iPad mini رونمایی شد و اپل به مقایسه ی آن با Nexus 7 گوگل پرداخته است

iPad mini رونمایی شد و اپل به مقایسه ی آن با Nexus 7 گوگل پرداخته است
  • 1391/8/3
  • عليرضا شیری
  • 0

مدتی است که شایعات مختلفی در مورد تبلت کوچک کمپانی معروف Apple سر زبان‌هاست و بخشی از مشخصات و تصاویر مربوطه لو رفته است. اما امروز بالاخره مشخصات دقیق این تبلت کوچک و ارزان قطعی شده است که به بررسی آن می‌پردازیم.

صفحه نمایش 7.9 اینچ قطر دارد، نسخه‌ی دارای WiFi و 4G با 16 گیگابایت فضای داخلی به ترتیب 329 دلار و 459 دلار قیمت دارد. البته مدل‌هایی با ظرفیت بیشتر و تا 64 گیگابایت هم تولید و عرضه می‌شوند. به عنوان مثال اگر نسخه‌ی 32 گیگابایتی دارای WiFi را در نظر بگیریم، 429 دلار هزینه دارد. البته نسخه‌هایی که اتصال اینترنتی نسل چهارم یا 4G دارند، اتصال بی سیم یا WiFi هم دارند.

 

گران‌ترین حالت مدل 64 گیگابایتی و دارای 4G است که 659 دلار هزینه در بردارد.

تبلت قدیمی iPad 2 همچنان روانه‌ی بازار می‌شود و قیمت مدل 16 گیگابایتی آن که دارای اتصال اینترتنی است، 529 دلار خواهد بود.

 

رقیب قدرتمند iPad mini و البته بسیاری از تبلت‌های ارزان‌قیمت بازار، محصول مشترک Asus و Google است. Nexus 7، تبلتی اندروئیدی با صفحه نمایش 7 اینچی که قیمتی در حدل 200 دلار دارد.

محصول اپل سبک‌تر، نازک‌تر و دارای صفحه نمایش کمی بزرگتر است. اپل در ابتدای کار تبلت گوگل را هدف قرار داده و به چند نقطه قوت محصول خود اشاره کرده است. صفحه نمایش بزرگتر، وزن و ابعاد کمتر از جمله نکات مطرح شده است. بدنه‌ی مقاومتر از جنس آلومینیوم با طراحی بهتر را به این نکات اضافه کنید.

اپل سراغ نرم‌افزار هم رفته است. در تصویر زیر یک صفحه وب در دو تبلت نمایش داده شده است، Google Nexus 7 با کلید‌های روی صفحه‌ی خود، فضای کمتری برای نمایش صفحه در نظر می‌گیرد و در مجموع می‌توان گفت که فضای مفید برای نمایش محتوای صفحه، در محصول اپل حدود 49 درصد بیشتر از Nexus 7 است.

 

سراغ پردازنده برویم، در iPad mini از یک پردازنده‌ی 2 هسته‌ای A5 استفاده شده است که قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد.

منابع: slashgear و slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *