آموزش روت کردن گوشی Galaxy Nexus با آندروید 4.2

آموزش روت کردن گوشی Galaxy Nexus با آندروید 4.2
  • 1391/8/28
  • علیرضا
  • 1

اگر بخواهیم کاربران هر دستگاهی را به دو دسته کلی تقسیم کنیم ، به مبتدی ها و حرفه ای ها میرسیم . البته شاید شما معتقصد باشید که حد وسطی هم اینجا وجود دارد . اما منظور ما هم این نیست که حد وسط وجود ندارد . در واقع کاربران مبتدی و متوسط های رو به پایین را در دسته مبتدی ها و متوسط های رو به بالا و حرفه ای ها را در دسته حرفه ای ها قرار می دهیم .

دسته ی مبتدی ها در واقع ممکن است که ندانند در حال انجام چه کاری هستند و با انجام برخی تغییرات باعث وارد آمدن خللی در روند کار دستگاه شوند . اما حرفه ای هم معمولا می دانند که چه می کنند .

خب حالا این ها چه ربطی به بحث روت کردن دستگاه های آندرویدی دارد ؟ همه شما خوانندگان گرامی اساتید ما هستید ، اما فرض میکنیم که شما درباره روت کردن چیزی نمی دانید . پس توضیحاتی را در رابطه با آن به شما ارائه می دهیم .

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم ، کاربران به دو دسته مبتدی و حرفه ای تقسیم می شوند . اما شرکت های تولید کننده دستگاه های آندرویدی نمی دانند که چه کسی در نهایت گوشی یا تبلت شان را می خرد . به همین دلیل اکثر قسمت های حیاتی دستگاه را قفل می کنند تا در صورتی که دستگاه به دست یک فرد مبتدی رسید ، نتواند با انجام برخی تغییرات خللی را در روند کار دستگاه وارد کند . در واقع یک کاربر مبتدی نیازی به دسترسی به همه بخش های سیستم عامل ندارد .

اما یک کاربر حرفه ای که می خواهد از تمام قابلیت های سیستم عامل و دستگاه خود استفاده کند باید چکار کند ؟ در اینجاست که بحثی به نام روت کردن دستگاه پیش می آید . سه سوال و جواب در زیر آمده است که شما را کاملا با کلیت روت کردن آشنا می کند .

Root چیست ؟ به صورت کلی Root یعنی ریشه . در واقع روت در دنیای دیجیتال معنای دسترسی به همه چیز را می دهد . مخصوصا در سیستم عامل های گنو لینوکسی که با واژه Root زیاد سر و کار دارند و کاربر Root بالاترین سطح دسترسی را در اختیار خواهد داشت .


چرا باید دستگاه خود را Root کنیم ؟ در سیستم عامل های موبایلی ، محدودیت هایی وجود دارد که باعث میشوند تا ما نتوانیم برخی اپلیکیشن های مد نظر خود را نصب کنیم و یا به تنظیمات پیشرفته تری دسترسی داشته باشیم . با روت کردن دستگاه میتوانید محدودیت ها را از بین برده و بالاترین سطح دسترسی به هسته سیستم عامل را ایجاد کنید .


چگونه دستگاه خود را Root کنیم ؟ بحث اصلی این مطلب نیز درباره همین موضوع میباشد و در ادامه می خواهیم روش روت کردن گوشی گلکسی نکسوس که از آندروید 4.2 استفاده می کند را به شما نشان دهیم . پس با ما همراه باشید ……


نکته بسیار مهم : گویا آی تی هیچ مسئولیتی را در قبال آسیب دیدن گوشی آندرویدی شما نمی پذیرد و تمامی مسئولیت انجام مطالب اشاره شده در این مطلب به عهده شما می باشد .


موارد مورد نیاز قبل از شروع کار :

1- یک گوشی گلکسی نکسوس که از سیستم عامل آندروید نسخه 4.2 استفاده می کند .

2- نصب بودن یک کاستوم ریکاوری روی گوشی گلکسی نکسوس شما . در صورتی که یک کاستوم ریکاوری روی دستگاه خود ندارید ، می توانید روش نصب ClockworkMod recovery را از لینک قرار گرفته در پایان مطلب مطالعه کنید .

3- نصب SuperSU 0.97 . لینک این اپلیکیشن در پایان مطلب قرار گرفته است و می توانید بدون تحریم آن را دریافت کنید .


شروع کنید !

حالا وارد مراحل عملی کار می شویم .

– ابتدا فایل فشرده SuperSU 0.97 را که از گویا آی تی دریافت کرده اید به گوشی خود انتقال دهید .

– حالا باید گوشی خود را ریبوت کنید . برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید :

* ابتدا گوشی را خاموش کنید .

* اکنون دکمه های کم و زیاد کردن صدا را به صورت همزمان بفشارید و نگه دارید .

* بدون اینکه دکمه های کم و زیاد کردن صدا را رها کنید ، دکمه پاور گوشی را فشرده و نگه دارید تا گوشی یک وبیره بزند .

* هنگامی که بوت لودر آندروید را مشاهده کردید ( با نمایش لوگوی آندروید و نوشته شدن کلمه Start در قسمت بالا ) همه دکمه ها را رها کنید .

* اکنون یکی از دکمه های کم و یا زیاد کردن صدا را دوبار فشار دهید تا عبارت Recovery Mode را مشاهده کنید .

* حالا دکمه پاور دستگاه را فشار دهید . اکنون دستگاه شما در حالت Recovery بوت می شود .


– اکنون آیتم Install zip from sfcard سپس گزینه Choose zip from sdcard را انتخاب کنید .

– حالا باید فایل فایل فشرده SuperSU که به گوشی منتقل کرده بودید را از روی حافظه گوشی انتخاب کنید .

نکته : توجه داشته باشید که در تست انجام شده باید فولدر 0/ را به منظور دسترسی به فایل های موجود در sdcard انتخاب کنید .

– پیغام داده شده را تایید کنید و منتظر بمانید تا فایل مورد نظر فلش شود .

– پس از اینکه عملیات کامل شد ، به عقب باز گشته و گزینه Reboot system now را انتخاب کنید .


تمام شد ! اکنون گوشی گلکسی نکسوس شما روت شده است .


روش نصب ClockworkMod از وبسایت addictivetips.com

دریافت SuperSU 0.97 از گویا آی تی


منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. گوشی گالکسی نکسوس دارم با آندروید ۴.۲.۲ و اون رو هم روت کردم. حالا میخاستم به آندروید ۴.۳ آپدیت کنم. در ضمن وقتی گزینه آپدیت رو میزنم ، آپدیت نمیشود و ظاهرا به دلیل روت بودن گوشی هست! پس خواهشا طریقه آنروت کردن رو هم توضیح بدهید ! متشکرم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *