ابزارهای امنیتی و محافظت از حریم شخصی

ابزارهای امنیتی و محافظت از حریم شخصی
  • 1391/8/14
  • آزاد
  • 0

اگر کامپیوتر شما قبل از اینکه فرصت نصب نرم افزارهای امنیتی را پیدا کند توسط بدافزارها آلوده شده Malwarebytes Anti-Malware بهترین ابزاری است که قادر به پاکسازی خودکار سیستم از بدافزارهاست. کافی است بعد از نصب و به روز رسانی، پروسه اسکن را انجام داده و به نرم افزار اجازه دهید موارد مشکوک پیدا شده را حذف نماید.

 Malwarebytes-Anti-Malware

HijackThis

بیشتر اوقات، ابزارهای پاکسازی خودکار سیستم قادر به حذف بدافزارهای معمولی اند اما گاهی اوقات این گونه ابزارها با مشکل مواجه شده و کاری از پیش نمی برند.

زمانی که قصد پاک کردن دستی بد افزارها را دارید، نرم افزار Hijack This  زوایای پنهان سیستم عامل که بدافزارها در آنجا پنهان می شوند( از جمله Run, Runonce  در رجیستری و قسمت های Browser Helper Objects ، نوار ابزارهای مرورگر و …) را بررسی کرده و آنها را در قالب یک لیست در اختیارتان قرار می دهد.

اگر به گزینه مشکوک برخورد کردید کافی است جعبه انتخاب آن را فعال کرده  و گزینه مربوطه برای حذف آن را کلیک کنید.

 save_hijackthis_V2

TrueCrypt

اگر قصد رمزگذاری بخشی از هادردیسک به منظور ذخیره سازی داده های محرمانه را دارید، اگر دوست دارید پارتیشنی مخفی و رمزگذاری شده درون پارتیشنی دیگر داشته باشید یا تمامی هارددیسک را به همراه سیستم عامل آن رمزگذاری نمایید، پیشنهاد ما استفاده از True Crypt

است.

این نرم افزار از تکنیک رمزگذاری AES 256-bit  برای ساخت درایوهای رمزگذاری شده استفاده می کند، این نرم افزار کاملا رایگان، منبع باز و کاربردی بوده و هیچ گونه تاثیری بر عملکرد سیستم ندارد.

11599_s-truecrypt

SandBoxie

اگر در مورد امنیت نرم افزاری که قصد نصب آن را دارید مطمئن نبوده یا قرار است از وب سایت هایی دیدن کنید که نسبت به الوده بودن آنها مشکوک هستید، بهترین راه برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم اجرای برنامه یا باز کردن مرورگر در یک محیط سندباکس شده است. نرم افزار Sand Boxie  چنین امکانی را برای شما فراهم می کند.

نرم افزارهایی که درون محیط قرنطینه شده SandBoxie  اجرا می شوند قادر به تغییر فایل ها، ویرایش رجیستری و یا حتی فراخوانی APIهای ویندوز نیستند. در عوض نرم افزار SandBoxie  درحواست نرم افزارها را در محیط قرنطینه خود نگهداری و اجرا کرده و بعد از بسته شدن نرم افزار به طور خودکار اجرای انها را پایان می بخشد.

در تست های انجام شده روی این نرم افزار، هیچ بدافزاری قادر به نفوذ به سیستم نبوده و حتی Keyloggerها هم قادر به ثبت کلیدهایی که در محیط SandBoxie فشار داده می شوند نبودند.

 rZA85545

NoScript

اکثر بدافزاهایی که سیستم های کاربران را آلوده می کنند در وب سایت های ناشناخته جاخوش می کنند، ای گونه وب سایت ها مرورگر شما را وادار به اجرای اسکریپ هایی ناشناخته و مخرب می کنند. هدف اکثر این اسکریپت ها دانلود بدافزارها توسط مرورگر بر روی سیستم کاربران است.

حتی گاهی اوقات وب سایت های معروف و به ظاهر امن به خاطر قرار گیری بنرهایی که از یک شبکه تبلیغاتی آلوده منتشر شده اند موجب پخش گسترده بدافزارها می شوند.

کاربران فایرفاکس که نگران آلوده شدن سیستم توسط اسکریپت ها هستند بهتر است افزونه NoScript را نصب نمایند چرا که قادر به توقف اجرای تمامی جاوا اسکریپت ها( و در صورت نیاز  فلش/ جاوا/ سیلورلایت) است.

ضمنا در مواقعی که قصد استفاده از وب سایت هایی را دارید که بدون جاوا اسکریپت به درستی عمل نمی کنند، از طریق نوار ابزار یا منوی برنامه می توانید قابلیت استفاده از جاوا اسکریپت را برای وب سایت مورد نظر فعال نمایید.

 noscript-27

Virus Total Uploader

معمولا امکان نصب بیش از یک نرم افزار ضد ویروس روی سیستم ها وجود ندارد و حتی در صورت انجام چنین کاری سرعت سیستم فوق العاده کاهش خواهد یافت.

به دنبال راهی نیستید که از طریق آن بتوان با استفاده از انواع و اقسام ضد ویروس ها اقدام به بررسی فایل های مشکوک کرد؟ اگر جواب مثبت است توصیه ما استفاده از سرویس Virus Total Uploader است.

virustotal-uploader

این سرویس آنلاین فایل های آپلود شده کاربران را با استفاده از 40 ضد ویروس معروف بررسی کرده و اطلاات یافته شده را در قالب گزارش به کاربران نشان می دهد. نرم افزار این سرویس انلاین نه تنها اجازه می دهد فابل ها را به طور گروهی آپلود کنید بلکه امکان ارسال پردازش های در حال اجرا را هم به شما می دهد.

http://www.bestsecuritytips.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *