کتاب آشنایی با اجزای کامپیوتر شخصی شما (قسمت دوم)

کتاب آشنایی با اجزای کامپیوتر شخصی شما (قسمت دوم)
  • 1391/7/24
  • ITTeach
  • 3

امروز با كتاب جديد در خدمت شما هستيم با عنوان آشنايي با اجزاي كامپيوتر، مطمئنا اين قضيه كه آشنايي با اجزاي كامپيوتر يا همان سخت افزار براي خيلي از دوستان ساده باشه اما خيلي ديگر از دوستان آشنايي كاملي با اجزاي كامپيوتر ندارند. به عنوان مثال خود بنده اولين روزهاي آشنايي با كامپيوتر رو هيچ وقت فراموش نميكنم و حتي تا يك سال نميدونستم اجزاي اون چي هستند و چه مينامن و فقط همون مانيتور و كيبورد و ماوس و كيس رو ميشناختم و ميدونستم كه با كليد پاور روشن ميشه و از مابقي مباحث كامپيوتر غافل بودم و حال در خدمت شما هستيم با اين كتاب كه اميدواريم خيلي از دوستان كه در مقطع مبتدي هستند آشنايي كاملي با اين مبحث پيدا كنند.

ترجمه کتاب توسط  آقای محمد رشیدی و ويراستاري كتاب توسط آقاي محمدرضا رشیدی  و طراحی جلد توسط خانم ویدا غلامی صورت گرفته است که نهایت تشکر و قدردانی را از این دوستان داریم .

بعد از مطالعه این کتاب،ما را از نظرات و انتقادات سازنده خود بهره مند کنید.

 

قسمت اول اين كتاب داراي سه فصل مي‌باشد كه عبارتند از : فصل اول : پردازنده مرکزی ( CPU ) ، فصل دوم : حافظه‌ی کاری( RAM ) ، فصل سوم : دستگاه های ذخیره سازی ، فصل چهارم : کارت گرافیک ، فصل پنجم : کارت های توسعه ، فصل ششم : ارتقای کامپیوتر

مقدمه كتاب

هدف شما برای مطالعه‌ی این مقاله ی آموزشی چیست ؟ شاید شما تسلط زیادی بر کامپیوتر داشته باشید و بخواهید دانش خود را در زمینه‌ی سخت افزار افزایش دهید و از آن برای آموزش نزدیکان و خانواده‌ی خود استفاده کنید . شاید مطالعه شما در ابتدا جذاب نباشد ، اما حسی که پس از آموزش کامل به شما دست می دهد خوشایند خواهد بود.

شاید شما در اداره ی خود یک کارشناس سخت افزار محسوب می شوید ، اما باز هم این آموزش می تواند برای شما جذاب باشد.  این آموزش را برای همه ی سطوح پیشنهاد می کنم.

در طرف دیگر مبتدی ها قرار دارند ، شاید شما کاملا تازه کار باشید و اگر اتفاقی برای کامپیوترتان رخ دهد کاملا سردرگم شوید ، اما با مطالعه ی این آموزش می توانید سطح خود را تا حد بسیار راضی کننده ای بالا آورید. من سعی کردم به همه ی موضوعات اصلی و فرعی اشاره کنم تا یک آموزش جامع تهیه کنم ، هم چنین این آموزش دارای سطح فهم بیسار مناسبی است و هر شخصی با هر درجه ی دانشی از کامپیوتر می تواند معنی جملات را درک نماید.

نکات کلی را برای تازه کار ها توضیحداده ام وبرای سطوح بالاتر و کارشناس ها هم نکات ریزی موجود است که پیشنهاد می کنم هر فرد با توجه بر سطح خودش مطالب را به ترتیب مطالعه نماید.

در این کتاب ، من کلیه ی قطعات کامپیوتر را جدا نموده ام و برای هر کدام از اجزا توضیح کاملی ترتیب داده ام ؛ هم چنین تاریخچه ی کوتاهی برای هر کدام از اجزا آورده ام . هم چنین نام تعدادی از برند های مشهور را نیز در بخش مربوط به هر قطعه تهیه نموده ام و خودم شخصا سعی کرده ام از جهات کیفیت ، کارایی ، ارزش و یا هرسه به شما معرفی کنم که به شما کمک می کند تا محصول مورد نیاز خود را بهتر انتخاب نمایید .

بیشتر برای آن ها که کاملا تازه کار هستند  اصطلاحات و مثال هایی آورده ام تا فهم مفاهیم را ساده تر نماید.

پس بدون توضیح اضافه کار رو شروع می کنیم .بخش اول این کتاب مربوط به کیس و شکل ظاهری آن، منبع تغذیه و برد اصلی  می شود ؛ برای فرا گرفتن ادامه ی مطالب بخش دوم( که به زودی در گویا آی تی منتشر می شود ) را نیز مطالعه نمایید.

دانلود كتاب آشنايي با اجزای کامپیوتر شخصی شما (قسمت دوم)

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. لطفا با اين ايميل تماس بگيريد
      gooyait @ gmail.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *