طراحی ایکس باکس360 مایکروسافت در فتوشاپ

طراحی ایکس باکس360 مایکروسافت در فتوشاپ
  • 1391/8/13
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

 

در این آموزش قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید به کمک فوتوشاپ و یک تصویر منبع ،  یک ایکس باکس 360 مایکروسافت را طراحی کنید .  به کمک تکنیک های ساده ای چون ابزار گرادیان و ابزار پن . حتما پیش از این هم از این ابزار ها استفاده های زیادی کرده اید و تجربه استفاده از آن را داشته اید پس این بار هم می توانیم با هم یک طراحی فوق العاده در این آموزش بزنیم. من در این آموزش می خواهم هر چیزی را که توانستم بر روی این ایکس باکس بیاورم تا کار جالبی از آب درآید.

و وقتی که کارتان تمام شد باید نتیجه کار مانند زیر باشد .

شروع – پنل کناری

پنل کناری شامل سه قسمت است : سطح ، دستگیره بالایی و فن تهویه هوا. متنی که در کناره بدنه نوشته شده است را بعدا کار می کنیم. تصویر رزولشن بالایی را که برای شروع آماده کردم باز کنید .

برای سطح ، ابزار پن را برداشته و یک مسیر به دور پنل همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است بکشید .

 

حالا باید آپشن های ترکیبی را برای شکلی که انتخاب کرده اید اجرا و تنظیم کنید . اطمینان حاصل کنید که گرادیان همانند چیزی است که در تصویر زیر می بینید همچنین باید متناسبا رنگ محل را هم تنظیم نمایید . این مرحله بسیار مهم است چرا که می خواهیم از روشی مشابه برای این آموزش بارها استفاده کنیم.

 

توجه : مطمئن شوید که هر پارتی را که کشیدید در یک لایه جدا قرار دارد تا اطمینان حاصل کنید که آپشن های ترکیبی شما بر روی پارت اشتباهی قرار نگیرد .

حالا پارت سطح تکمیل شد .لایه آن را مخفی کنید و به کمک ابزار پن به سراغ پارت بعدی بروید . پارتی که در تصویر زیر آن را انتخاب کردیم.

 

رنگ Set #4F545A را برای پیش زمینه استفاده کنید و رنگ #2F343A  را برای پشت زمینه استفاده کنید .  Blending Options را تیک بزنید تا یک Inner Shadow و یک Gradient Overlay را اجرا کنیم. تغییرات ضروری را متناسب با تصویر زیر اجرا کنید . گرادیان حالا باید بر روی مورد مشابهی که قبلا در قدم قبلی ایجاد کردیم بیافتد .

 

درست کردن سوراخ های تهویه هوا کمی دقت می خواهد . باید الگویی از نقطه های کدر که بعدا آنها را با مکان تهویه فیت می کنیم بسازیم .

برای ایجاد این الگو ابتدا باید یک پوشه جدید با اندازه 20 در 20 پیکسل ایجاد کنید . یک دایره خاکستری با کد رنگ (#3B4046 در وسط بکشید  سپس Gaussian Blur را بر روی آن با شعاع 3 پیکسل اجرا کنید ( می توانید به موردی که من ایجاد کردم در اینجا توجه فرمایید ) با نقطه ای که در وسط ایجاد شد ، کلید های کنترل +A را فشار دهید تا کل کار انتخاب شود و سپس به Edit>Define Pattern رقته و یک نام برای این الگو انتخاب کنید .

 

پوشه الگو را ببندید و به کار بازگردید . یک ناحیه انتخابی وسیع اقفی در امتداد کار ایجاد کنید و سپس به Edit>File رفته و از الگویی که ایجاد کردید استفاده کنید . حالا باید ردیف هایی که از ناحیه انتخابی خود را حذف کرده تا فقط 5 ردیف باقی بماند تا با تصویر اصلی هماهنگ شود . هنگامی که تمام شد کلید های کنترل +T را فشار داده تا به حالت تغییر حالت بلوک های نقطه ها برویم در هرجایی از کار که خواستید راست کلیک کنید تا  آپشن Distort را انتخاب کرده و سپس لبه های بلوک های نقطه ها را بکشید تا بر روی لبه های سوراخ های قسمت تهویه اصلی بر روی تصویر اصلی بیافتد .

 

همین فرایند را تکرار کنید تا سوراخ های هوای قسمت تهویه پایینی نیز ایجاد شود .

 

پنل جلویی – دسته بالایی

پنل جلویی کنسول از بالا شروع می شود . این قسمت شامل دسته ، صورت جلویی و رابط کاربری است . ما از قسمت آسان کار شروع می کنیم ، دسته بالایی. با استفاده از ابزار پن این قسمت را همانند تصویر زیر به صورت برجسته رسم می کنیم.

 

برخلاف دیگر قسمتها که کشیدیم ، ما در اینجا آن را به کمک آپشن ترکیبی پر نمی کنیم . شما یک Vector Custom Shape ایجاد می کنید که ویرایش نمی شود به Layer>Rasterize>Layer بروید تا بتوانید شکل خود را به حالت قابل ویرایش درآورید . سپس محتوای لایه را با نگه داشتن کلید کنترل و کلیک بر روی این لایه در پنل لایه ها ،  انتخاب کنید .

رنگ های خود را متناسب با صفحه نمایش خود تنظیم کنید . . سپس یک Liner Gradient vertically در امتداد انتخاب خود اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که نقطه ابتدایی و انتهایی گرادیان با  صفحه نمایش هم خوانی داشته باشد .

 

پنلی جلویی – صورت روبه رو

حالا به سراغ پنل روبه رویی می رویم ، با استفاده از ابزار پن همانن تصویر به سراغ قسمت مورد نظر می رویم.

 

Blending Options زیر را اجرا کنید تا ناحیه ای را که در قدم قبلی انتخاب کرده بودید ، شکل دهید . Gradient Overlay ممکن است در اینجا کمی سخت تر به نظر برسد ولی در واقع  تمام چیزی که باید شما انجام دهید این است که همانند تصویر زیر هر کدام را در مکان درست بر اساس ترکیب رنگها و تناسبات قرار دهید .

 

اگر آن را درست اجرا کنید شما به چیزی شبیه به تصویر زیر می رسید .

 

سطحی که ما ایجاد کردیم در مقایسه با نمونه اصلی آن کمی زیادی صاف شده . یک دستکاری نهایی دیگر به آن اضافه می کنیم . ابزار Dodge را از نوار ابزار انتخاب می کنیم ، سپس بر روی هرجای کار که شد راست کلیک کنید و سپس قطر قلم Master را به 455 پیکسل تنظیم کنید . حالا موس خود را در مرکز پنل جلویی قرار دهید و سپس پنج یا شش بار کلیک کنید تا آن ناحیه را روشن کنید که باید در نهایت به چیزی شبیه به تصویر زیر برسید .

محتویات پنل جلویی :

کار را با جزییات اصلی در پنل اصلی شروع می کنیم . همانن اسکرین شات زیر این کار را به کمک ابزار پن انجام می دهیم . همچنین باید سطح پنل جلویی را هم که قبلا آن را ایجاد کرده اید پنهان کنید تا بتوانید کار را به راحتی دنبال کنید و چیزهایی را که می خواهید طراحی کنید  .

برای اینکه به جزییات خود کمی عمق ببخشیم ، یک Drop Shadow به کمک صفتن دادن همانند تصویر زیر اضافه می کنیم.

 

برای رنگ کردن شکاف USB با رنگ به Layer>Rasterize>Layer رفته و سپس ابزار Paint Bucket را برداشته و از کد رنگ #333333 استفاده کنید .

 

حالا وقت آن است که به سراغ دیسک برویم . به کمک ابزار پن شکل آن را همانند تصویر برجسته زیر می کشیم .

 

حالا باید یک سری آپشن Blending و ترکیبی را اجرا کنیم . کار را با رنگ پیش زمینه #4A4D46 و رنگ پشت زمینه #EAEADE آغاز کنید . حالا آپشنهایی را که در زیر آمده است اجرا کنید .

 

خوب آن تمام شد باید به چیزی شبیه تصویر زیر برسید . حالا از ابزار Elliptical Marquee استفاده می کنیم و یک دایره مانند زیر را می سازیم .

 

آن را با هر رنگی که دوست داشتید پر کنید و سپس آپشن های ترکیبی زیر را اجرا کنید .

 

برای اینکه آن را تمام کنید ، به سراغ پنل لایه ها بروید و Fill لایه را به 0% برسانید و شفافیت را به 50% برسانید .

 

زمان آن رسیده که از Power Button استفاده کنید . شکل دکمه کاملا دایره نیست ، پس باید از ابزار پن برای کشیدن آن استفاده کنید .

 

شفافیت لایه را به 75% برسانید و آپشن های ترکیبی زیر را اجرا کنید :

 

برای چراغ دکمه ها ، از ابزار Elliptical/Rectangular Marquee استفاده کنید تا آنها را مانند زیر انتخاب کنید . برای انتخاب دایره بیرونی یک ناحیه انتخابی بیضی گون به دور دایره بکشید . در حالی که کلید Alt  را نگه می دارید یک ناحیه بیضی گون  دیگر بکشید تا اینکه ناحیه انتخابی اصلی بدست آید . تا اینکه به شما ضخامت مورد نظر را برای چراغ دکمه ها بدهد . چیزی شبیه تصویر مثال زیر .

 

همین فرایند را برای دیگر قسمتهای چراغ دکمه ها اجرا کنید و با استفاده از ابزار  Rectangular Marquee قسمتهای مستطیل شکل چراغ را انتخاب کنید .

 

استایل Gradient Overlay برای حلقه ها کمی شلوغ است ، پس با دقت تنظیمات زیر را برای آن اجرا کنید .

 

در اینجا می توانید نتیجه ای که باید بدست آید را مشاهده کنید .

 

 متن را به کنسول اضافه کنید .

حالا متن را به پنل کناری اضافه می کنیم. صفحه دیسک و شکاف مموری کارد .

کار را با متن پنل کناری آغاز می کنیم  می توانید فونت مورد نظر خود را از اینجا دانلود کنید . هنگامی که فونت را نصب کردید ، با استفاده از ابزار متن XBOX 360 را به رنگ #989D9F تایپ کنید و آپشن های ترکیبی زیر را اجرا کرده و سپس شفافیت لایه را به 55% برسانید  .

 

برای اینکه متن خود را در مکان مناسب قرار دهید ، باید ابتدا به Layer>Rasterize>Layer رفته و سپس کلیدهای کنترل +T را فشار داده تا به حالت تغییر حالت آزاد بروید .درهر جایی  از کار که خواستید راست کلیک کنید  و Distort را انتخاب کنید . گوشه های شیئی متن را بکشید و در جایی که در زیر نشان داده شده است بیاورید .

 

متن سینی دیسک را بکشید ، با استفاده از ابزار متن XBOX 360 را به رنگ کد #4A4B41 بنویسید . می توانیم این بار لایه را مانند لایه متن نگه داریم ولی باید آن را کوچک تر کنید تا هم اندازه با متن در تصویر اصلی شود . متن را 45 درجه در جهت عقربه های ساعت بچرخانید . آپشن های ترکیبی زیر را اجرا کنید و شفافیت لایه را به 75% برسانید .

 

و در این مرحله باید به چیزی شبیه به این برسید .

 

به عنوان متن برای به کمک ابزار متن یه متن ایجاد کنید و به آن کد رنگ #A9ACB0 بدهید . متن را در جهت عقربه های ساعت 135 درجه بچرخانید ، شفافیت لایه را به 75% برسانید و آن را آنقدر کوچک کنید تا در ناحیه شکاف جاگیرد . آپشن های ترکیبی زیر را برای لایه متن اجرا کنید .

 

نتیجه کار شما بعد از اجرای موفقیت آمیز متن باید چیزی شبیه به این باشد .

تقریبا کار تمام شده . در قدم بعدی به سراغ جداکننده دکمه اجکت می رویم. یک منحنی خیلی ساده به کمک ابزار پن می کشیم .

 

حالا آپشن های ترکیبی زیر را وارد کنید

 

برای خود آیکن دکمه اجکت ، آن را به کمک ابزار Polygonal Lasso درست کنید و به کمک رنگ #3C3F32 آن را رنگ آمیزی کنید .

 

Layer Mode را به حالت Soft Light تغییر دهید و سپس آپشن های ترکیبی زیر را اجرا کنید .

 

این آخرین قدم بود . حالا آموزش طراحی کنسول  ایکس باکس 360 خودمان را کامل کردیم .

 

این آموزش هم به پایان رسید امیدوارم در این آموزش چیزهایی مفیدی یاد گرفته باشید ، راحت باشید و اگر سئوالی در این باره داشتید می توانید از طریق ایمیل با من در تماس باشید .

پایان آموزش

منبع :republicofcode 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *