iPhoto را فراموش کنید. به Pixa سلام کنید!

iPhoto را فراموش کنید. به Pixa سلام کنید!
  • 1391/7/7
  • مهيار سوري
  • 0

اگر مک دارید و می خواهید تصاویرتان را به صورت دسته بندی شده و منظم در کنار خود داشته باشید، و iPhoto جوابگوی کارتان نیست، یک اپ بتا شاید کارتان را راه بیندازد. نامش پیکساست و تا زمانی که بتا باشد، به طور رایگان سرویس می دهد. پبکسا، یک برنامه رابط کاربری آسان است که به شما امکان می دهد؛ 1- تصاویر تان را دسته بندی شده و منظم در اختیار داشته باشید. 2- از آن ها در کلاد ها پشتیبان بگیرید. 3- آن ها را در برنامه های خارجی باز کنید.

در ادامه که از پیکسا برای دسته بندی تصاویرتان استفاده کنید، چند ویژگی جالب یه کمکتان می آید تا هم تصاویرتان کاملا منظم باشند و هم بتوانید آن ها را مدیریت کامل کنید.

برای شروع کار با پیکسا در ادامه مطلب همراه ما باشید

کار با پیکسا

کار با آن مانند آیفوتوست. ابتدا تصاویر را به طور مستقیم در برنامه وارد کنید. برای عملیات ایمپورت اگر تصاویر تان همه در یک پوشه هستند آن ها را Ctrl + A کنید و آن ها را درگ & درپ (کشیدن و رها کردن) کنید تا عکس ها اضافه شوند. اگر هم شاخه شاخه اند (و شما جای خیلی از آن ها را فراموش کرده اید) با استفاده از برنامه Picasa تصاویر را پیدا کنید و سپس با کشیدن و قرار دادن آن ها در لایبرری پیکسا، این کار را انجام دهید.

ساخت آلبوم

برای ساخت یک آلبوم (یا پوشه، چیزی که پیکسا به آن می گوید)، به راحتی آن ها را در ساید بار پیکسا، درگ و درپ کنید تا در برنامه وارد شوند. اگر چند تصویرتان حجیم اند، موردی نیست، عقب بایستید و تماشا کنید!  اگر هم در داخل پوشه های اصلی تان چند زیر پوشه وجود دارد، به طور خودکار به مجموعه اضافه می شوند.

ویژگی ای خاص برای عکاسان، طراحان گرافیک و …

اگر یک عکاس حرفه ای طبیعت یا غیره هستید و می خواهید ببنید این برنامه به دردتان می خورد یا نه باید بگوییم بله! چرا که این برنامه به طور خاص یک ویژگی مخصوص این افراد را اضافه کرده: با استفاده از این برنامه، امکان دارید تا تصاویر خود را دسته بندی نامی کنید. به علاوه این که پیکسا مانند برنامه پیکاسا تصاویر یکسان (دوبار یا بیشتر اضافه شده) را شناسایی و از گالری پاک می کند. به طور کل یک برنامه تمام پارچه برای هر کس که پوشه ای منیج شده می خواهد!

هر زمان که نیاز داشتید، از منوی کناری، در گزینه Library می توانید تصاویر خود را بر اساس آخرین وارد شده ها، تگ ها و … جستجو کنید.

تگ های تصاویر و توضیحات

همان موقع که تصاویر را وارد می کنید، مشاهده می کنید که خود پیکسا تمامی تصاویرتان را برچسب گزاری می کند و این برچسب زدن ها با توجه به اطلاعات پایه ای مثل: حجم، فرمت، تاریخ گرفتن، رنگ بندی و … است و شما این قابلیت را دارید تا به طور دستی (Manual) هر کدام را که خواستید به صورت گروهی یا تکی برچسب گزاری کنید.

ذخیره تصاویر در Cloud

با راست کلیک کردن بر روی تصاویر، یک منوی زمینه ای با چندین گزینه را مشاهده می کنید. یکی از این گزینه ها به شما امکان این را می دهد تا تصاویرتان را در یکی از کلاد های CloudApp و Dropbox آپلود کنید. می توانید این کار را به صورت مستقیم هم انجام دهید ولی زمانی که از طریق پیکسا انجام شوند، نیاز به تائید یک اعطای دسترسی (Grant Access) دارید که در زمانی که برنامه برای اولین بار  می خواهد به کلاد متصل شود، اجازه دسترسی می خواهد.

پس از بار اول، آپلود کردن یک یا چند تصویر مانعی ندارد اما نمی توانید به یکباره یک پروژه یا فولدر را آپلود کنید.

اسکپورت (استخراج) فایل ها

برای انجام این کار، باید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید: فرمت اصلی، .png، یا نصف حجم به صورت .jpg یا .png .

پیکسا از این فرمت های ورودی زیر پشتیبانی می کند:

psd, ai, jpg, png, tiff, pdf, bmp, gif, ico, icns و eps.

گرفتن اسکرین شات

این پیشنهادی است که از طرف خود پیکسا به کاربران داده شده. به جای اینکه کل پروژه را در یک یا دو پوشه ذخیره کنید می توانید از این روش برای مثلا ارائه کار به مشتریان و ساخت تصاویر الهام بخش یا ایده استفاده کنید.

برای گرفتن پیشنمایش از تصویر ها (اسکرین شات)، از آیکون موجود در منو یا کلید های میانبر تصویر زیر استفاده کنید.

اسکرین شات ها به طور خودکار در در فولدر اختصاصی شان ذخیره می شوند اما برای راحتی کار از روش درگ و درپ برای انتقال آن ها به پوشه های اختصاصی استفاده کنید تا آن ها هم جزء دسته بندی پیکسا قرار گیرند.

امیدواریم با استفاده از این راهنمایی ها، دیگر تصاویر پراکنده و نا مرتب در رایانه تان نداشته باشید!

روز خوبی داشته باشید

منبع: Make-Use-Of

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *