مرور نقشه های گوگل و دریافت نوبت به نوبت مسیرها در ویندوز 8

مرور نقشه های گوگل و دریافت نوبت به نوبت مسیرها در ویندوز 8
  • 1391/9/2
  • مژگان فنائی
  • 2

گوگل نخستین بار برای موتور جستجویش مشهور شد، اما ادامه داد تا به بازیگری مهم در خدمات میزبانی، به ویژه نقشه های آنلاین بدل شد. تازه ترین بازیگر مهم در نمایشنامه نقشه ها، نقشه های اپل (Apple Maps) است که به همراه iOS 6 معرفی شده، و پاسخی که دریافت نموده است ثابت می کند که در ساختار و شکل کنونی آن، هیچ تهدیدی برای نقشه های گوگل (Google Maps) نیست. حتا جایگزین های قدیمی تر همچون نقشه های بینگ (Bing Maps) مایکروسافت پیش از آنکه بتواند مطابق با اعتبارش عمل نمایند، راه درازی برای رفتن در پیش دارند، به همین دلیل است که ما در حال حاضر شاهد حضور سرویس گیرنده های نقشه های گوگل همچون G Maps در فروشگاه ویندوز هستیم. G Maps برنامه ای رایگان به سبک Modern UI یا مترو است که به شما اجازه مرور نقشه های گوگل در دستگاه برخوردار از ویندوز 8 تان، و جستجوی مکان ها، دریافت مسیرها به صورت نوبت به نوبت، و جابجایی میان انواع نقشه ها و غیره را می دهد.

به منظور دستیابی به برنامه G Maps از فروشگاه، فروشگاه ویندوز (Windows Store) را از صفحه شروع (Start Screen) باز کنید، و با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+Q سرچ چارمز (Search Charms) را فراخوانی نمایید. اکنون، g maps را بنویسید و از نتایج جستجو، G Maps را انتخاب کرده تا صفحه آن در فروشگاه ویندوز باز شود.

صفحه اصلی برنامه به شما اجازه خواندن توضیحاتش را می دهد. روی دکمه نصب در سمت چپ کلیک کنید تا دانلود و نصب برنامه روی سیستم تان آغاز شود.

هنگامی که برای نخستین بار برنامه را شروع می کنید، از شما درخواست روشن کردن خدمات موقعیتی یا مکان یابی را خواهد کرد (چنانچه روشن نباشد). روی اجازه دادن کلیک کنید تا برنامه را برای تعیین موقعیت تان فعال نمایید.

رابط کاربری اصلی برنامه، نقشه را در نمای پیش فرض به شما نشان می دهد. کنترل های درشت نمایی و ناوبری یا هدایت (navigation) در سمت چپ صفحه نمایش موجود هستند.

با راست کلیک کردن درون برنامه، گزینه های بیشتری آشکار می شوند. شما می توانید نقشه را پاک کنید، نوع نقشه را میان نقشه راه، ترکیبی (Hybrid)، ماهواره ای و زمینی تغییر دهید، به سرعت به مکان و موقعیت تان بپرید، و مسیرها به مقصدی خاص را به دست آورید.

روی دکمه مسیرها (Directions) در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید تا مسیرهای رانندگی از یک جا به جایی دیگر را به دست آورید. شما می توانید مکان و موقعیت کنونی تان را به عنوان نشانی مبدأ برگزینید، یا به صورت دستی نشانی دیگری را انتخاب نمایید. مسیر پررنگ یا مشخص شده بر روی نقشه، همراه با مسیرهای گام به گام در سمت راست نمایان می شوند.

با فشردن Win+Q سرچ چارمز (Search Charms) در سمت راست فراخوانی می شود. این کار به شما اجازه جستجوی هر مکانی بر روی نقشه را می دهد.

G Maps به گونه ای بی نقص بر روی هر دو نگارش 32 بیت و 64 بیت ویندوز 8 کار می کند. آزمایش بر روی ویندوز 8 ، ویرایش 64 بیت انجام گرفته است.

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام. قبل از اینکه این مطالب رو ترجمه کنید و منتشرش کنید بایستی خودتون هم ویندوز 8 رو نصب کنید و برا یکبار هم که شده آموزشتون رو چک کنید که آیا عملی هست یا نه! فکر کنم یادتون رفته که اینجا ایرانه و ماها تحریمیم. فروشگاه مایکروسافت هم توی ایران باز نمیشه. لطفا راه حل باز کردن این بخش رو توی ویندوز 8 هم آموزش بدید. ممنون

    1. سلام و درود
      سخن شما کاملا متین است. اما برای رفع این مشکل بد نیست سری به لینک های زیر بزنید امیدوارم که سودمند باشد:
      http://hinetwork.ir/1391/05/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-8/

      http://www.zoomit.ir/howto/computer/item/3634-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-8

      http://www.pcwar.com/how-to-access-windows-store.html

      موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *