8 برنامه برای تصویر برداری از رایانه تان

8 برنامه برای تصویر برداری از رایانه تان
  • 1391/7/24
  • مهيار سوري
  • 3

تصویر برداری از صفحه نمایش می تواند برای یاد دادن به دیگران و موارد بسیاری مفید باشد. رکورد اینجا به این معنی است که شما می توانید از آنچه در حال انجام آن هستید فیلم بگیرید و علاوه بر صرفه جویی در هزینه و وقت، آن را به دوستان تان ارسال و یا در یوتیوب آپلود کنید.

در اینجا می خواهیم به ابزار های برجسته ای بپردازیم که قابلیت ضبط از صفحه نمایش کامپیوتر را به شما می دهند. 8 برنامه ای که معرفی خواهیم کرد کاملا رایگان هستند و بنا به سلیقه و نیازتان می توانید هریک را انتخاب کنید. پس همراه ما بمانید.

برنامه های رایگان اغلب با اشکالات و محدودیت های زمانی مواجه هستند، اما برنامه هایی در لیست زیر آمده است، همگی  آزمایش شده اند و فاقد هر گونه مشکلی می باشند.

Ezvid

Ezvid برنامه ای برای ضبط از روی صفحه نمایش است و همراه خود یک ویرایشگر ویدئویی دارد که می توانید با استفاده از آن ویدئو خود را به چند کلیپ تقسیم کنید و یا اسلاید نمایشی ایجاد کنید. متاسفانه راهی برای صادر کردن ویدئویی که ضبط کردید وجود ندارد اما می توانید آنرا به یوتیوب ارسال کنید و آن را آنجا با استفاده از برنامه IDM (Internet Download Manager) دانلود کنید.

برای علاقه مندان به بازی هم امکان ویژه ای در این نرم افزار وجود دارد. می توانید هنگامی که مشغول بازی کردن هستید ویدئو را ضبط کنید و به آن موزیک اضافه کنید؛ چه از آهنگ های پیش فرض برنامه و یا صدای خودتان.

. BlueBerry FlashBack Express Recorder

Bb (کوتاه شده کلمه بلو بری یا همان شاه توت) فلاش بک اکسپرس برنامه به شما اجازه می دهد از خودتان فیلم بگیرید و فعالیت های در حال رخ دادن را نیز در دسکتاپ ذخیره کنید. بعد از اتمام ضبط تصویر، شما با یک فایل FBR روبرو هستید که قابل ویرایش در ویرایشگر نرم افزار می باشد.

اگر شما فاقد وب کم هستید، می توانید این گزینه را رها کرده و از امکانات ویرایشگر نرم افزاريالر فرمت فایل خود را به AVI تبدیل کنید. در غیر این صورت، می توانید ابتدا وب کم باکس خود را تنظیم و یا تغییر اندازه داده و بعد به تبدیل کردن فایل بپردازید. با وجود اینکه شما نیاز به ثبت نام ( برای ایجاد یک حساب کاربری رایگان تا 30 روز را ) دارید، تمام امکانات برای استفاده آزاد می باشند.

Screenr

اسکرینر یک راه جالب برای به اشتراک گذاشتن آنلاین ضبط ویدئویی از صفحه است. کافیست نرم افزار را روی کامپیوتر نصب کنید و بعد به ضبط بپردازید. البته لازم به ذکر است که نیاز به اکستنشن جاوا دارید. بعد از نصب قسمتی از صفحه نمایش را که می خواهید ضبط شود ( حداکثر تا 5 دقیقه) را انتخاب کنید تا ضبط آغاز شود. همه اطلاعات ضبط شده در اکانت شما ذخیره می شود.

Rylstim Screen Recorder

بعد از اینکه روی دکمه شروع کلیک کنید، Rylstim ضبط از صفحه نمایش شما را آغاز می کند. این نرم افزار برای افرادی که نمی خواهند هر چیزی را پیکربندی کنند و فقط نیاز به یک ضبط اولیه دارند، به کار می آید و این برنامه از میکروفون پشتیبانی نمیکند.

گزینه ای در این نرم افزار وجود دارد که با آن می توانید حالت کلیک راست / چپ موس خود را تعیین کنید. اگر کلیک راست مد نظر شماست، موج قرمزی در اشاره گر ظاهر می شود و زمانی که موج سبز نمایان می شود که کلیک چپ را انتخاب می کنید. اثر موج دار شدن کلیک تنها در هنگام ضبط قابل مشاهده است.

CamStudio

CamStudio مجهز به گزینه های بسیاری برای دست کاری در ویدئو است. از این ویژگی ها می توان به غیر فعال کردن موس، ضبط صدا از برنامه یا میکروفون و گزینه ای برای حاشیه نویسی روی صفحه نمایش اشاره کرد.

شما همچنین می توانید قسمتی از صفحه نمایش را برای ضبط انتخاب کنید و در پنجره ای نمایش دهید، پس بقیه صفحه نمایش داده نمی شود. در کم استودیو نرخ فریم های مختلفی برای ضبط وجود دارد، به عنوان مثل یک فریم بلور شده و یک فریم را روشن تر تنظیم کنید.

Webinaria

Webinaria یکی از دیگر از نرم افزار های ساده برای ضبط از صفحه نمایش است که با گزینه های کاملی آمده است. این برنامه می تواند از کل صفحه شما، یک پنجره، یا یک برنامه و یا به صورت سفارشی از روی فیلم با سرعت 5، 10 و 15 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویدئو های تولید شده در این نرم افزار دارای فرمت AVI هستند.

DVDVideoSoft Free Screen Video Recorder

این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده با 9 آیکون است. چهار تای نخست برای ضبط ویدئو است و چهار تای بعدی برای دسته بندی ضبط شده هاست. آیکون آخر هم گزینه ای برای بازگشت است. این برنامه فایل های خود را به فرمت AVI ذخیره و به صورت خودکار نام گذاری می کند. علاوه بر اینها گزینه هایی شامل تاریخ و زمان خاص در نام فایل های ویدئویی فایل ها وجود دارد.

Krut Computer Recorder

Krut نیاز به نصب ندارد، اما برای استفاده باید جاوا داشته باشید. پس از دانلود، پوشه ای ایجاد می شود و بعد از آن اطلاعات در آن ذخیره می شود. منطقه، ضبط و فریم ثانیه ها قابل تنظیم هستند.

گزینه ای در این نرم افزار به نام دنبال کننده موس وجود دارد که در آن موس به صورت قطاری در آن ظاهر می شود. این برنامه سه نوع خروجی تحویل می دهد. فایل های صوتی WAV، فایل های MOV و نوع دیگری از فایل های بدون صدا.

نظر شما در مورد این نرم افزار ضبط از صفحه نمایش چیست؟ کدام یک برای خود بر می گزینید. نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: HongKiat

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام
    یکی از بهترین نرم افزارها برای گرفتن فیلم و عکس faststone.capture.7.3
    لینک دانلود :
    http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=18390&softwareID=9053&softwareKeyword=faststone.capture

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *