مسائل اندازه صفحه نمایش برای iPad mini

مسائل اندازه صفحه نمایش برای iPad mini
  • 1391/8/26
  • امیر امام جمعه
  • 0

وقتی که تبلت iPad شرکت اپل منتشر شد میتوانست حدود 140.000 بازی موجود بر روی App Store را اجرا کند که شامل بازی های خریداری شده مربوط به آیفون و آیپاد تاچ نیز می شد. اپل در آن زمان قصد داشته به طور مستقیمی توسعه دهندگان و برنامه نویسان را به ساخت برنامه های با کیفیت تر برای صفحه نمایش 9.7 اینچی تشویق کند که دارای رابطه کاربری و قابلیت های بیشتری بود.

برای بیشتر توسعه دهندگان این کار زیاد سخت به نظر نمی رسید. وقتی که آنها دیدند برنامه های آیفون چگونه و با چه تراکم پیکسل کمی بر روی iPad اجرا میشوند تصمیم خود را گرفتند و در نهایت شاهد رشد بسیار سریع ناحیه iPad در App Store بوده ایم. این گونه صفحه نمایش های بزرگ توانست نسل جدیدی از برنامه های همراه را با فضا و امکانات بیشتر و بزرگتر پایه ریزی کند که میتوان بر روی آن ها از هر 10 انگشت استفاده کرد. اما تمامی موضوعاتی که در بالا ذکر کرده ایم در iPad mini تغییر میکند. حتی برنامه هایی مثل Paper ( (ساخته شده توسط FiftyThree) نیز میتوانند بدون مشکل محدودیت فضایی بر روی این دستگاه اجرا شوند.

Georg Petschnigg بنیان گذار و مدیر عامل برنامه Paper می گوید :” ما مطمئناً توجه به iPad mini خواهیم داشت و در بالا بردن کیفیت و ایجاد حس مطلوب تر برای کاربران تلاش خواهیم کرد. ما هم چنین فکر میکنیم که این محصول فضای موجود در اختیار کاربر را افزایش میدهد.

Mike Swanson از Juicy Bits سازنده بازی هایی مثل Layout و Halftone نیز نظر مشابهی در این بار دارد و ذکر میکند که :” وقتی که iPad mini عرضه شد من به سرعت آن را تهیه کردم و تمامی برنامه های Juicy Bits را بر روی آن تست نمودم تا مطمئن شوم که به خوبی کار میکنند مخصوصاً آنهایی که دارای جزییات ریزتری هستند. ما از راهنمای کاربری انسانی شرکت اپل استفاده کرده ایم و در نتیجه برنامه های به صورت مناسب بر روی دستگاه های کوچک اجرا شدند. خوشبختانه مورد خاصی درباره برنامه های کنونی ما وجود ندارد که نیاز به تغییر داشته باشد.

پس دیگر نباید تعجب کنیم که چرا شرکت اپل بخش مخصوصی را برای iPad mini در App Store خود افتتاح نکرده است. هم چنین هر دو محصول یعنی iPad mini و iPad دارای رزولوشن یکسانی هستند و این مسئله هرگونه مشکلی را در میان مسائل مربوط به صفحه نمایش محصولات از بین میبرد.

Jamie Hull مدیر تولید Evernote برای وب و iOS میگوید : ” اپل با عرضه iPad mini کار بسیار بزرگی را انجام داده است. آنها یک تبلت جدید را ایجاد کرده اند که قابلیت حمل آسان تری دارد ولی در آن از همان نسبت اندازه و رزولوشن قبلی استفاده شده است که در محصولات قبلی شرکت نیز وجود دارند. بدین معنی که نیازی نیست برنامه های خود را به طور کلی و در تمامی سطوح برای iPad mini ویرایش کنیم.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *