جلوگیری از پاک کردن Thumbnail تصاویر در ویندوز 8

جلوگیری از پاک کردن Thumbnail تصاویر در ویندوز 8
  • 1391/7/17
  • امیر امام جمعه
  • 3

در کنار رابطه کاربری جدید و بهینه سازی برای تبلت ها ویندوز 8 شاهد تغییرات بسیار دیگری نیز در قسمت هایی مثل شبکه ، شخصی سازی و موارد امنیتی بوده است. همانند نسخه های قبلی ، سیستم عامل سعی میکند تا در مدیریت اطلاعات کاربر دخالت کند و فضای کار بیشتری را برای فعالیت های خود اختصاص دهد. یکی از این موارد پاک کردن تصویر کوچک مربوط به عکس ها یا همان Thumbnail است که پس از اندازه مشخصی شروع میشود. اگر شما هم از کسانی هستید که بر روی سیستم خود تصاویر و عکس های بسیاری را نگهداری میکنید این آموزش میتواند مفید باشد تا از پاک کردن خودکار Thumbnail توسط سیستم عامل جلوگیری نمایید.

در اینجا ما قصد داریم که از پاک شدن Thumbnail در پوشه Explorer خودداری نماییم. برای این کار لازم است تا تنظیمات و سطح دسترسی ویژه ای را برای پوشه Explorer در نظر بگیریم. پس از این که تنظیمات مربوطه به پوشه را اعمال کردید میتوانید تا هر مدت زمانی که بخواهید Thumbnail های تصاویر را نگهداری کنید.

قبل از هر چیز مطمئن شوید که از طریق حساب کاربری Administrator وارد ویندوز شده اید تا بتوانید به سطوح مختلف سیستم دسترسی داشته باشد. سپس از کلید های میانبر  Win+R برای بازکردن پنجره Run استفاده کنید و بعد عبارت %userprofile% را تایپ و کلید Enter را بزنید. حالا به قسمت AppDataLocalMicrosoftWindows بروید و بر روی فولدر Explorer راست کلیک کنید و پنجره مربوط به متعلقات آن یعنی Properties را باز کنید.

برای این که اجازه دسترسی مربوطه را تغییر بدهید به قسمت Security رفته و کلید Advanced را بزنید تا به پنجره دسترسی برسید.

حالا به تنظیمات پیشرفته (Advanced Security Settings) مربوط به Explorer دسترسی دارید. بر خلاف نسخه های قبلی ویندوز شما در ویندوز 8 نمیتوانید قوانین از پیش تعیین شده را تغییر دهید اما اجازه دارید تا قانون جدیدی را برای خود ایجاد نمایید. برای انجام این کار کافی است بر روی گزینه Add کلیک نمایید.

هم اکنون قسمت ثبت اجازه دسترسی برای شما باز شده است. سپس بر روی لینک نوشته شده Select a principal کلیک کنید.

در این قسمت میتوانید مشخص کنید که موارد دلخواه شما برای کاربر و یا گروهی از کاربران اعمال شود که از طریق وارد کردن و چک کردن نام آنها در قسمت مربوطه کنترل میشود. پس از اضافه کردن بر روی کلید OK کلیک نمایید.

در ادامه قوانین جدید سیستمی اضافه خواهند شد. برای قسمت Type گزینه Deny و برای قسمت Applies to گزینه This folder, subfolders and files را از منوی کشویی انتخاب کنید. سپس به بخش Advanced permissions بروید و گزینه های Delete subfolders و Delete را فعال نمایید. در آخر و بعد از انجام کارهای ذکر شده گزینه OK را بزنید.

حالا در لیست مربوطه مشاهده میکنید که قوانین جدیدی تعریف شده است. بعد بر روی گزینه Apply کلیک کنید تا تنظیمات مربوطه را برای فولدر های سیستم در نظر بگیرید. قبل از ترک این قسمت به پنجره Effective Access بروید تا قوانین ثبت شده جدید را تایید نمایید.

در پنجره Effective Access کاربر مورد نظر خود را که قصد تنظیم موارد جدید برای آن را دارید انتخاب کنید. از طریق کلیک بر روی گزینه Select a user میتوانید این کار را انجام دهید تا کاربر و یا گروهی از کاربران را انتخاب نمایید. در آخر نیز کلید OK را بزنید.

پس از انجام قدم به قدم کار های بالا دیگر ویندوز تصاویر کوچک یا Thumbnail های عکس های شما را پاک نخواهد کرد. توجه داشته باشید که نرم افزار های بهینه سازی ویندوز نیز نمیتوانند این کار را انجام دهند مگر این که شما اجازه مربوط به این کار را برای سیستم مشخص نمایید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. منظورتون رو نفهمیدم که پاک می کنه یعنی چی
    من الان ویندوز 8 نسخه نهایی رو 1 ماهه دارم و اصلاً همچین مشکلی که شما میگین رو ندارم !!! یکم بهتر توضیح بدین من تازه خودم وارد هستم ولی بازم نفهمیدم منظور مقاله تون چی بود !؟!؟!

    1. دوست عزیز اگر توجه کرده باشید در ویندوز 8 تصویر کوچک مربوط به هر عکس پاک میشه. این تصویر همانند یک پیش نمایش کوچک برای عکس هستش و در مواقعی رخ میده که تعداد تصاویر شما از حد مجاز بیشتر باشد.

  2. اقا من همیشه این مشکل را داشتم

    چرا این ویندوز این جوری نمی دونم ویندوز 7 که این مشکل را نداشت

    با تشکر فراوان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *