معرفی بهترین شبیه سازهای رایگان پرواز

معرفی بهترین شبیه سازهای رایگان پرواز
  • 1391/8/8
  • آزاد
  • 0

برای تبدیل شدن به یک خلبان خوب در دنیای مجازی نیازی به گذراندن دوره های تخصصی ندارید. در ادامه به معرفی چند ابزار رایگان می پردازیم که بعد از قرار دادن شما در کابین خلبان، هواپیما را از زمین بلند کرده و اجازه گشت و گذار در جای جای کره زمین را به شما می دهند.

MSFSX

هدایت هواپیما توسط کامپیوتر

www.microsoftflight.com

Microsoft Flight که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، یک بازی شبیه ساز پرواز 1/8 گیگابایتی است که هر کسی را تبدیل به یک خلبان اماتور می کند.

کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده تر از سرو کله زدن با شبیه سازهای مشابه است چرا که به جای استفاده از جوی استیک، هواپیما با ماوس کنترل شده و امکان مخفی کردن کنترل های پیشرفته تا زمان پخته شدن و کسب مهارت لازم توسط کاربر وجود دارد.

در ماموریت های اولیه عملیات ساده ای مثل بلند کدن هواپیما از سطح زمین و نشاندن آن را انجام خواهید داد و البته امکان توسعه بازی و استفاده از هواپیماهای مختلف، رفتن به مکان های جذاب و انجام عملیاتهای پیچیده هم وجود دارد. برخی از بروز رسانی های بازی رایگان اند در حالی که برای برخی دیگر مجبور به پرداخت هزینه هستید.

صحنه های گرافیکی بازی Microsoft Flight از جمله مناظر طبیعی یا افکت های آب  و هوایی، بسیار واقعی بوده و در کابین خلبان شاهد تعداد زیادی اهرم و دکمه های متعدد برای کنترل هواپیما هستید.

اگر از طرفداران سفرهای هوایی هستید Microsoft Flight گزینه بسیار خوبی برای شروع است.

GEFS4

هدایت هواپیماهای مختلف در سراسر جهان

www.gefs-online.com

اگر امکان دانلود Microsoft Flight را ندارید، بهتر است با GEFS یا به عبارت دیگر ” شبیه ساز پرواز گوگل ارث” که تنا به یک پلاگین نیازمند است بازی کنید. برای دریافت پلاگین به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.earth.google.com/intl/en/plugin

در جدیدترین بروز رسانی ویژگی های جالبی به این بازی آنلاین رایگان اضافه شده است که آن را از سایر رقبای معمولی در این حوزه متمایز می کند.

در حال حاضر انتخاب 13 وسیله پروازی از جمله هواپیماهای کنکورد، هواپیماهای جنگ جهانی اول، هلی کوپتر و حتی بالن هم وجود دارد. حتی در حالت چند نفره می توان با سرنشین های دیگر وسایل پروازی که در منطقه هوایی شما پرواز می کنند هم تعامل نمود.

اگر چه سرو کله زدن با GSFS  به راحتی بازی کردن با Microsoft Flight نیست اما استفاده از Google Earth  باعث شده که امکان سرک کشیدن به اقصی نقاط جهان وجود داشته و نماهای کاملا واقعی از محیط مشاهده نمایید.

برای پرواز 2 گزینه پیش روی کاربر وجود دارد: بلند کردن وسیله از روی زمین یا شروع به کار در حالی که وسیله در حال پرواز است. ضمنا با استفاده از پنج دوربین تدارک دیده شده می توان اطراف را به خوبی زیر نظر داشت. برای کنترل هم می توان از صفحه کلید، ماوس و یا جوی استیک استفاده نمود.

 orbiter_01

کشف فضا همانند فضانوردان

www.orbit.medphys.ucl.ac.uk

orbiter  نرم افزار شبیه ساز رایگان پروازهای فضایی است که علاقمندان علم نجوم استقبال خوبی از ان کرده اند. این بازی از جلوه های گرافیکی سه بعدی واقعی استفاده کرده، حس و حال فضانورد بودن را به کاربر داده و به وی اجازه مشاهده مراحل پرتاب شاتل فضایی در مرکز Kennedy Space Center  ایالات متحده را هم می دهد.

در این بازی می توان به مکان هایی مثل ایستگاه فضایی بین المللی ایالات متحده سرک کشید، از تلسکوپ فضایی هابل دیدن کرد و یا ماموریت های هیجان انگیزی انجام داد.

البته ابزار جدید سازمان ناسا به نام Easy on the Solar System  هم نمایی دقیق از فضا برای کاربران فراهم کرده و استفاده از آن شبیه به این می ماند که سوار فضاپیمای Voyger2  شده باشید. البته این ابزار از داده های سال 1950 استفاده می کند.

 flightgear-simulador-de-voo

تقویت مهارت های صعود و فرود هواپیما

www.flightgear.org

flightgear ابزار رایگان و جایگزین برحق Microsoft Flight است. این نرم افزار ویژگی های متعددی داشته، طراحی صحنه در ان بسیار دقیق بوده و انعطاف پذیری زیادی در سفر به مکان های مختلف و چگونگی پرواز برای کاربران فراهم می کند.

امکان انتخاب انواه هواپیما، هلی کوپتر و دیگر وسایل پروازی از جمله پواپیمای Flyer  برادران رایت، بویینگ 727 و کشتی هوایی زیپلن در این بازی وجود دارد.

در جدیدترین نگارش این برنامه ( نسخه 2/8 ) بخش ویژه ای برای آموزش بلند کردن هواپیما و نشاندن آن روی زمین گنجانده شده است. این مهم با به کار گیری جزئیات صعود و فرود هزاران فرودگاه واقعی که اطلاعات آنها در برنامه تعبیه شده امکان پذیر است.

خو گرفتن با flightgear تا حدودی زمان بر بوده و البته برای اجرای آن به یک سیستم نسبتا قوی نیازمندید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *