10 برنامه ی برتر در زمینه ی امنیت گوشی های هوشمند

10 برنامه ی برتر در زمینه ی امنیت گوشی های هوشمند
  • 1391/7/11
  • محمد رشيدي
  • 2

10 برنامه ی برتر در زمینه ی امنیت گوشی های هوشمند را در ادامه برای شما معرفی خواهم کرد

اگر تلفن همراه خود را گم کنید یا حتی بدتر از آن ، موبایلتان دزدیده شود چه خواهید کرد ؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید اگر این اتفاق بیفتد از کجا باید شروع کنید؟ در مورد اطلاعات شخصیتان در تلفن خود چه طور ؟

اگر این اتفاق برای شما رخ داده باشد مطمئناً می دانید که چه کابوس وحشتناکی است و چه قدر احساس بدی به انسان دست می دهد. اما تعدادی روش وجود دارد که می تواند خیال شما را راحت کند .

برای کاهش احتمال گم شدن و یا دزدیده شدن تلفن هوشمند خود می توانید نرم افزار های امنیتی را بر روی تلفنتان نصب کنید . این نرم افزارها به سادگی در دسترس هستند و برخی از آن ها هم رایگان در اختیار شما قرار داده می شوند. این که تلفنتان را بدون سپر امنیتی رها بگذارید اصلا برگشت پذیر نیست و ممکن است اتفاق ناگواری برای دستگاهتان بیفتد.

اکنون مروری بر 10 برنامه ی برتر از این گروه را خواهیم داشت.

برترین ها

————————————————————————

Lookout Mobile Secutiry

Lookout یک برنامه ی رایگان است که قابلیت نصب شدن بر روی سیستم عامل های iOS   و آندروید را داراست. این برنامه می تواند مواردی که امن به نظر نمیرسند را Block  نماید. و شبکه های غیر امن را نیز شناسایی نماید و آن ها را قطع کند ، مانند شبکه های Wi-Fi ، نرم افزارهای تقلبی و سودجویانه ، لینک های ساختگی و … . هم چنین از این برنامه می توانید برای گرفتن نسخه پشتیبان از Contacts نیز استفاده کنید ، به گونه ای که می توانید برای آن جدولی تعریف کنید تا در یک برنامه ی زمانی مشخص ، از شماره های شما نسخه پشتیبان تهیه نماید. سپس می توانید توسط همین برنامه نسخه پشتیبانی را که گرفته اید بازگردانی نمایید .

اگر تلفنتان را گم کردید ، Lookout می تواند مکان موبایل شما را در Google Map نمایش دهد ، حتی اگر GPS دستگاه خاموش باشد. هم چنین اگر حتی تلفن شما سایلنت نیز باشد ، صدای بسیار بلندی پخش کند تا شاید بتوانید آن را پیدا کنید.

نسخه ی نهایی و کامل  Lookout Premium به همراه چندین قابلیت اضافه همانند : مرور امن ، حفاظت از قربانی شدن توسط کلاهبرداران و … با قیمت 3 دلار در ماه و 30 دلار در سال آماده ی خرید است.

Snap Secure Mobile Security

Snap Secure به طور خودکار و بی سرو صدا از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه می کند و در حساب کاربریتان در اینترنت آپلود می نماید که با استفاده از آن می توانید تنظیمات و اطلاعات را بازگردانی نمایید و در صورت نیاز بر روی گوشی جدیدی کپی نمایید. این برنامه به همراه آنتی ویروس عرضه شده است و به Antispyware   نیز مجهز است تا از ورود هر گونه کرم ،  تروجان و ویروس جلوگیری نماید.

در دل این نرم افزار یک قابلیت جالب گنجانده شده است که تماس هایی را که از افراد و شماره های ناشناس دریافت می شوند را Block  می نماید. هم چنین همیشه این امکان را دارید که ایمیل های ناشناس را Block کنید ، البته باید بدانید که این امر در تلفن های بلک بری امکان پذیر است و Block کردن اس ام اس های ناشناس نیز در گوشی هایی با سیستم عامل آندروید امکان پذیر می باشد.

مدیریت اطلاعات شخصی ( Privacy Manager ) می تواند به شما این اجازه را بدهد تا بفهمید کدام نرم افزار است که از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شما استفاده می کند. هم چنین دارای مکان یابی است که در زمان ربوده شدن گوشی شما را از محل آن با خبر می نماید. قابلیت دیگری نیز در این نرم افزار موجود است که برای مواقع اضطراری برنامه ریزی شده است ، به گونه ای که در زمان هایی که در موقعیت حساسی هستید ، ما توانید به کمک آن ایمیل ، اس ام اس و توییت های محرمانه و بی سرو صدا انجام دهید.

Snap Secure برای سیستم عامل های iOS ، آندروید و بلک بری عرضه شده است . دو ورژن “رایگان” و “کامل” از این نرم افزار موجود است. بیشتر امکانات این نرم افزار در ورژن Pro و کامل آن وجود دارد و در ورژن رایگان Free آن این امکانات وجود ندارند. اما می توانید ورژن Trial آن را که 30 روزه است به صورت رایگان دریافت کنید و از امکانات Pro برخوردار شوید. اما اگر قصد خرید این نرم افزار را دارید باید ماهانه 4 دلار و یا سالانه 18 دلار پرداخت کنید.

BullGuard Mobile Security 10

با نرم افزار  BullGuard شما می توانید یک حساب کاربری آن لاین برای خود داشته باشید که به وسیله ی آن می توانید به اسمارت فون خود دسترسی داشته باشید، چرا که این نرم افزار با GPS تلفن شما هماهنگ می شود و اطلاعات گوشی هوشمند شما را در حساب کاربریتان جمع آوری می نماید. اگر تلفنتان را از دست دهید شما می توانید آن را قفل کنید تا برای آقا دزده بلا استفاده گردد !

Mobile Security قابلیت دیگری هم دارد که معمولا با نام Parental Control آن را می شناسند و مربوط به کنترل والدین می باشد. با این قابلیت والدین بچه ها می توانند دسترسی بچه ها را به تلفن محدود کنند . این برنامه بخشی هم دارد که کار آنتی ویروس را برای شما انجام می دهد و شامل Anti-spyware هم می باشد و این قدرت را دارد تا از ورود تروجان ها و کرم ها جلوگیری کند و فیلتری برای Spam ها ایجاد نماید. Firewall این برنامه هم به خوبی انجام وظیفه می نماید. بخشی هم در این برنامه برای تهیه ی نسخه ی پشتیبان تعبیه شده است که برای بازگردانی Back Up ها هم مناسب می باشد. آخرین قابلیتی که به نظرم در این نرم افزار جالب بود ، محافظت از سیم کارت می باشد. با این قابلیت شما می توانید از ربوده شدن سیمکارت خود هم با خبر شوید و به سرعت مکان آن را پیدا نمایید و نگذارید کسی از آن سوء استفاده نماید.

BullGuard برای آندروید ، سیمبیان ، بلک بری و ویندوز موبایل موجود است . برای استفاده از آن باید سالانه 30 دلار بپردازید.

IHound Phone

iHound یک برنامه ی فوق العاده برای خانواده هاست تا به کمک آن بتوانند اعمالی مانند پیگیری و ثبت مکان فعلی تلفن همراه را انجام دهند. هم چنین عمل محافظت از موبایل را هم می توانید به کمک این برنامه به انجام برسانید. iHound می تواند از GPS موبایل شما بهره مند گردد و با استفاده از آن اطلاعات فعلی خود را برای شما ارسال نماید و گزارشی کلی از اعمال انجام شده با آن را برای شما ارسال نماید. با استفاده از این برنامه می توانید گوشی خود را در صورت نیاز از راه دور قفل کنید تا اطلاعات شما ربوده نشود. اگر این برنامه را بر روی آندروید نصب کنید می توانید از امکان هشدار آن که در هنگام سایلین بودن هم انکان پذیر است استفاده کنید.

iHound برای iPhone رایگان است و می توانید آن را از App store دریافت کنید وسه ماه به طور مجانی از آن استفاده کنید. بعد از آن می توانید با پرداخت 4 دلار برای 3 ماه دیگر ، 6 دلار برای 6 ماه ، 11 دلار برای 12 ماه و یا 20 دلار برای 24 ماه از آن بهره مند گردید. اما اگر دارای گوشی هوشمندی با سیتم عامل آندروید هستید ، بعد از نسخه ی 7 روزه ی آن می توانید تنها با پرداخت سالانه 4 دلار از آن استفاده نمایید.

McAfee WaveSecure

McAfee برنامه ی بسیار قدرتمندی در زمینه ی امنیت و محافظت برای گوشی های آندرویدی ، سیمبیان ، جاوا ، ویندوز فون ، بلک بری و iOS ساخته است . این برنامه دارای همه ی قابلیت های مورد نیاز است ، مانند کنترل از راه دور برای محافظت از اطلاعات ، محافظت از سیم کارت ، مکان یابی گوشی  ، اما بخش پشتیبان گیری آن نمی تواند از شماره ها و اس ام اس های شما نسخه پشتیبان تهیه کند ، اما از تصاویر و فیلم ها به راحتی این کار را انجام می دهد.

قابلیت پیگیری آن نیز نمی تواند محل دقیق تلفن شما را به شما گزارش دهد ، اما نزدیک ترین مکان را به آن به شما نشان می دهد.این قابلیت هنگامی که GPS خاموش باشد به کار میفتد.

McAfee با پرداخت سالانه 20 دلار مقدور خواهد بود.

Kaspersky Mobile Security 9

Kaspersky Mobile تعداد بی شماری امکانات را در این برنامه گنجانده است ، اما بیشتر این امکانات برای سیمبیان و ویندوز فون امکان پذیر هستند.این امکانات قابلیت هایی مانند آنتی ویروس ، آنتی اسپم ، محافظت از اطلاعات شخصی ، محافظت از اطلاعات تلفن ، کنترل مخصوص والدین و دیوار آتش را شامل می شود.موقعیت یاب این برنامه ، در زمان نیاز موقعیت گوشی شما را در Google map برای شما به نمایش می گذارد.

یکی از قابلیت های منحصر به فرد این برنامه قفل کردن تلفن شما در زمانی است که سیم کارت آن تعویض می شود . هم چنین می توانید تماس ها ، اس ام اس ها و پیام های دریافتی را پنهان کنید .

دیگر قابلیت آن محافظت شدید از تلفن شماست ، چنان چه کسی قصد ورود به گوشی شما را در اطراف شما از طریق هک کردن گوشیتان داشته باشد واقعا بی گدار به آب زده است چون که ورود به گوشی ای که این برنامه را دارد امکان پذیر نیست ، پس اگر از سرقت اطلاعاتتان از طریق بلوتوث نگران هستید این برنامه را نصب کنید.

Kaspersky Mobile با پرداخت سالانه 10 دلار برای شما آماده ی دریافت می باشد. البته ورژن 7 روزه ی آن نیز موجود است(7-day free trial).

F-Secure Mobile Security

اگر از آندروید ، سیمبیان یا ویندوز موبایل  استفاده می کنید شاید دوست داشته باشید  F-Secure را تجربه نمایید.  این برنامه نیاز هایی از قبیل محافظت در برابر ورود ویروس و انواع کرم و تروجان ، کنترل مخصوص والدین ، حالت مرور امن ، مکان یابی تلفن همراه از روی GPS و block کردن سیم کارت و تماس ها را بر طرف می سازد.

همانند سایر برنامه ها ، این برنامه نیز ورژن آزمایشی( Trial ) دارد که می توانید به مدت 30 روز از آن به طور رایگان استفاده کنید. اما بعد از آن باید ماهیانه 3.5 دلار و سالانه 39.5 دلار برای داشتن آن بپردازید. ورژن آزمایشی آن را می توانید از Anti-Theft app  دانلود کنید. اگر تلفن شما ربوده شود ، این برنامه موقعیت گوشی شما را برای شما به نمایش می گذارد. هم چنین قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارد.

Norton Mobile Security Lite

بدبختانه  Norton Mobile تنها برای آندروید موجود است . این برنامه شما را در برابر دسترسی افراد به گوشی شما ، ویروس ها ، کرم ها ، کلاهبرداری ها و دزدیده شدن محافظت می نماید. شما می توانید آن را از دور کنترل نموده و اطلاعات تلفن را استفاده نمایید.

هنگامی که یک سایت اینترنتی را باز می کنید ، یک گارد امنیتی فعال می گردد و امنیت مرور شما را تأمین می نماید. اگر گوشی شما در برابر تهاجم قرار بگیرد ، خطر را بر طرف می سازد. برنامه های این چنینی همیشه آن ها را بررسی می نمایند تا از ماهیت آن ها با خبر شوند. تماس ها و SMS ها هم با این نرم افزار می توانند block گردند.

این برنامه در  Android Marketplace به طور رایگان برای آندروید عرضه شده است. هم چنین Norton چندین پلاگین مختلف را نیز به طور رایگان در Market  قرار داده است که شامل بارکد خوان ، ضد سرقت ، مدیریت Task ها و … می باشند.

برنامه ی دیگری نیز شبیه به Norton برای آندروید وجود دارد که Trend Micro نام دارد و می توانید با پرداخت 18 دلار یک سال از این برنامه استفاده کنید اما ورژن 30 روزه از آن را  می توانید رایگان از همان منبع دریافت نمایید.

AVG هم برای آندروید رایگان است. آن را می توانید از  AVG for Android دریافت کنید.

Avast! Mobile Security

Avast! Mobile یکی دیگر از برنامه هایی است که تنها برای پلت فرم آندروید عرضه شده است. اما چون امکانات بسیار زیاد و بی نظیری دارد به شرح و بسط آن می پردازم. هنگامی که در مورد برنامه های رایگان گروه امنیت موبایل صحبت می کنیم باید این را هم بدانیم که امکانات آن ها محدود می باشد ، اما Avast! هم رایگان است و هم کامل .

امکانات آن را می توان با چند نمونه به رخ کشید ، قابلیت هایی از قبیل محافظت کامل و همیشگی و زمان بندی شده ، شخصی سازی تنظیمات به روزرسانی برنامه ، گزارش از حریم شخصی شما  در تلفن ، سپر محافظتی برای اینترنت ، فیلتر کننده ی تماس ها و پیامک های دریافتی ، دیوار آتش و مدیریت برنامه های نصب شده. اگر گوشی شما دزدیده شود ، همه ی امکانات امنیتی برای پیدا کردن گوشی شما در این برنامه گنجانده شده است ، تنها مشکلی که دارد نبود قسمتی برای تهیه ی نسخه ی پشتیبان می باشد. قابلیت کنترل از راه دور دستگاه تلفن و قفل کردن آن را دارید و یا می توانید هشدار آن را فعال کنید تا با پخش کردن صدا آن را بیابید اگر سیم کارت شما تعویض شود برای شما پیام ارسال گردد.

App Disguiser یک قابلیت منحصر به فرد است که به کمک آن می توانید نام برنامه های نصب شده را عوض کنید و اگر تلفن شما ربوده شود ، این برنامه به طور هوشمندانه  آیکون خود را حذف می نماید تا دزد محترم از وجود شما برنامه ی تان با خبر نگردد ، هم چنین این برنامه به طور خودکار و بی سرو صدا اطلاعات و مکان خود را برای شما ارسال می کند. خلاصه این برنامه به طور بسیار زیرکانه و آرامی دزد را به شما معرفی می نماید.

GadgetTrak

در آخر به معرفی  GadgetTrack می پردازیم ، برنامه ای که تنها بر روی سیستم عامل iOS نصب می گردد و قابلیت منحصر به فردی دارد ، اگر تلفن شما دزدیده شود ، تصویری از دزد برای شما ارسال می کند !

برای ارسال موقعیت خود نیازی به روشن بودن GPS ندارد .هم چنین در صورت نیاز می تواند دستگاه را به طور کامل قفل کند و دزد نمی تواند به هیچ وجه از آن استفاده کند.

GadgetTrak در App Store با قیمت 4 دلار موجود است.

سخن آخر

————————————————————————-

 در پایان به شما پیشنهاد می کنم حتما یکی از برنامه ها ی معرفی شده را که از امکانات آن لذت می برید نصب کنید ، چرا که پس از گم کردن تلفنتان دیگر کاری نمی توان کرد . هم چنین حتی اگر گوشی شما دارای سیستم عامل های قدیمی است ، در بین برنامه های بالا تعدادی نیز برای شما در نظر گرفته شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام. من یک گلایه از شما دارم.
    با توجه به اینکه ما نرم افزارهای فارسی و قوی امنیت گوشی در ایران داریم چرا به معرفی آنها نمی پردازید..

    جدیدا نرم افزاری من بر روی گوشی ام نصب کردم که شاید خیلی از نرم افزارهای فوق هم بهتر باشد. نام نرم افزار زرین سپر است و خوشبختانه کاملا فارسی و کارکردهای خوبی دارد.
    کاشکی به جای بها دادن به نرم افزار خارجی کمی هم از تولید ایرانی حمایت می کردید.. آدرس نرم افزار هم این است
    www.tgtosan.com/ZarinSepar

  2. سلام خدمت دوستان و مدیران

    یه BlackBerry Classic آپدیت کردم به ورژن ۱۰٫۳٫۲ و روی حالت Anti-Theft موند

    این مشتری اینقدر پسوورد ID رو اشتباه زد که هربار رمز رو وارد می کنم میگه ۱۵ دقیقه دیگه تلاش کن

    الان میخوام بدونم نمیشه این حالت رو دور زد یا راه حل دیگه ای نیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *