10 برنامه مک برای کنترل والدین

10 برنامه مک برای کنترل والدین
  • 1391/7/20
  • مهيار سوري
  • 0

با وجود این همه سایت های مخرب و مخصوصا غیر اخلاقی بدون فیلتر (در کشور های غربی) که در اینترنت پر شده، چطور می توانید فرزندتان را بدون نظارت در کنار رایانه رها کنید؟ مسلما نیاز به یک نظارت غیر حضوری دارید تا از آنچه آن ها بروز می کنند اطلاعاتی جمع آوری کنید. امروز در گویا آی تی چند برنامه به شما معرفی می کنیم تا بلکه چاره ای باشد بر آنچه فرزندانتان انجام می دهند. با ما همراه باشید

1- نورتون (رایگان)

نورتون یک راه حل خوب برای بلاک، مانیتور و دریافت کردن اطلاعات فعالیت های آنلاین فرزندتان است. این یک ابزار جامع والدین برای آموزش به فرزندان است؛ آموزش هایی که به فرزندتان بیاموزد چطور نت را جستجو کند. همچنین هر زمان که نیاز داشته باشید، لیست کاملی از انچه فرزندتان مشاهده نموده یا تلاش برای دیدن آن ها کرده در اختیارتان می گذارد؛ چیزی که می توانید آن ها را فیلتر یا دسترسی غیر ممکن و پس از آن دوباره، آن ها را مجاز کنید.

همچنین می توانید زمانی را مشخص کنید که فرزندتان به درس و مدرسه اش رسیده و نتواند در رایانه لوگین کند. علاوه بر این، بر چیز هایی که در سایت های اشتراک گراری به اصلاح شیر می شود و کلمات کلیدی جستجو شده، دسترسی کامل خواهید داشت.

2-کیدلاگر (رایگان)

کیدلاگر، یک کلید برای تمام مشکلات شماست؛ چرا که اطلاعات مانیتور شده و از آن ها عکس گرفته می شود! این برنامه هر کلمه ای که وارد، هر برنامه ای که باز و هر سایتی که چک می شود و همچنین هر کلمه ای که کپی و پیست می شود (در کلیپ بورد) را به خاطر می سپارد.

در اینجا یک گزینه وجود دارد که بهتان امکان می دهد تا هر چند وقت یکبار از صفحه نمایش عکس بگیرید، یک همراه مطمئن که می توانید ازش کمک بگیرید تا آمار فرزندتان را در بیاورید!

اطلاعات و اسکرین شات های ذخیره شده در اکانت Kidlogger.net یا Dropbox تان ذخیره می شود.

3- محافظ مرور K9 (رایگان)

K9 Web Protection سه ویژگی قابل توجه دارد؛ فیلتر کردن، مانیتورینگ و محدودیت استفاده زمانی. فیلترینگ قابلیتی خوبی در اینجا دارد، شما می توانید با تنظیم کردن دسته بندی های مطالب، دسترسی به سایت یا برنامه های خاص را غیر ممکن کنید.

در قسمت جستجوی مطمئن، امکان فعال کردن گزینه عدم دسترسی به سایت های توهین آمیز و نوشته های صریح وجود دارد که دیگر نیازی به جمع آوری تاریخچه مرور نیست. در قسمت محافظ شب (Night Guard) امکان قرار دادن خاموشی (مانند سربازی!)، برای سایت های خاص در ساعات معین (علی الخصوص شب) وجود دارد.

4- دانس گاردیان (رایگان)

یک برنامه فیلترینگ متن باز که با این بار با بقیه تفاوت بیشتری دارد. برنامه های دیگر امکان فیلتر تنها از طریق لینک را دارند اما این برنامه امکان فیلترینگ از طریق متن و عبارات را نیز داراست و این خیلی به تان کمک می کند چرا که با وجود نت امروز، که هر ثانیه یک سایت جدید ساخته می شود، ممکن است سایت هایی باشند که شما یا دولت ایران آن ها را فیلتر نکرده باشید (مخصوصا در استفاده ساکس و …) و این خیلی به دردتان خواهد خورد.

این ابزار، شامل یک سری کلمات کلیدی که با دسته بندی های مختلف در ارتباط است، می شود؛ مانند مواد مخدر، پورنو و چیز های دیگر که خودتان اضافه می کنید و در لیست خاکستری قرار می گیرند.

5- ماینور مانیتور (رایگان)

از اینکه فرزندتان با چه کسانی در فیسبوک و توییتر دوستی می کند، نگرانید؟ با ماینور مانیتور به راحتی فعالیت های فرزندتان را ببینید.

یکی از ویژگی های این برنامه، با خبر کردنتان هنگام اضافه شدن یک دوست جدید است. همچنین این برنامه، فعالیت فرزندتان مثل: آپدیت استاتوس، اشتراک گزاری تصویر و پیام های خصوصی را تماما مانیتور می کند.

6- پیور سایت (60 دلار)

پیور سایت، یک برنامه هوشمند برای کنترل پیام های فوری (ایمیل، چت و …) در سایت هایی مثل یاهو، AIM، MSN و Trillian است که پیام های ورودی و خروجی را کنترل می کند و در صورت مشاهده کلمات رکیک، ارتباط را قطع و والدین را فورا در جریان می گذارد.

پیور سایت، دارای لیستی از کلمات رکیک و زننده است که آی ام های مختلف به هر زبان را با توجه به چیزی که تعیین می کنید و از قبل وجود دارد، کنترل می کند.

7- سیفتی وب  (صد دلار سالانه، ده دلار ماهانه)

یک برنامه شبیه پیور سایت است که حد و مرز های قرمز را مشخص می کند. وقتی فرزندتان شخصی را به طور مشکوک به عنوان دوستش می پذیرد، که با توجه به خطوطی که از قبل برایش تعیین شده، وی را چک و در صورت نیاز گزارش می کند. (در صورت وجود کلماتی مثل: الکل، مواد مخدر، شرارت و …)

شاید این برنامه در ابتدا کمی گران به نظر برسد اما یک برنامه راحت برای کنترل فرزندتان در شبکه های اشتراک گزاری محسوب می شود.

8- نت ترکر (5 دلار ماهانه ، 50 دلار سالانه)

این برنامه توسط 12 میلیون دانش آموز از سراسر جهان استفاده شده و یک موتور جستجوی آموزشی و امن برای تمامی دانش جویان علی الخصوص دانش آموزان مدرسه ای شمرده می شود. دیگر ابزار ها را برای فیلتر کردن کلمات فراموش کنید، با این موتور جستجو تنها نتایج آموزشی خواهید داشت!

برای مثال اگر کلمه ستاره ها (Stars) را جستجو کنید، به نتایجی چون؛ کهکشان، کرات و سیاهچاله ها می رسید اما اگر به جای همین از ستارگان سینما (Super Stars) استفاده کنید، هیچ نتیجه ای دریافت نخواهید کرد.

9- سیف آیز (50 دلار)

این ابزار خوبی برای خانواده های با بیش از یک فرزند است، با هر سریال می توانید برنامه را روی سه دستگاه (رایانه یا مک) متفاوت نصب کنید و تا 10 پروفایل مختلف با تنظیمات دلخواه را داشته باشید.

همچنین این برنامه قابلیت بلاک کردن سایت های با صد ها گروه بندی مختلف را داراست. هم چنین برای هر دسته از مدیا ها می توانید میزان فیلترینگ خاصی را اعمال کنید (کم، متوسط یا زیاد).

10- اینتگو کانتنت بریر (40 دلار برای دو مک، و 70 دلار برای 5 مک)

این برنامه نیز قابلیت این را بهتان می دهد تا سایت های ناشناس و کلمات غیر اخلاقی در چت را بلاک کنید و آن ها را در لاگ اطلاعات داشته باشید. در مراحل پیشرفته تر هم امکان محدودیت دسترسی به مدیا های تصویری و شنیداری، و اشتراک گزاری فایل ها را دارید و این قابلیت خوبی برای خانواده های چند فرزندی است. به علاوه این که می توانید برای هر پروفایل هر فرزند، یک تنظیم دلخواه را اعمال کنید.

منبع: Hongkiat

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *