی نشون میده، خواهشا کمکم کنید که چکارکنم تا مصرف باطریم کم بشه باتوجه به اینکه بیشترین مصرفش برای وقتیه که تلفن کارنمیکنه.

  16. با سلام،من گوشيم اپل فايو اس هست.vpnنصب كردم رو گوشيم ولي وقتي روشنش ميكنم هيچ صفحه ايي تو نت باز نميكنه هيچي باز نميكنه،انگار اينترنت قطعه.!!ولي وقتي خاموشش ميكنم اينترنت راه ميوفته .چيكار كنم؟!لطفا راهنمايي كنيد

    1. سلام باران
      احتمالا شما اکانتی که خریداری کردید مهلتش تموم شده سه کار میتونید انجام بدید
      ۱- نرم افزار رو دیسکانکت کنید همون خاموش
      ۲-نرم افزار رو حذف و مجددا نصب کنید
      ۳-اکانت جدید بخرید ویوزر و پسورد جدیدشو وارد کنید
      امیدوارم پاسخم کمکتون کنه

  17. سلام . من گوشی LG G2 دارم و اونو همونجوری که سایتا راهنمایی کردن با استفاده از نرم افزارای مربوطه روت کردم. گزینه سوپر یوزر هم به گوشی اضافه شده اما وقتی میخوام گوگل پلی نسخه کرک شده رو نصب کنم ارور میزنه که :ROOT NOT ACCESS
    کسی میدونه مشکل از چیه عایا ؟

    1. تصحیح میکنم ارور اینه : ROOT ACCESS NOT FOUND

  18. گوشیم چند وقته این پیغام رو میده Unfortunately, the process com . Google. Process.gapps has stopped از روز به بعد هیچ فایلی رو نمیتونم دانلود کنم. مدل گوشیم اچ تی سی وانه به نظرتون مشکل کجاست؟

    1. باسلام
      یه هفته ای است که در هنگام بازکردن منوی settingدر موبایلم ,بخش vpnپیغام setting has stopped میده
      ونیز مشابه همین پیغام رو در بازکردن برخی برنامه هادارم
      سیستم عامل گوشیم اندروید4.1
      لطفا کمکم کنید ممنونم.

    2. با عرض سلام و خسته نباشی، من گوشی htc one m7 دارم بعد از چند روز این مشکل برام پیش اومده (متاسفانه ،پردازش com.google.process.gapps متوقف شده است) . زمانی که گوشیمو خاموش روشن کنم یا اینکه زنگ بخوره میاد بالا ،بعضی وقتا هم همینجور یهویی میاد . اگه میشه کمکم کنید با تشکر

    3. به قسمت تنظيمات برويد و وارد Application Manager شويد و All tab را انتخاب کنيد و Download Manager را پيدا کنيد. احتمالا بايد غير فعال باشد. اين گزينه را فعال (enabled) کنيد، مشکل احتمالا حل مي‌شود.

      همچنين مي‌توانيد اشتراک و نام کاربري گوگل خود را از گوشي حذف کنيد و دوباره آن را اضافه کنيد.

    4. سلام گوشیم y300 huawei. چندوقتیه مشکل توقف اجباری همه برنامه ها رو دارم. هیچ برنامه ای رو باز نمیکنه. felash هم جواب نداد. لطفا راهنمایی کنید متشکرم

  19. با عرض سلام و احترام
    لطفا ميشه به بنده کمک کنيد . تبلت من گلکسي نوت 10 وقتي که ازش استفاده نميکنم خودبخود صفحه نمايشش روشن است وقتي ميرم سراغش ميبينم که کلي از باطري مصرف شده تازه چشم هوشمندش هم غير فعال کردم باز هم همين مشکل داره البته بايد خدمتتون بگم که هميشه اينطور نيست گهگهاهي اين مشکل پيدا ميکنه لطفا بنده را راهنمايي بفرماييد با سپاس

  20. سلام تبلت من ایسوز koo۴هست نمیتونم برنامه از طریق بلوتوس انتقال بدم چیکار کنم ممنون

Comments are closed.