خاموش کردن NFC در گوشی اندرویدتان برای ذخیره باتری و ایمن تر ساختن آن

خاموش کردن NFC در گوشی اندرویدتان برای ذخیره باتری و ایمن تر ساختن آن
  • 1391/8/3
  • مژگان فنائی
  • 1

ارتباط میدانی نزدیک، که بیشتر به عنوان NFC شناخته می شود، امروزه تقریبا در هر گوشی هوشمند جدیدی، به غیر از آیفون اپل ایجاد شده است. این می تواند ابزاری شگرف برای انجام پرداخت ها و رسیدگی به کارهای دیگری همچون “وارد شدن به سیستم” در خدماتی همانند FourSquare باشد، اما بسیاری از کاربرانی که قدردان آن هستند را نیز می ترساند و آن مفاهیم امنیت شخصی است (برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سخنان کارشناس امنیتی استیو گیبسون گوش کنید). فراتر از نگرانی های امنیتی ساده، این سرویس همچنین می تواند فشاری بر طول عمر باتری باشد.

برای آنهایی که از یک دستگاه اندرویدی استفاده می کنند، ویژگی NFC می تواند کمابیش به آسانی خاموش شود. چنانچه این سرویسی باشد که به طور منظم از آن استفاده می کنید، پس احتمالا تمایل نخواهید داشت که تمام مدت روشن و خاموش شود، اگرچه این روندی بسیار ساده است. هرچند، اگر به طور منظم از NFC استفاده نمی کنید پس ممکن است تنها بخواهید آن را برای دلیلی ساده یعنی اندکی صرفه جویی در طول عمر باتری در گوشی یا تبلت اندرویدی تان، غیر فعال نگه دارید.

برای شروع، روی لینک برنامه کلیک کرده و حرکت کنید تا لینک “تنظیمات” را بیابید. سپس روی گزینه “بیشتر” در زیر بخش “بی سیم و شبکه ها” بزنید. گام های بعدی تان ممکن است اندکی بر اساس نگارش سیستم عامل اندرویدی که در حال اجرای آن هستید متفاوت باشد (تصویر زیر از نگارش 4.1.1 لوبیا ژله ای گرفته شده است).

از اینجا گزینه NFC را مشاهده خواهید کرد، که به طور پیش فرض فعال است. روی جعبه کوچک انتخاب (check box) بزنید تا علامت انتخاب را حذف کرده و این سرویس را غیر فعال کنید. شما همیشه می توانید آن را با عکس همین روند، دوباره فعال کنید.

با توجه به گستره بسیار کوتاه NFC ، نگرانی های امنیتی در مورد این سرویس احتمالا رو به زوال است، اما این واقعا بر روی عمر باتری یک دستگاه تأثیر می گذارد.

مفهوم بعدی همانی است که بسیاری از شما ممکن است بخواهید آن را مدنظر قرار دهید هنگامی که تصمیم می گیرید که آیا واقعا نیاز دارید که این سرویس تمام مدت در پس زمینه اجرا شود.

نکته: تأثیر NFC بر روی عمر باتری یک گوشی ممکن است به اندازه ای که فکر می کنید بزرگ نباشد. احتمالا بهتر است خودتان آن را امتحان کنید تا چگونگی تأثیرگذاری آن روی گوشی تان را مشاهده نمایید. از سوی دیگر مفاهیم امینتی هنوز هم درست و معتبر هستند.

منبع: Ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *