انتقال ویدیو و موزیک بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی

انتقال ویدیو و موزیک بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی
  • 1391/8/25
  • آزاد
  • 0

بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی از سیستم عامل اندروید برخوردارند و یکی از ویژگی‌های بارز این گونه گوشی‌ها انباشته شدن صدها کلیپ صوتی و تصویری روی آنها است. اگر بتوانید این فایل‌های رسانه‌ای را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و در معرض دید آنها قرار دهید، بسیار لذت‌بخش است اما مشکل این است که اندازه کوچک صفحه نمایش موبایل از لذت تماشای ویدیو می‌کاهد!

اگر بتوان ویدیوها را روی صفحه بزرگ نمایشگر نوت‌بوک، کامپیوتر و یا تلویزیون پخش کنید بسیار جالب‌تر خواهد بود. برای این کار احتمالا باید ابتدا ویدیوها را از طریق کابل USB از گوشی به کامپیوتر منتقل کنید که کمی خسته کننده و زمان‌بر است.

حالا اگر در منزل دوست‌تان باشید و کابل USB را همراه نیاورده باشید، تکلیف چیست؟ البته اگر کابل USB را هم آورده باشید، شاید تمایل نداشته باشید ویدیوهایتان را روی کامپیوتر کپی کنید و فقط دوست دارید که او ویدیوها را ببیند نه اینکه داشته باشد!

در این مقاله به شما نشان خواهیم داشت که چگونه می‌توانید ویدیو، عکس و موزیک را مستقیما از روی گوشی برای پخش به کامپیوتر یانوت‌بوک دیگر منتقل کنید، بدون اینکه در کامپیوتر کپی گردد.

تما چیزی که نیاز است یک نرم‌افزار رایگان اندرویدی به نام VLC Direct  و یک نرم‌افزار پخش موزیک و ویدیو در ویندوز به نام VLC Media Player است. البته فراموش نشود که گوشی و کامپیوتر باید در یک شبکه باشند، پس حتما به یک اکسس‌پوینت هم نیاز دارید.

screen_pro

  • مراحل انتقال ویدیو از گوشی به کامپیوتر:

مرحله 1:

 برنامه VLC Direct  را روی گوشی خود نصب کنبد.

یک ویزارد ساده برای انجام تنظیمات ابتدایی برای انتقال ویدیو ظاهر می‌شود. دقت کنید اگر اشتباها ویزارد را ببندید و یا از دکمه Back  استفاده کنید، دیگر این ویزارد باز نخواهد شد! اگر این اتفاق افتاد دکمه منو را انتخاب کرده و سپس گزینه Setting  را برگزیده و  Automatic Connection Wizard  را انتخاب کرده تا مجدد ویزارد ظاهر شود.

 step_4

مرحله 2:

اگر می‌خواهید ویدیو را روی صفحه بزرگ ببینید، آن را به کامپیوتر متصل کرده و سپس VLC Media Player را روی کامپیوتر اجرا نمایید.

گزینه زیر را از VLC Media Player  کامپیوتر انتخاب کنید:

View>Add Interface>Web Interface

و سپس VLC Media Player را در همان حالت رها کنید.

 step_3

مرحله3 :

حالا در گوشی موبایل پس از اجرای برنامه VLC Direct  دکمه Start  را برگزینید.

این برنامه به طور خودکار تمامی دستگاه‌هایی که در شبکه شما برنامه VLC Media Player دارند را پیدا خواهد کرد. سپس یک پیام نمایش داده خواهد شد که نتیجه این جستجو را نشان می دهد و تنظیمات لازم بای ارتباط این دستگاه‌ها به طور خودکار انجام خواهد شد.

step_2

در صورتی که VLC Direct  نتوانست VLC Media Player  کامپیوتر را پیدا کند مراحل زیر را دنبال نمایید:

1-     وارد برنامه VLC Direct  موبایل شده و از بخش Setting  گزینه Information  را برگزینید. IP گوشی خود را از بخش Device IP Address  یادداشت کنید .

2-     از کامپیوتر خود از طریق منوی Start  گزینه CMD را تایپ کنید و سپس IP  گوشی را Ping  نمایید.

بطور مثال Ping 192.168.0.8  با فرض اینکه IP  گوشی  192.168.0.8  باشد.

اگر ping  با موفقیت انجام شد به مرحله بعدی بروید و در غیر اینصورت مطمئن باشید که اتصال گوشی و کامپیوتر دچار مشکل است.

3-     به آدرس محل نصب VLC Media Player  در کامپیوتر بروید و فایل hosts  را با یک ادیتور دلخواه مثل Wordpad ویندوز باز نمایید. ( این فایل در آدرسی شبیه به c:Progarm File VideoLanVLClua.hosts قرار دارد. )

4-     علامت # را از جلوی خطوط زیر بردارید و سپس فایل را مجددا ذخیره نمایید.

Fc00::/7

Fec0::/10

10.0.0.0/8

172.16.0.0/12

192.168.0.0/16

169.254.0.0/16

5-     VLC Media Player  را ببندید و دوباره باز نمایید و سپس وارد برنامه VLC Direct  موبایل شده و از بخش Setting  گزینه Automatic Connection Wizard  را اجرا کنید.

حالا شما می‌توانید فایل‌های گوشی خود را از طریق کامپیوتر پخش کنید. در عین حال امکان کنترل فایل مورد نظر از جمله Stop, Play, Pause , Forward, Rewind  یا کنترل صدا وجود دارد. حتی امکان لیست قایل‌ صوتی و تصویری کامپیوترتان را هم در گوشی دارید و می‌توانید هر قایل که در کامپیوتر وجود دارد را از طریق گوشی پخش کنید.

VLC Direct  دکمه‌های کنترل پخش، آیکون‌هایی برای موزیک و ویدیو بر روی گوشی و بخشی برای لیست کردن موزیک‌ها و ویدیوهای کامپیوتر را دارد.

در بخش بالای سمت چپ این برنامه یک دکمه دوحالته وجود دارد که برای انتخاب حالت انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر یا بالعکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توجه: به منظورر پخش فایل‌های کامپیوتر روی گوشی باید از نسخه VLC Direct Pro  استفاده کنید. نسخه VLC Direct  این نرم‌افزار فقط امکان پخش فایل‌های گوشی روی کامپیوتر را دارد،  امکان نسخه VLC Direct Pro  هر دو قابلیت را داراست.

 منبع:vlcdirect.blogspot.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *