بررسی تخصصی نکسوس ۴

بررسی تخصصی نکسوس ۴
  • 1391/9/7
  • ايرج فراهاني
  • 0

همانطور که می دانید نکسوس ۴ پرچمدار جدید گوگل است که با همکاری ال جی ساخته شده است. شرکت کره ای که جدیدا بسیار فعال شده و در زمینه گوشی های هوشمند بسیار خوب و قدرتمند عمل می کند. گوگل نکسوس ۴ از آخرین سخت افزار های موجود در زمینه گوشی های هوشمند و آخرین نسخه اندروید یا همان اندروید ۴٫۲ استفاده می کند و می توانید از ۶۷۵۰۰۰ اپلیکیشن گوگل پلی لذت ببرید. بنابراین می توان گفت شما یکی از بهترین گوشی ها جهان در دستتان دارید.

استفاده از سیستم جامع صوتی و راهنمای گوگل در زمینه جست و جو در اینترنت و سوال هاو پرسش ها و مسیر یابی در این نسخه شگفت آور است حداقل این است که با این سیستم مسیر یابی دیگر گم نخواهید شد. مرورگری سریع همراه با گوگل کروم و سینک کردن اطلاعات و استفاده از جی میل To go از ویژگی ها بارز نرم افزاری است. کیبورد هوشمند و تشخیص تایپ از ویژگی این کیبرد جدید است.

دوربین

کارایی بالای دوربین HD هشت مگاپیکسلی با پشتیبانی از از ثبت تصاویر پانورما ۳۶۰ درجه (Photo Sphere) و ثبت جزئیات دقیق و ویرایش تصویر تنها با یک کلیک، از ویژگی های دوربین نکسوس ۴ است. همچنین این دوربین قابلیت ضبط تصاویر ۱۰۸۰p را نیز دارد . فوکوس خودکار ، real-time زوم از ویژگی های جزئی دوربین است.

یکی از حالت‌های عکس‌برداری که در بالا به آن اشاره شد Photo Sphere نام دارد که می‌توان آن را پانورامای نسخه‌ی 2 نامید. در این حالت شما علاوه بر حرکت در عرض، در طول هم حرکت خواهید کرد. نتیجه‌ی کار یک قوس بسیار زیبا و طبیعی است که از عمقی باور نکردنی برخوردار است. نکته‌ی جالب این است که نیازی نیست شما مدام دست خود را تکان دهید تا عکس‌ها گرفته شوند بلکه گوشی خود همه‌ی کارها را انجام می‌دهد. تنها مشکل نوع چسبیدن عکس‌ها به یکدیگر بود و گاهی اوقات عکس‌ها بالا و پایین می‌شدند.

عملکرد دوربین در نور کم قابل قبول است اما نسبت به Galaxy S III نویز بیشتری دارد. سرعت عکس‌برداری در نکسوس4 به سوژه‌ی مورد نظر و به دنبال آن زمان فوکوس بستگی دارد و در بیشترین حالت از 2 ثانیه فراتر نمی‌رود. روی هم رفته اگرچه کیفیت عکس‌برداری در بین گوشی‌های هوشمند امروزی بهترین نیست اما بسیار خوب و قابل قبول است.

صفحه نمایش

استفاده از صفحه نمایش Crisp 4.7 اینچی باعث می شود شما رزلوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل را داشته باشید آن هم با تراکم پیکسلی ۳۲۰ppi مطمئنا صفحه نمایشگر بسیار با کیفیت است. استفاده از پوشش کورنینگ گوریلا گلاس ۲ که به لبه گوشی انحنای خوبی داده و در دست گرفتن آنرا راحتتر می کند. با این کار علاوه بر باریک‌تر شدن گوشی، پیکسل‌ها به صفحه نمایش نزدیکتر مشوند.(البته این تکنولوژی ابتدا در اپل iPhone5 و تبلت Surface مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفت.)

پردازنده

پردازنده کوالکام چهار هسته ای S4 تشنه ی استفاده از کارهای گرافیکی سه بعدی است. کوالکام آنقدر خوب عملکرده که حرفی را برای گفتن نگذاشته است. استفاده از ۲ گیگابایت حافظه رم همه چیز را تکمیل کرده است.

باتری

در نکسوس4 از همان باتری 2100 میلی‌آمپری به کار رفته در Optimus G استفاده شده است. با توجه به اینکه در نکسوس4 علاوه بر به روز بودن سیستم عامل، از چیپ کم مصرف Krait استفاده شده است، ما از آن انتظار زمان بهتری را در نگهداری شارژ داشتیم. اما در کمال تعجب در هر دو تست عملی و تئوری که انجام شد Optimus G شارژ بیشتری را نگه داشت. در تستی که در آن گوشی با WiFi روشن و میزان روشنایی صفحه 50 درصد به پخش مدام یک فیلم می‌پردازد، نکسوس4 توانست 5 ساعت و 18 دقیقه دوام بیاورد و این در حالی است که Optimus G در این تست توانست 8 ساعت شارژ نگه دارد.

جمع بندی

اندروید ۴.۲ می تواند در چند ثانیه عکس ها-ویدیو هاو مخاطبان و برنامه های را با یک اشاره انتقال دهد و شما می توانید با فعال کردن گزینه NFC از این ویژگی فوق العاده لذت ببرید. نکسوس ۴ به گوگل والت توجه ویژه داشته استفاده از ورژن جدید اپلیکیشن والت و پشتیبانی از کارت ها اعتباری و بانکی همانند ویزا کارت و مستر کارت و آمریکن اکسپرس و دیسکاور از ویژگی های گوگل والت در نکسوس ۴ است. گوگل با پایین آوردن قیمت Galaxy Nexus، قیمت 200 دلاری نکسوس7 و هم‌اکنون نکسوس 4 300 دلاری قصد تسخیر بازارهای دنیا را دارد. درست است که نکسوس4 بدون مشکل نیست اما این مشکلات آنقدر جزئی هستند که به چشم نمی‌آیند. نکسوس4 بدون شک بهترین گوشی سری نکسوس است که با سرعت بالا و عملکرد دوربین مناسب تمامی رقبا را پشت سر خواهد گذاشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *