آموزش برطرف نمودن خطای USB Device Not Recognized

آموزش برطرف نمودن خطای USB Device Not Recognized
  • 1391/7/10
  • Jeff Mosawy
  • 211

USB Device Not Recognized؛ پیغامی بسیار آزاردهنده که مطمئناً خیلی از افراد با آن روبرو شده‏اند. این پیغام که در هنگام کار کردن با ویندوز در معرض دید قرار می‏گیرد، نشان‏دهنده‏ی آن است که یکی از پورت‏هایی که به‏تازگی استفاده شده، بصورت کامل توسط کامپیوتر و سیستم‏عامل شناخته نشده و ممکن است بطور ناقص کار کند. خوب، قطعاً اولین واکنشی که باید توسط یک کاربر صورت پذیرد، اطمینان از سالم بودن دستگاهی است که قصد برقراری ارتباط با کامپیوتر را دارد.

اما مشکلی که خود من هم چند روز پیش با آن درگیر بودم، پیغام عدم شناسایی دستگاه وصل شده است؛ درصورتی که دستگاه تقریباً بصورت خوب کار ‏می‏کند؛ حتی هنگام اتصال دستگاه موبایل‏ام، بطور کامل شارژ می‏شود؛ یعنی برق به آن ها میرسد! خوب، پس راه حل آن چیست؟

راه حلی که توسط یکی از کاربران ارائه شده، بسیار بسیار ساده بوده و هیچ نیازی به Un-Install کردن درایور دستگاه، اعمال تغییرات در ریجستری و… نیست! فقط و فقط کامپیوتر خود را از منبع برق جدا کنید! دقت کنید که خاموش کردن به تنهایی چاره‏ساز نیست؛ کامپیوترهای مدرن اگرچه در ظاهر خاموش می‏شوند، اما درواقع هنوز MotherBoard در حال استفاده از منبع برق می‏باشد.

البته لازم به ذکر است که بدلیل آنکه MotherBoard -همانطور که از نامش هم پیداست- محلی است که تمامی قطعات سخت‏افزاری به آن متصل می‏شوند که پورت‏های USB هم یکی از آن‏هاست، بعضی مواقع نیاز دارد که خاموش-روشن شود. (اصطلاحاً reboot شود.) درواقع این reboot شدن، باعث می‏شود که Micro-Processor، درایوهای لازم را از نو اجرا کند و پورت‏های USB مجدداً شروع بکار کنند.

پس برای جمع‏بندی، کافیست که کامپیوتر خود را خاموش کرده، اگر سیستم شما از نوع Desktop PC است، آن را از پریز برق جدا کنید و اگر از نوع Laptop است، علاوه بر جدا سازی از پریز برق (درصورت اتصال،) حتی باطری آن را نیز از دستگاه جدا کرده و مجدداً وصل نمایید. سپس مجدداً سیستم را راه‏اندازی کنید و متوجه خواهید شد که مشکل کاملاً حل شده است.

منبع مقاله

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 211 دیدگاه
  1. سلام من یه فلش دارم وقتی به پشت کیس میزنم کار میکنه ولی وقتی به یو اس بی هوب hub یا tv و dvd وصل میکنم نمیاد فرمتشم fat32 هست
    فقط وقتی به پشت کیس وصله کار میکنه

    1. سلام دوست عزیزم،

      اطلاعات کافی‌ای ندارم؛ شاید ولتاژ مورد نیازش تنها از پشت کیس تامین می‌شود! در ضمن، در تمامی Manualهای فلش‌ها ذکر شده که فلش خودتان را تنها به پشت کیس وصل کنید و از Hub، یا USBهای موجود بر روی کیبوردها استفاده نکنید!
      موفق باشید!

  2. با سلام
    چند روزی است بعداز روشن کردن لب تاب و بالا آمدن ویندوز 7 با این دو خطا مواجه می شوم . ممنون می شم کمکم کنید.
    There was a problem starting c:\windows\newdot~1.dll – 1
    The specified moudule coule not be found

    The program canot start because btballoon .dll is missing from your computer -2 .
    Try reinstalling the program to fix this problem

    1. ویندوز لپ تاب را عوض کن چون یه کاری کردی که یکی از فایل های اجرایی ویندوز را اتوماتیک پاک کرده که این پیغام را میده یا ویندوز را اشتباه نصب کردی یعنی این فایل btballoon.dll یا پاک شده یا خرابه چون میگه این فایل نیست که اجرا بشه.

  3. چرا مودم چراغ usb روشن نمیشه طریق نصب سیدی چطوره هر چی از مودم می دونید برام بزارید با تشکر

  4. سلام آقای موسوی ، چندی قبل تو یه سیستم این مشکل برام پیش اومد بصورتی که ماوس و کیبرد به هنگام اتصال به پورت usb بدون هیچ مشکلی کار می کردند ولی به هنگام اتصال فلاش مموری همین پیغام خطایی که فرمودین رو میداد و خیلی روش کار کردم و تصادفی همین راه حل رو تو یه سایت خارجی خوندم و امتحان کردم و عملی شد ، خواستم فقط مطلب شما رو تایید کنم . مرسی از ادبتان .

  5. عالی بود عالی بود اصلا میخوام دستاتو ببوسم کارت عالیه, اصلا موافق نیستم با اون دوستمون که میگه فکر کردن نمیخواد! برین یوتیوب ببینین کل دنیا مشکل دارن هیچکدومم نمیدون چطور باید درست شه, میری سایت ماکروساف هرجای دیگه من درایورارو آپدیت کردم آنیستال کردم اینتل رو دوباره نصب کردم هرکاری کردم نشد که نشد آخه واسه لبتاپ این عادیه چون باطری همیشه وصله تو روحتم خبر نداره که مشکل از اونجاست هرچند بهش شک کردم اما واقعا در آخرین لحظه کمکم کردید ناامید شده بودم رفتم ویندوز 8 خریدم! خلاصه مدتها بود اینطوری کسی منو خوشحال نکرده بود :))) من هنوزم موس و قاطی میکنم میرم با اشارگر لبتاپ کار میکنم جای موس! اذت یه دنیا ممنون مهندس موسوی جان <3

    1. سلام دوست عزیزم،

      خوشحالم که مشکلتون برطرف شد. موفق باشید!

  6. با سلام
    روش قطع برق كاملا درسته من چند بار دچار مشكل شدم و از همين راه به نتيجه رسيدم.
    ممنون

  7. با سلام برای منم این پیغامو USB Device Not Recognized وقتی کابل یو اسبی گیرنده دیجیتال به پورت وصل میکنم میده قبلا بدون این که اخطار بده میگرفت ولی الان تازگیا این
    جوری شده چرا
    میشه زود تر جواب بدین
    با تشکر

  8. سلام و بسیار ممنون
    داشتم کلافه می شدم مدام پیغام عدم شناسایی می داد روی نوت بوکم علی رغم اینکه تمام وسایل رو از پورت جدا کرده بودم بازهم این پغام می اومد. درایورش رو دوباره نصب کردم جواب نداد بایوس مادربورد رو اپدیت کردم جواب نداد و این روشی که گفتید رو انجام دادم و مشکل حل شد!
    بسیار ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  9. سلام
    این مطلب از
    http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/usb-device-not-recognized/
    گرفته شده!
    البته تشکر همین که زحمت ترجمه رو کشیدی!

    1. سلام دوست عزیزم،

      بنده در انتهای مطلب، «منبع مقاله» را ذکر کرده‌ام. همچنین از یادآوری مجدد به بقیه دوستان ممنونم.
      موفق و مؤید باشید.

  10. سلام گوشیم گلکسی جیو ست. برای اولین بار خواستم از usb گوشی استفاده کنم وقتی به لپ تاپ وصلش میکنم شارژمیشه و لپ تاپ هم شناسایی نمیکنه چیکار کنم؟لدفن

    1. سلام دوست عزیزم،

      احتمالاً شما باید از طریق گوشی گزینه‌ای را انتخاب کنید که به کامپیوتر اعلام کند که گوشی را به عنوان Mass Strong شناسایی کنید.

  11. با سلام ری سیستم من ویندوز سرور نصب شد و یک دستگاه سه کاره پرینتر، فاکس و اسکنر دارم که فقط اسکنر کار نمی کند در صورتیکه پرینتر و فاکس کار می کند من باید چکار کنم ؟

  12. سلام
    من یک آیپد4 دارم که نمیتوانم آنرا به لپ تاپ متصل کنم
    فکر میکنم مشکل این است که لپ تاپم اپل نیست
    آیا راهی برای حل این مشکل دارید؟

    1. سلام دوست عزیزم،

      نه ارتباطی به نوع کامپیوتر نداره، شما می‌بایست که نرم‌افزار iTunes‌ رو از سایت اپل دریافت کنید و بعد از آن اقدام به وصل کردن دستگاه به کامپیوتر کنید.

      موفق باشید!

    1. سلام دوست عزیزم،

      خواهش می‌کنم، خدا رو شکر! 😀

  13. اوف خدا خیرت بده دیگه داشتم به پرینترم پیشنهاد رشوه میکردم که کار کنه.دمت گرم

  14. سلام من وقتي تلويزيون ديجيتال رو وصل ميكنم پيغامusb not device regonizeرو ميده چيكاركنم

    1. سلام دوست عزیزم،

      روشی که در اینجا مطرح شده بود را امتحان کردید؟

  15. مهندس جان ممنونم خیلی خوب روشت جواب داد. تازه مشکل دیگه ی سیستمم صدا ی هنگام روشن کردن بود صداشم دیگه افتاد ممنون
    موفق و سربلند باشید .

  16. سلام ،یک مینی فلش emtec دارم که بعداز اسکن با اتصال به usb صدای برقراری اتصال رو دارم و همینطور با ضبط ماشین هم کار میکند ،اما به هر کامپیوتری که وصل میکنم پیغام USB Device Not Recognized رو دریافت میکنم ،و کارهای زیادی منجمله خاموش کردن و در آوردن باطری و……. انجام دادم ولی به نتیجه ای نریسیدم .امکان راهنمایی اگر هست خوشحال میشوم . با تشکر

    1. سلام دوست عزیزم،

      متأسفانه راه حل دیگری به ذهنم نمی‌رسه، اما عجیبه این مشکل!

    2. سلام ،با تشکر از جواب قبلیتون پیغام USB Device Not Recognized که پس از اتصال فلش مموری به سیستمم که ویندوز سون داره ،با مراجعه به خدمات شرکت با نصب به سیستمی که ویندوز xp داشت با کمال تعجب باز شد ،فرمت کردم وبا سیستم خودم شروع به ریختن فایلهای موزیک کردم که در حین کپی شدن یکدفعه ایست کرد و پیغام مجددا نمایان شد ،آیا احتمال ویروسی بودن فلش هست یا نه و اگر هست چه باید کرد ،از طریق cmd چگونه میتونم به مموری وارد شم ،

    3. منظورتان این است که پیغام USB Device Not Recognized مجدداً نمایان شد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *