اپل برای تولید 10 میلیون iPad mini برنامه ریزی می کند

اپل برای تولید 10 میلیون iPad mini برنامه ریزی می کند
  • 1391/7/18
  • عليرضا شیری
  • 0

هنوز iPad mini به طور رسمی معرفی نشده است و حدود یک هفته باید صبر کرد و این در حالی است که گزارشات نشان می‌دهد که اپل برای تولید 10 میلیون تبلت iPad mini در سه ماهه‌ی چهارم سال 2012 برنامه ریزی کرده است.

در مقایسه با Kindle Fire های مختلف آمازون، دو برابر بیشتر! در واقع می‌توان گفت که اپل حسابی به عضو جدید خانواده‌ی تبلت‌هایش اعتماد دارد و با اینکه بازار مملو از تبلت‌های مختلف 7 اینچی شده، باز هم چنین برنامه‌ریزی جسورانه ای کرده است.

پیش از این هم اپل در بازار تبلت‌ها موقعیت بسیار خوبی داشته اما بالاخره استراتژی خود را کمی تغییر داده و به سمت محصولات کوچک‌تر و ارزان‌تر متمایل شده است. این استراتژی چیزی است که کمپانی‌های بزرگی همچون ASUS، Samsung و Amazon در آن پیش‌قدم شده‌اند. Amazon با تبلت 7 اینچی خود که تنها 199 دلار قیمت داشت در سال گذشته کار را شروع کرد، سامسونگ با Galaxy Tab 7.0 کار را دنبال کرد و چندی پیش Googleو ASUS با همکاری خوبشان یک تبلت 7 اینچی 199 دلاری تولید کردند که سخت‌افزار بسیار خوبی دارد. Amazon مجدداً دست به کار شد و Kindle Fire HD را با همان قیمت 199 دلار ولی صفحه نمایش و سخت‌افزاری بهتر عرضه کرد. البته یک مدل 8.9 اینچی به قیمت 299 دلار و مدل دیگری که دارای اتصال اینترنتی نسل چهارم یا 4G است نیز با قیمت 499 دلار عرضه شد.

اپل در سه ماهه دوم سال 2010 و 2012 به ترتیب 84 و 69.6 درصد از بازار عمومی تبلت‌ها را به خود اختصاص داده که نشان می‌دهد مشتریان سراغ تبلت‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر رفته‌اند. لذا iPad mini با صفحه نمایش 7.85 اینچی‌اش، احتمالاً با استقبال زیادی مواجه می‌شود و درصد حضور اپل را ارتقا می‌دهد.

منبع: dailytech

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *