اجرای سیستم عامل Chrome OS در Virtual Box

اجرای سیستم عامل Chrome OS در Virtual Box
  • 1391/8/16
  • Jeff Mosawy
  • 2

آیا تمایل دارید که پیش از خرید یک Chromebook (لپ تاپ هایی که از سیستم عامل Chrome استفاده می کنند) از سیستم عامل آن برای انجام تست های شخصی استفاده کنید؟ در این مقاله با استفاده از نرم افزار Virtual Box، سیستم عامل Chrome OS را نصب کرده و از آن استفاده خواهیم کرد.

شروع به کار:

برای اجرای ماشین مجازی، شما نیاز به دانلود نرم افزار Virtual Box خواهید بود. برای دریافت این نرم افزار میتوانید با کلیک کردن بر روی اینجا، وارد وب سایت رسمی این نرم افزار شده و آن را دانلود نمایید.

پس از اتمام دانلود و نصب نرم افزار فوق، می توانید با مراجه به وب سایت Hexxeh، سیستم عامل Chrome OS را مخصوص نرم افزار Virtual Box تهیه شده است را دانلود کنید.

بدلیل اینکه شرکت گوگل بصورت مستقیم لینکی را جهت دریافت سیستم عامل خود ارائه نمی دهد، مجبور خواهیم بود که آن را از یک سایت غیررسمی دانلود کنیم. همچنان ما به این دلیل نسخه مربوط به Virtual Box را دانلود می کنیم، چون مطمئن هستیم که بدون هیج مشکلی بر روی سیستم شما کار خواهد کرد؛ درغیر اینصورت شما می توانید با دانلود نسخه USB، این سیستم عامل را از روی حافظه Flash خود بارگذاری کنید.

اجرای ماشین مجازی

هنگامی که فایل image مربوط به سیستم عامل Chrome OS را از استی Hexxeh دریافت نمودید، فایل zip را extract کنید (یعنی از zip خارج کنید)؛ که می بایست یک فایل VDI که مخصوص نرم افزار Virtual Box می باشد از آن استخراج شود.

نرم افزار VirtualBox را احرا کرده و بر روی New کلیک کنید تا یک ماشین مجازی جدید برای خود بسازید.

در هنگام ساخت ماشین مجازی جدید، گزینه ای برای انتخاب Chrome OS نخواهد بود؛ اما می توانید از گزینه های Linux استفاده کنید و نباید مشکلی برای شما بوجود بیاید!

اختمالاً مقدار حافظه RAM که بصورت پیشفرض بر روی 256 قرار داده شده است، برای سیستم عامل Chrome OS کمی ضعیف باشد. اگر کامپیوتر شما از رم بالا و کافی بهره مند است، تا مقداری که فکر میکنید کافی است، آن را افزایش دهید.

پس آن که به صفحه Hard Drive وارد شدید، گزینه Use an existing virtual hard drive file را برگزیده و فایل VDI که پیش تر آن را دانلود کرده اید و از zip خارج نموده اید، فراخوانی کنید.

حال شما نیازمند آن هستید که Network Adapter Type را تغییر دهید؛ در غیر اینصورت، Chrome OS قابلیت دسترسی به شبکه را نخواهد داشت و با پیغام no network available مواجه خواهید شد. جهت انجام تنظیمات، بر روی ماشین مجازی Chrome OS که در مرحله پیش ساخته اید راست کلیک کرده  و بر روی setting کلیک نمایید.

بر روی سربرگ network کلیک کرده و با کلیک بر روی Advanced، بخش زیرین آن را باز کنید. بر روی منوی بازشونده Adapter Type کلیک کرده و گزینه Inter PRO/1000 MT Desktop (82540EM) را برگزینید.

در نهایت، پس از اعمال تغییرات فوق و OK کردن آن، می توانید سیستم عامل Chrome OS را راه اندازی کنید. (می توانید بر روی ماشین مجازی دوبار کلیک کرده تا سیستم عامل اجرا شود.)

استفاده از سیستم عامل Chrome OS

هنگامی که Chrome OS را اجرا می کنید، احتمالاً موس (Mouse) شما کار نخواهد کرد! جهت راه اندازی موس خود، بر روی منوی Machine کلیک کرده و بر روی Disable Mouse Integration کلیک کنید.

نهایتاً شما می توانید با کلیک کردن در داخل ماشین مجازی خود، باعث شوید که Chrome OS و یا بهتر است بگوییم Virtual Box، کنترل موس را به سمت خود بکشاند تا بتوانید با استفاده از آن، از Chrome OS استفاده کنید. دقت داشته باشید جهت آزادسازی موس خود، می توانید با فشردن کلید ctrl سمت راست خود، این عمل را انجام دهید. (دقت کنید که کلید ctrl سمت راست، پیشفرض برنامه است و اگر قبلاً این تنظیمات را تغییر داده باشید، می بایست کلید تعیین شده را بفشارید. کلید آزاد سازی موس همیشه در پایین کنار پنجره نمایش داده می شود.)

Chrome OS، شما را جهت انجام تنظیمات اولین راه اندازی خود، به مراحلی پیش خواهد برد. (هنگامی که پنجره ای جهت چک کردن update نمایان شد، با فشاردن کلید ESC از روی صفحه کلید خود، از آن خارج شوید!) نهایتاً شما خواهید توانست که با استفاده از حساب کاربری خود در Google، وارد شوید. اگر شما از مرورگر Chrome استفاده می کنید، تمامی تنظیمات، extension ها، برنامه ها و… بازخواهند گشت. شما می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه Browse as Guest، این سیستم عامل را بدون نیاز به وارد شدن به حساب کاربری خود، امتحان کنید.

در انتها، سیستم عامل شما کاملاً بالا خواهد آمد؛ همانند آن است که شما یک Chromebook خرید باشید. البته دقت کنید که میزان بازدهی و کارایی Chromebook، قطعاً از میزان کارایی این سیستم عامل در ماشین مجازی به مراتب بالاتر و بهتر خواهد بود!

منبع مقاله: وب سایت HowToGeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. با سلام من وقتی توی سایت Hexxeh رفتم شش تا لینک واسه ی دانلود بود تفاوت این ها با هم چیه ویه سوال دیگه که خیلی واسم مهمه ایا میتونم سیستم عامل اندروید رو روی پی سی نصب یا به وسیله ی ماشین مجازی ازش استفاده کنم اگه میشه لینکش رو بزارید اگه ورجن 4 باشه بهتر اگه نشد هر ورجن با تشکر خدا حافظ

    1. با سلام،
      شما می توانید آخرین نسخه از سیستم عامل Chrome OS رو از سایت Hexxeh دانلود کنید. درواقع، بالاترین لینک دانلود، جدیدترین آن ها خواهد بود.
      سیستم عامل آندروید برای نصب و تست آن بر روی PC، چندین راه دارد. روشی که گوگل به کاربران خود ارائه داده، مخصوص Developer ها هست که با ماشین مجازی مخصوص خود گوگل بتوانید آن را دانلود کنید. با جستجو در گوگل و وارد شدن به بخش Android سایت گوگل، می توانید لینک دانلودها را مشاهده و در صورت تمایل آن ها را دیافت نمایید. دقت کنید که ایران جزو کشورهای تحریم و ممنوعه بخش Android گوگل هستند و شما می بایست با روش های دیگری، وارد این سایت شوید.

      باتشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *