بررسی مشخصات iMac جدید

بررسی مشخصات iMac جدید
  • 1391/8/10
  • مهدي ده نبي
  • 4

کامپیتور خانگی فوق العاده اپل

چیزی که از دیدن و کار کردن با آن هرگز سیر نخواهید شد .

صفحه نمایش بزرگ ، به همراه نسل سوم پردازنده های چهار هسته Intel

آخرین فن آوری کارت گرافیک Nvidia

امروز با هم به بررسی مشخصات آیمک جدید اپل میپردازیم . دستگاهی که در آخرین کنفرانس اپل معرفی شد و بسیاری از مردم را انگشت به دهان نگه داشت .

آیمک های جدید مانند نسل قدیم در دو سایز 21.5 و 27 اینچ عرضه خواهند شد :

رزولوشن تصویر سایز 21.5 اینچ برابر با 1080 * 1920 و رزولوشن سایز 27 اینچ برابر با 1440 * 2560 پیکسل است . هر دو دارای لامپ تصویر LED و تکنولوژی IPS ( زاویه دید 178 درجه ) هستند .

پردازنده های هر دو دستگاه متفاوت بوده و دارای سیستم های core i5 , i7 می باشند که قابلیت انتخاب در اپل استورها را دارا می باشند . به این معنی که می توانید در هنگام خرید ( فقط از اپل استورها ) در صورت نیاز از پردازنده های قوی استفاده نمایید .

رم هر دو دستگاه 8 گیگابایت می باشد ، که در صورت نیاز می توانید هنگام سفارش ( فقط از اپل استورها ) آن را به 16 گیگابایت ارتقا دهید .

هر دو دستگاه دارای بلوتوث ورژن 4 می باشند که برای تبادل اطلاعات بین دستگاه های دارای بلوتوث و آیمک استفاده خواهد شد .

در دو عکس زیر ، سایز دو نوع 21.5 و 27 اینچ را مشاهده خواهید کرد :

همانطور که در عکس ها مشاهده می نمایید ، سایز دستگاه 21.5 اینچ 45 * 52 سانتیمتر و وزن آن 5.7 کیلوگرم است . در مقابل سایز دستگاه 27 اینچ 51.6 * 65 سانتیمتر و وزن آن 9.5 کیلوگرم می باشد .

هنگام خرید هر دو دستگاه ، وسایل زیر داخل جعبه وجود دارند :

1 – آیمک جدید

2 – کیبورد وایرلس اپل

3 – موس جادویی اپل

4 – کابل برق دستگاه

همچنین سیستم عامل هر دو دستگاه Mountain Lion می باشد .

نکته مهمی که جا داره تو این قسمت خدمت شما عرض کنم این هست که به دلیل کاهش یافتن ضخامت آیمک جدید ، مانند نسل جدید مکبوک ها ، دیگر شاهد DVD Rom در نسل جدید آیمک ها نخواهیم بود . به این ترتیب کاربرانی که قصد خریداری این سری آیمک ها را دارند ، باید به فکر خرید یک درایو نوری هم در کنار آیمک خود باشند . شاید این مورد بتوان یک نقطه ضعف برای سری جدید آیمک ها به شمار آورد . نظر شما در این زمینه چیست ؟

اما قبل از بررسی جزئیات آیمک جدید ، میخواهم شما را دعوت کنم تا در تصویر زیر شاهد روند پیشرفت و طراحی آیمک از سال 1998 تا به حال باشید :

همانطور که می بینید ، آیمک در طول سالهای مختلف ، تغییراتی را به خود دیده است که این تغییرات از سال 2004 تقریبا تنها فقط در سایت تصویر و قطر بدنه به چشم میخورد . جا داره این نکته را هم خدمت تان عرض کنم که این نخستین آیمک هست که توسط مرحوم استیو جابز که مبدع و مبتکر آن بود معرفی نمی شود .

___________________________________________________________

حالا با هم به بررسی جزئیات آیمک جدید و توضیح مشخصات آن که در بالا به صورت مختصر خدمت تان عرض کردم می پردازیم :

صفحه نمایش

اختراعاتی که قادر به دیدن آنها هستید

هنگامی که به صفحه نمایش 21.5 یا 27 اینچی دستگاه نگاه میکنید ، دیگر چیزی قادر به گیج کردن و پرت کردن حواس شما نیست . به این دلیل که 75% انعکاس نورها توسط صفحه نمایش جدید آن کاهش یافته است . همچنین به دلیل اینکه LCD دستگاه دقیقا پشت شیشه دستگاه قرار گرفته ، تصاویر کاملا واقعی و فوق العاده به نظر می رسند .

تکنولوژی IPS و لامپ تصویر LED

صفحه نمایش فوق العاده آیمک جدید ، از هر زاویه زیبا به نظر می رسد . تکنولوژی ( IPS ( in Plane Swithing به شما این اجازه را خواهد داد تا از هر زاویه ای قادر به دیدن صفحه نمایش آن باشید . همچنین لامپ تصویر LED دستگاه باعث می شود که همواره تصویری درخشان و فوق العاده زیبا در انتظار چشمان شما باشد .

___________________________________________________________

نسل جدید پردازنده های Intel

آیمک جدید با بهره گیری از نسل جدید پردازنده های چهار هسته اینتل ، سریع ترین کامپیوتر رومیزی دنیا است . شرکت اپل اعلام کرده است که تمامی آیمک های جدید با پردازنده 4 هسته ای i5 و با سرعت 2.7 گیگاهرتز ( که قابلیت ارتقا به 3.2 گیگاهرتز در اپل استورها را هم دارند – همچنین پردازنده های i7 هم قابلیت ارتقا به 3.7 گیگاهرتز را دارا می باشند ) عرضه خواهند شد و خط تولید آنها به این صورت تنظیم شده اند .

___________________________________________________________

جدیدترین ورژن کارت گرافیک Nvidia

آیمک های جدید دارای آخرین نسل از کارت گرافیک Nvidia به نام Kepler architecture می باشند که گرافیک دستگاه را تا 60% نسبت به نسل قدیم آیمک ها بالا می برد . به این وسیله شما قادر به مشاهده فریم های بیشتری در بازی های HD خواهید بود و همچنین سرعت بیشتری در ادیت ویدئوهای HD خواهید داشت .

___________________________________________________________

ذخیره سازهای پیشرفته

هارددیسک ، با ظرفیت ماکزیمم 3 ترابایت

توسط این ذخیره ساز 1 ترابایتی ( که قابلیت ارتقا به 3 ترابایت را هم دارد ) می توانید تمامی موزیک ها ، ویدئوها و عکس های دلخواه تان را در سیستم تان ذخیره کنید و نگرانی ای بابت کمبود فضا نداشته باشید .

حافظه فلش ، با ظرفیت ماکزیم 768 گیگابایت

برای پردازش فوق العاده ، شما می توانید آیمک 27 اینچی را به جای ذخیره سازهای قدیمی ، همراه حافظه 768 گیگابایتی ( SSD ) انتخاب کنید . حافظه های فلش ، دارای سرعتی معادل سه برابر نسل قدیم ذخیره سازها می باشند .

معرفی Fusion Drive

آیمک های جدید با معرفی نسل جدید ذخیره سازها با نام Fusion Drive عرضه خواهند شد . این ذخیره سازها ، شامل یک هارد پر ظرفیت و یک حافظه فلش پرسرعت می باشد . Fusion Drive با استفاده از فن آوری هوشمندانه خود ، استفاده شما از نرم افزارها و سایر عملیات دستگاه را سنجیده ، سپس عملیاتی که نیاز به پردازش و سرعت بالا داشته باشند را به صورت اتوماتیک به حافظه فلش که سرعتی بالا دارد واگذار میکند و در مقابل شما فضای زیادی را در هارد برای ذخیره اطلاعات خود خواهید داشت . به این ترتیب سرعت بوت دستگاه به مراتب بالا خواهد رفت و به محض سازگاری و درک سیستم به نرم افزارهایی که مورد استفاده شما است ، متوجه افزایش سرعت لود شدن نرم افزارها هم خواهید شد .

___________________________________________________________

ورودی و کانکتورها

آیمک جدید دارای

2 پورت ThunderBolt

4 پورت USB 3

یک پورت Gigabit Ethernet ، یک پورت SDXC و یک پورت Headphone می باشد . در عکس زیر شاهد مقایسه سرعت های کانکتورها هستیم :

___________________________________________________________

صدا و تصویر

صدا

اگر چه آیمک جدید دارای ضخامت کمتری است ، اما طراحی اسپیکرها به گونه ای است که صدای باکیفیت تر و فوق العاده تری به شما ارائه خواهند داد . به این ترتیب وقتی موزیک گوش میکنید ، یا ویدئو تماشا میکنید و یا بازی میکنید ، صداهایی واقعی به گوش شما خواهند خورد که از شنیدن آنها هیچان زده خواهید شد .

میکروفون

آیمک جدید دارای دو میکروفون داخلی می باشد . به این ترتیب صدای شما کاملا واضح توسط دستگاه گرفته شده و عملیات لازم ، به طور سریع و فوق العاده ای انجام خواهند شد .

دوربین HD مخصوص FaceTime

دوربین دستگاه با کیفیت 720p ، به شما قابلیت تماس های تصویری با کیفیتی عالی را خواهد داد . طوری که فکر خواهید کرد که طرف مقایل شما روبروی شما است . توسط FaceTime می توانید با دوستان خود که مک ، آیپد ، آیفون و یا آیپاد تاچ دارند تماس تصویری برقرار نمایید .

___________________________________________________________

Mouse و Trackpad جادویی اپل

موس جادویی اپل

موس جادویی اپل که به صورت دیفالت روی آیمک وجود دارد ، به شما این قابلیت را خواهد داد که از بدنه نرم و هوشمند آن نهایت استفاده را ببرید . می خواهید بدانید دلیل جادویی بودن آن چیست ؟ به عکس زیر توجه کنید :

توضیحات را از چپ به راست خدمت تان عرض میکنم :

1 – در صورت فعال بودن تک دکمه ، هرجای موس که کلیک کنید ، به عنوان چپ کلیک محسوب خواهد شد .

2 – در صورتی که دو دکمه فعال باشد ( از قسمت تنظیمات ) قابلیت راست کلیک هم اضافه خواهد شد .

3 – با حرکت دادن انگشت به بالا و پایین یا چپ و راست ، می توانید در صفحه حرکت کنید .

4 – با نگه داشتن دکمه ctrl و بالا و پایین کردن انگشت ، میتوانید زوم کنید .

5 – با حرکت دادن دو انگشت هزمان روی بدنه موس ، می توانید در صفحات وب یا دیگر نرم افزارها به جلو یا عقب ( Back or Forward ) حرکت کنید .

ترک پد جادویی اپل

تمامی کارهای ذکر شده برای موس جادویی + قابلیت هایی دیگر در این ترک پد جمع آوری شده است که کار کردن با سیستم عامل شیر کوهی را فوق العاده آسان خواهد کرد . این ترک پد را می توانید هنگام خرید آیمک جدید از فروشنده خریداری کنید .

___________________________________________________________

سیستم عامل Mountain Lion

سیستم عامل شیر کوهی ، پیشرفته ترین سیستم عامل دنیا به حساب می آید . این سیستم عامل دارای قابلیت های فوق العاده زیادی است که از جمله آنها می توان به مولتی تاچ بودن ، هماهنگی فوق العاده آن با دیگر محصولات اپل و سایر امکاناتی که باعث راحتی کاربران آن خواهد شد می باشد .

___________________________________________________________

iCloud

iCloud به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید همزمان روی تمامی محصولات اپل هر کاری را دنبال کنید . به عنوان مثال اگر شما با آیفون خود یک عکس بگیرید ، یا تغییراتی در زمان میتینگ خود در نرم افزارها ایجاد کنید ، مطمئن باشید که این تغییرات روی تمامی دستگاه های شما ایجاد خواهد شد .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. واقعا اپل تو این یه مورد شاهکار کرده. من تو کنفرانس آخرش بیشتر از همه از iMac خوشم اومد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *