نگاهی به قابلیت های جدید محصولات 2013 شرکت Avira

نگاهی به قابلیت های جدید محصولات 2013 شرکت Avira
  • 1391/7/17
  • علیرضا
  • 5

با نزدیک شدن به سال میلادی جدید شرکت های تولید کننده نرم افزار اقدام به ارایه نسخه های جدید از محصولات خود می کنند . در این نسخه ها مسلما بهبودهایی در زمینه بازدهی نرم افزارها صورت می گیرند و قابلیت های جدید نیز اضافه خواهند شد . در این مطلب قصد داریم تا به سراغ محصولات جدید شرکت نام آشنا و معتبر Avira برویم و نگاهی به قابلیت های جدید در سایر محصولات این شرکت داشته باشیم . پس با گویا آی تی همراه باشید .


1- فناوری حفاظتی با استفاده از فناوری های ابری : شاید فکر کنید که فناوری پردازش ابری یا Cloud Computing چیز پیچیده ای است . شاید در هنگام پیاده سازی و مسایل فنی دارای پیچیدگی هایی باشد ، اما روش کار آن ساده و قابل فهم است . قبلا هم در گویا آی تی در مورد استفاده از پردازش ابری در آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی توضیحاتی را ارائه داده ایم که با مراجعه به آرشیو گویا آی تی میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید .

در نسخه 2013 محصولات شرکت آویرا از رایانش ابری جهت دستیابی به بیشترین میزان شناسایی فایل های مخرب استفاده شده است . فرض کنید که آنتی ویروس شما در مواجه با یک فایل که هویت مشخصی ندارد ، دچار سردرگمی شود و تشخیص مخرب بودن فایل مشکل باشد . در این مواقع آخرین سیاست آنتی ویروس هایی که مجهز به رایانش ابری هستند ، ارسال فایل مذکور به سرورهای شرکت سازنده و دریافت پاسخ می باشد . پس از اینکه فایل مذکور به سرور شرکت سازنده ارسال شود ، مقایسه هایی با نمونه های مشابه آن فایل صورت می گیرد و در صورتی که نتایج خوبی در مورد سالم بودن آن فایل به دست نیاید ، آن فایل به عنوان مخرب شناسایی خواهد شد . سپس نتایج به سمت سیستم کاربر بازگشت داده خواهد شد .


2- افزایش حریم خصوصی در هنگام مرور وب : بحث حریم خصوصی این روزها به یکی از مهمترین دغدغه های کاربران اینترنتی تبدیل شده است . به شکلی که در کشورهای اروپایی و آمریکا سازمان هایی برای دفاع از این حق کاربران شکل گرفته است . مطمئنا تا به حال شما هم خبرهایی در مورد نقض حریم خصوصی کاربران توسط برخی شرکت های بزرگ و وبسایت های مشهور دنیا را شنیده اید . به عنوان مثال یکی از وبسایت هایی که فعالیت کاربران را در اینترنت رصد می کند ، فیسبوک است . قبلا هم در گویا آی تی به روش های اشاره کردیم که مانع از رصد فعالیت های شما در فیسبوک میشوند ( این مطلب را مطالعه کنید ) .

اما در نسخه جدید محصولات آویرا میتوانید از قابلیت Browser Tracking Blocker استفاده کنید . این قابلیت مانع از رصد فعالیت ها آنلاین شما توسط دیگر وبسایت ها خواهد شد .


3- مشاهده میزان امنیت صفحات وب و لینک ها : نمی توان از روی ظاهر یک صفحه وب اطمینان حاصل کرد که مخرب است یا نه . ممکن است مشکوک به نظر برسد ولی اطمینان 100 ٪ نمی توان حاصل کرد . هر صفحه وب متشکل از کدهای مختلفی است که با زبان های برنامه نویسی مختلفی نوشته شده اند . ممکن است این کدها باعث آلوده سازی دستگاه شما شوند . حالا اگر آنتی ویروس شما نتواند این خرابکاری را تشخیص دهد مسلما با دردسر مواجه خواهید شد .

در محصولات جدید شرکت آویرا از روش های پیشرفته ای به منظور شناسایی تهدیدات استفاده شده است . هر لینکی را که در مرورگرهای خود مشاهده کنید ، درصد خطر آنها را با استفاده از آیکون های مخصوص ( امن ، ریسک پایین و ریسک بالا ) مشاهده خواهید کرد تا بتوانید ارزیابی خوبی از صفحات وب مورد نظرتان داشته باشید .


4- نظارت والدین بر فعالیت فرزندان در شبکه های اجتماعی : همانطور که میدانید امروزه اکثر افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند و کم و بیش فعالیت می کنند . وبسایت هایی نظیر توییتر ، فیسبوک ، گوگل پلاس از برجسته ترین این شبکه های اجتماعی هستند . کاربران این شبکه ها هم از همه ی اقشار جامعه هستند . نیازی به گفتن نیست که هر فردی در این شبکه ها قابل اعتماد نیست و ممکن است که رفتارهایش بر رفتار فرزندان شما نیز تاثیر گذار باشد . بنابراین والدین دوست دارند تا بیشتر بر فعالیت فرزندان خود در این شبکه ها نظارت داشته باشند .

به همین منظور در نسخه های جدید محصولات شرکت آویرا میتوانید از قابلیت Social Network Protection برای نظارت بر فعالیت های اجتماعی فرزندان تان استفاده کنید . قابلیت مذکور با مانیتورینگ مستمر پست های ارسال شده از سوی فرزندان شما ، کلمات کلیدی را در آنها جستجو می کند . به عنوان مثال کلمات کلیدی که مربوط به مسایلی مانند خشونت ، ناسزا گویی ، مسایل مربوط به بزرگسالان 18+ ، داروها و … باشند . همچنین روابط دوستی فرزندان شما توسط این قابلیت بررسی خواهند شد . به عنوان مثال اگر یک فرد بزرگسال بدون هیچ دلیل مشخصی با فرزند کم سن و سال شما دوست شده باشد و مواردی از این دست . در پایان نیز گزارش کاملی از فعالیت های فزرندتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت .


5- نرم افزار امنیتی برای آندروید : همانطور که میدانید سیستم عامل آندروید نسبت به iOS شرکت اپل به صورت آزادتری طراحی شده است . به عنوان مثال شما میتوانید هر اپلیکیشنی را روی آن نصب کنید و مثل iOS محدودیتی وجود ندارد . البته همین آزادی می تواند در برخی موارد باعث نفوذ بدافزارها به دستگاه شما شود .

در این سری از محصولات شرکت آویرا میتوانید برنامه امنیتی آویرا را نیز در اختیار داشته باشید . این برنامه می تواند علاوه بر جلوگیری از نفوذ بدافزارها به دستگاه آندرویدی شما کارهای دیگری نیز انجام دهد . مثلا مسدود کردن یک شماره تلفن خاص و یا مسدود کردن پیام های کوتاه . همچنین در صورت دزیده یا مفقود شدن دستگاه تان میتوانید با کمک همین برنامه ، موقعیت فعلی گوشی خود را روی نقشه مشاهده کنید . قابلیت آژیر کشیدن دستگاه نیز یکی دیگر از این قابلیت هاست که در صوت گم شدن گوشی در فواصل نسبتا نزدیک کاربردی خواهد بود .

از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن که در مواقع دزدیده شدن دستگاه به کارتان خواهد آمد می توان به قفل کردن و Wipe اشاره کرد . با استفاده از قابلیت Wipe میتوانید تمامی اطلاعات موجود در دستگاه خود را به صورت از راه دور پاکسازی کنید تا به دست سارقان نیفتند .


6- بروز رسانی های سریع تر برای کاربران نسخه رایگان : برخی از کاربران تمایلی به خرید نسخه های پولی نرم افزارهای امنیتی ندارند و به همین دلیل برخی شرکت ها اقدام به اراپه نسخه های رایگان از برنامه های امنیتی خود می کنند تا بتوانند بازار محصولات خود را گسترش دهند . شرکت آویرا نیز یکی از همین شرکت هاست که نسخه های رایگان قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار میدهد . در نسخه رایگان 2013 آویرا قابلیت بروز رسانی سریع تر نیز اضافه شده است . در نسخه های قبلی بانک اطلاعاتی آنتی ویرو شما هر 24 ساعت یک بار بروز رسانی میشد . اما در نسخه 2013 این بروز رسانی ها 4 برابر سریع تر شده و هر 6 ساعت یک بار آنتی ویروس شما بروز رسانی خواهد شد . پس خیال تان از بابت تهدیداتی که هر دقیقه در دنیای مجزای شروع به فعالیت می کنند راحت باشد .


7- اسکن دقیق فولدرهای موجود در شبکه شما : یکی از مرسوم ترین روش هایی که بدافزارها اقدام به تکثیر خود می کنند ، فولدرهای موجود در یک شبکه محلی است . پس کافیست که یک بدافزار از هر طریقی ( وسایل ذخیره سازی مثل فلش دیسک ها و اینترنت ) وارد یکی از کامپیوترهای موجود در شبکه محلی شما شود تا بتواند با یک اسکن ساده ، لیستی از فولدرهای به اشتراک گذاشته شده در آن شبکه را پیدا کند . بقیه ماجرا هم ساده است . کپی کردن نسخه های از خود در این فولدرها و سرایت به سایر کامپیوترها .

اما آویرا در نسخه های جدید خود این فولدرها را هم زیر نظر میگیرد تا میزان تهدیدات را به شدت کاهش دهد . نه تنها فولدرهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های محلی ، بلکه فولدرهایی که فایل های شما را روی سرورهای ابری شرکت های دیگر نظیر Dropbox ذخیره می کنند نیز اسکن خواهند شد . لازم به ذکر است که این قابلیت تنها برای کاربران نسخه های تجاری آویرا فراهم می باشد .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. salam
    ye soal
    aya avira file haye mokhareb masalan file haye nasbi baazi az barname haro bedoone hich etelaii pak mikone ?
    akhe man ghablan AVG nasb karde boodam
    kole pc ro bedoone ejaze pak kard 😮

    1. سلام .
      ببینید آنتی ویروس های طبق تنظیمات پیشفرض شون عمل میکنن . شرکت های سازنده آنتی ویروس واسه اینکه کار کاربرا رو راحت تر کنن ، تنظیمات پیشفرض آنتی ویروس رو طوری قرار میدن تا فایل های مخرب رو به صورت اتوماتیک پاک کنه و معمولا بعد از پاکسازی به شما اطلاع داده میشه . اما این مشکل به راحتی قابل حله . روش انجام کار در هر آنتی ویروسی متفاوته ولی روش کلی به صورت زیر هستش .
      کافیه به قسمت تنظیمات آنتی ویروستون برید . حالا برید قسمتی که مربوط به پاکسازیه . اونجا احتمالا گزینه ای رو پیدا میکنید که با غیر فعال کردن اون خیلی راحت میشه جلوی حذف اتوماتیک فایل ها رو گرفت . بعد از این هر وقت که آنتی ویروس بخواد یه فایلی رو پاک کنه اول از شما اجازه میگیره .

      موفق باشید ……

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *