به تبلت IdeaTab S2110 لنوو سلام کنید (بررسی)

به تبلت IdeaTab S2110 لنوو سلام کنید (بررسی)
  • 1391/8/20
  • مهيار سوري
  • 0

اگر چه پردازنده Tegra 3 انویدیا، مثل برق و باد تبلت ها و اسمارت فون ها را ازان خود می کند، اما بالاخره پردازنده های دیگری هم هستند که با آن رقابت می کنند؛ مانند Qualcomm دو هسته ای 1.5 GHz 8060 A Snapdragon S4 SoC در این تب و …

این آیدیا تب،صفحه نمایشی 10.1 اینچی داشته و بر پایه آیس کریم سند ویچ 4.0 کار می کند. البته به عنوان یک تبلت، هنگامی که بودجه کمتری داشته باشید، خیلی هم بد نیست.

در حالی که دیگر سازندگان تبلت به رزولوشن صفحه می اندیشند، لنوو این تبلت جدیدش را با صفحه نمایش 10.1 و رزولوشن 1280×800 و نسبت (ratio) 16:10 عرضه می کند که کیفیت 1080 پیکسل دارد.
در این رابطه، روشنایی درونی ساختی 420 nit با تکنولوژی IPS و زاویه دید 178 درجه انجل هم از دیگر ویژگی های خوب این تب محسوب می شود.

طبق آزمایشی که انجام شد، نشان می دهد نمایش یک فیلم برای یک گروه کوچک بدون کوچک ترین احساس ناراحتی ممکن است. ضمن این که صفحه به تمامی ضربه ها و لمس کردن ها به خوبی پاسخ می دهد.

Lenovo IdeaTab S2110
مشخصات و ویژگی ها
سیستم عاملنمایش

پردازنده

رم

فضای ذخیره سازی درونی (هارد داخلی)

ارتباطات بی سیم

دوربین
صدا
پورت ها
حسگر ها

اندازه

عمر باتری

 

آندروید 4.0.3 بستنی یخیصفحه نمایش 10.1 اینچی IPS با رزولوشن 1280 x 800 و قابلیت دید 178 درجه

1.5 گیگاهرتز پردازنده Qualcomm دو هسته ای 8060A



1GB LP-DDR2 RAM

16GB/32GB (16GB مدلی که تست کردیم)802.11b/g/n

وایرلس بلوتوس 4.0A-GPS3G WCDMA/EVDO

دوربین جلو 1.3MP ، 720p تصویر برداری ویدئویی5MP دوربین پشت، فوکوس خودکار, فلش LEDSRS

TruMedia,صدای3.5mm جک صدا

Micro-USB, Micro-HDMI, SIM Card

( کیبورد داک، 2 پورت یو اس بی 2.0 و کارد ریدر SD نیز اضافه می کند)

سنسور نور محیطی, E-Compass, G-Sensor, Gyro-Sensor

سایز تبلت: 10.22 x 7 x 0.34 اینچ وزن تبلت: 1.3 پوند
اندازه کیبورد داک: 10.22 x 7.48 x 0.38 اینچ وزن کیبورد داک: 1.32 پوند بدون کیبورد داک: 10

ساعت بدون پخش ویدئو با کیبورد داک: تا 20 ساعت با پخش ویدئو / 30 روز استند بای)

همچنین این تبلت، دارای رم 1 گیگابایتی و هارد داخلی 16 یا 32 گیگابایتی هم هست.

در جلو، شما یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی دارید که 720 p فیلم برداری می کند. دوربین عقبی هم خیلی مصمم تر است؛ با پنج مگاپیکسل دوربین، توجه خودکار (آتو فوکوس)، حسگر محیطی نور و یک فلاش ال ای دی.

برای خیلی از ما ها که کارمان با اینترنت است، همیشه کار کردن با این جور تبلت ها کیبورد های صفحه ای شان خیلی سخت بوده، ولا اینکه روزانه صد ها ایمیل دریافت کنید!

همیشه داشتن یک کیبورد قدرتمند بدون تغییر وضع ظاهری، نکته ای مهم برای تولیدکنندگان بوده و هست. اما این بار شما دارای یک کیبورد داک مفید هستید.

همان طور که می دانید بسیاری از تبلت ها، دارای قابلیت کیبورد انتخابی دارند، دقیقا مثل همین، اگر بخواهید نسخه بدون کیبوردش را بخرید 399$ و اگر با کیبوردش را بخواهید 499$ برایتان خرج بر می دارد.

این تبلت همچنین دارای یک پورت میکرو – یو اس بی است که می تواند به رایانه تان یا کیبورد داک متصل شود و همچنین دقیقا مثل یک پورت میکرو – اچ دی ام آی 1080 p بر روی تلویزیون اچ دی تان کار می کند.

آن جا یک شاخه ورودی هم وجود دارد، کیبورد داک یک جفت یو اس بی 2.0 و علی الخصوص کارد ریدر را همراه خودش دارد.

Lenovo IdeaTab S2110 خیلی رخ نمایی نمی کند و خودش را نشان نمی دهد اما بدون مبالغه با یک نگاه کوچک خودش را جذبتان می کند و شما عمیقا می توانید برق صفحه نمایش را ببینید!

در کنار خود تبلت، دو دکمه بیشتر نیست، دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا.

به طور کلی این تبلت یکپارچه، یک دست و خوش تراش است. همه اش همینجاست تا موقعی که کابل کیبورد را جا بزنید.

چیزی که باید بدانید اینست که این کیبورد کمی تبلت را بزرگ و ضخیم جلوه می دهد.

همچنین کیبورد خیلی جم و جور است. دکمه ها پاسخگو هستد و هیچ ناراحتی احساس نمی شود. البته شاید همانگونه که شما حس می کردید، این کیبورد دارای دکمه آندروید هوم و دکمه های پشتی است و هیچ نور ضمینه ای وجود ندارد. و این کمبود همیشه احساس می شود. تاچ پد هیچ مشکلی نداشت و با وجود اینکه کمی کوچک بود اصلا فشرده به نظر نمی رسید.

اما خود آیدیئا تب، خیلی نازک است. و تنها 0.34 اینچ ضخامت دارد. وزنش 1.3 پوند است و کمی سنگین تر از آیپد.

کیورد داکش تقریبا مثل همیشه است و اندازه اش 0.38 اینج و پهنایش 1.32 پوند هست.

جالب است بدانید همه چیز مثل قبل است، اما اینبار لنوو یک رابط کاربری آسان تری به کار داده و اشتیاق به استفاده را بیشتر می کند.

راجع به اپ هایش هم، خیلی زیاد نیست چیز هایی مثل اسکایپ، اوو،  جی تاک، کیندل و دیگر تفریحات در آن پیش نصب شده اند.
کیبورد صفحه ای اش هم GoKeyboard است که اجازه می دهد تا کیبورد مجازی تان را دلخواه ساز کنید.

حفاظت اش هم نسبتا خوب است، از نوترون 31 روزه تریال استفاده می کند که دارای اسکن روزانه/هفته ای/ماهانه برنامه ریزی شده است و در صورت درخواست رم SD تان را هم اسکن می کند. نوترون خودش سایت های مشکوک را اسکن و در صورت نیاز آن ها را می بندد، اما به عنوان یک ضد سرقت کفایت نمی کند. خود آنتی ویروس 2.99 دلار در ماه قیمت دارد اما برای امکانات بیشتر مسلما باید بیشتر بپردازید.

از دیگر برنامه هایش می توان به PrintShare (که تنها به یک پرینتر وای فای نیاز دارد)، بکگامون، سولتایر، دیتا ویز داکس تو گو و چندی دیگر اشاره کرد که برای ساخت فایل های ورد یا اکسل باید آنرا آپگرید کنید.

راجع به اپ دوربینش؛ یک رابط کاربری آسان دارد که دارای تنظیمات و ویژگی های مخفی است اما اگر آن ها را کند و کاو کنید، پی می برید چه چیز های خوبی در آن وجود دارد.

گفته می شد لنوو در حال کار بر روی یک فروشگاه مختص است، اما پس مدتی آن را منحل کرده و دوباره آن را به گوگل پلی پاس داده است.

شاید بدانید خود گوگل پلی تعداد زیادی ابزار برای تست قدرت پردازش و گرافیک تبلت تان دارد. پیشنهاد می کنیم که حتما از این ابزار استفاده کنید.

یکی از این آزمایش ها تست باتری بود که با هم می خوانیم

این تبلت دارای یک باتری کمکی است که وقتی تبلت را به داک متصل می کنید از این قدرت اضافه، کمک می گیرید که از 10 ساعت به بیش از 20 ساعت (مثال) می رسد.

همانطور که در نمودار بالا می بینید، این تبلت 8 ساعت و 13 دقیقه دوام آورد؛ چیزی که آن قدر قدرت ندارد تا آن را به عنوان 5 تبلت بهتری از این نظر معرفی کنیم اما هر چه باشد از تبلت هایی که اخیرا تست شده اند بهتر کار کرده است. اما وقتی به داک متصلش می کنیم 12 ساعت و 56 دقیقه مفید دوام می آورد!

اما در آخر به نتیجه گیری و خلاصه می رسیم

خلاصه کارایی

تبلت S2110 Idea Tab یک تب مناسب، محکم و نسبتا ارزان است که یک رشته امکانات را بهتان می دهد. خیلی بالادست نیست اما آسان کار است، و همچنین به اندازه کافی کوچک و سبک است تا یک همراه مسافرتی به حساب بیاید. و اگر چه به اندازه رقیبانش رزولوشن ندارد اما به اندازه نیاز براق هست و دید درجه ای بالایی هم دارد.

به همین ترتیب، ما هیچ وقفه ای در حین کار های معمولی مثل جستجوی وب، اتصال به وای فای، بازی و … مشاهده نکردیم.

من به شخصه خیلی از نحوه اتصال کیبورد داک و تبلت به یکدیگر لذت بردم، به آدم حس لپ تاپ دار شدن را می دهد! نمایش هیچ لرزشی ندارد و به خوبی با تاچ پد/کیبورد هماهنگ می شود و همچنین هیچ ایرادی مثل وصل/قطع شدن احساس نمی شود.

در پایان، با این که این تب از آخرین نسخه اندروید بهره نمی برد اما باز هم به طور کلی کارایی خوب و قدرتمندی دارد که کاربران معمولی و روزانه را راضی نگاه می دارد و تبلت خوبی برای خرید و کار به شمار می آید و مطئنا تا چندی دیگر یه رشته کاربران بالا را به خود مشغول خواهد کرد.

موفق باشید

مزایا
  • نازک و سبک اما مقاوم
  • صفحه نمایش براق
  • عمر باتری بالاتر از سطح میانگین
  • تبلت و داک به خوبی با یکدیگر کار می کنند
معایب
  • کارکرد متوسط و متناسب
  • کیبورد داک ضخیم
  •  نرم و خیلی ظریف به نظر رسیدن
  • جایگزاری علامت FCC به درستی

منبع: Hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *