نحوه صحیح بازکردن Flash و CD

  • 1391/8/12
  • محمد مهدی واعظی نژاد
  • 1

همواره يكي از متداولترين خطراتي كه كامپيوترهاي شخصي را تهديد مي كند، نصب بدافزارها و برنامه هاي مخرب از طريق عدم آشنايي با نحوه صحيح بازكردن CD و Flash ها است. معمولاً بدافزارها به گونه اي نوشته مي شوند كه با دوبار كليك بر روي درايور يا انتخاب گزينه هايOpen  و Auto Play قابل اجرا هستند.

حال برای اینکه کامپیوتر شما از حمله بدافزارها در امان بماند، تنها کافی است که به جای باز کردن CD و Flash ها توسط سیستم عامل كامپيوترتان، آن ها را از طریق سیستم عامل هاي نصب شده در یک برنامه ماشین مجازي باز کنید. بدين صورت، بدون نگراني می توانید مطمئن باشید که بدافزارهای موجود روی آن ها، هیچ دسترسی به كامپيوتر شما نداشته و سيستم شما از آلودگي مصون خواهد ماند.

سيستم عامل هاي نصب شده در ماشين هاي مجازي، هيچگونه ارتباطي با سيستم عامل ميزبان خود نداشته و در صورت آلودگي، مي توان تنها با يك كليك و در مدت چند ثانيه، سيستم را به حالت اوليه برگرداند. همچنين با اين كار علاوه بر امنیت بیشتر در برابر بدافزارها، یک سیستم عامل مجزای دیگر برای استفاده های مختلف در اختیار دارید.

لازم به ذكر است كه ماشین مجازی، به معنی راه اندازی یک سیستم عامل درون یک سیستم عامل دیگر است. برای این کار می توان از نرم افزارهایی همچون VirtualBox ، Windows Virtual PC و يا VMware Workstation استفاده کرد.

تصويري از يك ماشين مجازي و سيستم عامل هاي نصب شده در آن:

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *