چگونه مدرن اپ ها را ساید لود کنیم؟ (Win 8)

چگونه مدرن اپ ها را ساید لود کنیم؟ (Win 8)
  • 1391/9/7
  • مهيار سوري
  • 0


بیشتر کاربران ویندوز 8ی از اپ هایی استفاده می کنند که خود مایکروسافت آن ها را تائید کرده باشد، اما دیگر اپ ها را چه کار کنیم؟ برای گیک ها دو راه پیشنهاد می کنیم که البته بیشترحرفه ای ها از آن استفاده می کنند.
اینترفیس این سری از ویندوز ایت مشابه iOS شرکت اپل است و مانند اندورید نیست که هر کاربر بتواند هر برنامه ای را نصب کند.

توجه: این روش ها، تنها برای Modern Apps در رابط کاربری ویندوز 8 جدید قابل انجام است ( نه بر روی دستکتاپ ها). اپ های ویندوز دستکتاپ ها می توانند به طور معمول نصب شوند، اگر چه نمی توانید هر برنامه دستکتاپی را بر روی Windows RT نصب کنید.


گرفتن تائیدیه یک طراح

خود مایکروسافت لایسنس (مدرک) های رایگانی را برای کاربران ویندوز 8ی پیشنهاد می کند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قبل از ارسال کامل برنامه ها، آن ها را آزمایش و ارزیابی کنند. البته این لایسنس ها اعتبار کمی دارد و پس از مدت کوتاهی منقضی می شود اما می توانید در آینده نیز دوباره چنین مدرکی را درخواست مجدد کنید.

طبق گفته مایکروسافت این لایسنس تنها برای تست است؛

” مایکروسافت می تواند استفاده های جعلی از یک دستگاه ثبت شده را تشخیص دهد، اگر چنین شود ما آن لایسنس را لغو می کنیم.”

برای به دست آوردن یک لایسنس اینگونه، ابتدا PowerShell را به عنوان یک مدیر (administrator) انتخاب کنید. برای انجام این کار، منوی شروع را باز،  PowerShell را تایپ ، بر روی شورتکات پاور شل راست کلیک و سپس “Run as administrator” را از پائین صفحه انتخاب کنید.

این دستور را در صفحه تایپ کرده، اینتر را بزنید و با موافقنامه (در صورتی که انگلیسی را خوب بلدید) موافقت کنید.

” Show-WindowsDeveloperLicenseRegistration”

حال شما باید اطلاعات حساب مایکروسافتی تان را وارد کنید که لایسنس طراح در ارتباط با آن است.

پس از به دست آوردن مجوز طراحی، این دستور را در پنجره پاور شل بزنید.

Add-AppxPackage C:example.appx

بر روی یک دامین

برای استفاده از این روش باید از ویندوز ایت نسخه Windows 8 Enterprise، Windows Server 2012، Windows 8 Pro یا Windows RT استفاده کنید. اگر از نسخه پرو یا آر تی استفاده می کنید، باید یک کلید فعال سازی محصول Sideloading خریداری کنید.

پس از این که این کلید را خریداری کردید (در ایران که …!) به قسمت دستورات (طبق آنچه در بالا گفتیم) مراجعه کنید و کد زیر را به همراه کد 25 حرفی تان را به جای ##### وارد کنید.

” slmgr /ipk #####”

پس اضافه کردن کلید، این دستور زیر را تایپ کنید تا کلید سایدلودینگ کاملا فعال سازی شود.

” slmgr /ato ec67814b-30e6-4a50-bf7b-d55daf729d1e”

 رایانه شما برای استفاده از این برنامه باید به یک دامنه متصل باشد، حتی اگر نسخه اینترپرایش را داشته باشید، نمی توانید مجموعه ای از برنامه های بیزینس را نصب کنید. تا زمانی که کاملا به دامین متصل نباشید برنامه نصب می شود اما در هنگام اجرا با مشکل رو به رو خواهید شد.

باید ساید لودینگ را در خط مشی گروهی فعال کرده باشید، این تنظیم در دامنه یا رایانه محلی (لوکال) فعال خواهد شد.

برای مثال برای فعال کردن این قابلیت در رایانه، کلید ویندوز را بزنید، gpedit.msc را تایپ کنید و اینتر را بزنید، در ویرایش خط مشای گروهی به ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsApp Package Deployment بروید.

بر روی “ Allow all trusted apps to install” دابل کلیک کرده و آن را به فعال تغییر دهید.

این برنامه باید توسط یک کلید معتبر در داخل رایانه فعال سازی شود. برای مثال اگر از Verisign برای فعال سازی استفاده شود، نیازی به تنظیم کردن چیز خاصی نیست. اگر هم از خودتان معتبر شده باید حتما از سرتیفیکیت خودتان در رایانه استفاده کنید.
اگر تمامی نیازمندی ها را انجام دادید، اکنون می توانید برنامه های موردنیازتان را ساید لود کنید. برای اینکار از کد زیر استفاده کنید.

” Add-AppxPackage C:example.appx”

داستان های زیادی در رابطه با ساید لود کردن برنامه های مدرن هست، مثلا فقط نمی توانید تنها از یک گروه سیاست نامه خاص استفاده کنید. در حالی که استفاده از لایسنس های توسعه دهندگان یک راه گریز به شمار می آید، اما مایکرسافت اجازه استفاده از آن ها را جز در مواردی که در بالا گفتیم نمی دهد. این پروانه ها، همواره رصد شده و در صورتی که از آن برای برنامه های تائید نشده استفاده کنید، لغو خواهد شد.

منبع: How To Geek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *