نگاهی به سه مورد از مشکلات ویندوزفون 8

نگاهی به سه مورد از مشکلات ویندوزفون 8
  • 1391/9/8
  • علیرضا
  • 7

حدود یک ماه قبل بود که سیستم عامل موبایلی جدید مایکروسافت یعنی ویندوزفون 8 به صورت رسمی معرفی و عرضه شد . اما با گذشت زمان به مانند هر محصول دیگری ، مشکلات این سیستم عامل نیز یکی یکی در حال نمایان شدن هستند و کاربران را با مشکلاتی روبرو کرده اند .

به عنوان مثال دو مورد از مشکلاتی که کاربران ویندوزفون 8 با آن مواجه بوده اند مربوط به ریبوت شدن گوشی و همچنین مصرف بیش از اندازه باتری می باشد . البته تصور نکنید که این مشکلات برای تعداد کمی از کاربران بوجود آمده اند . اگر سری به فروم پشتیبانی بخش ویندوزفون 8 شرکت مایکروسافت بزنید ، متوجه خواهید شد که بحث های زیادی در این مورد به راه افتاده و برای هر تاپیک در برخی موارد بیش از 100 پست ارسال شده است . که البته بیشتر این پست ها نیز مربوط به کاربرانی می شود که دارای مشکلاتی مشابه هستند . در صورتی که مایکروسافت نتواند به سرعت این مشکلات را برطرف کند ، ممکن است با واکنش کاربران مواجه شده و کاربران سیستم عامل موبایلی خود را از دست بدهد .

در ادامه قصد داریم تا سه مورد از مشکلاتی که تعداد زیادی از کاربران ویندوزفون 8 با آن مواجه هستند را بررسی کنیم . پس با گویا آی تی همراه باشید ……


1- ریبوت شدن ناگهانی

مسلما خیلی آزار دهنده است اگر در حال کار با تلفن همراه خود باشید و ناگهان دستگاه ریبوت شود . کاربران ویندوزفون 8 هم از این مورد شکایت دارند که اسمارت فون آنها به صورت ناگهانی خود را ریبوت می کند . البته این همه ماجرا نیست . بدتر از همه اینکه ریبوت کردن دستگاه بدون دادن هیچگونه پیغامی به کاربر انجام می شود . از نقطه نظر فنی ، یک دستگاه نباید بدون دادن هیچگونه پیغامی به کاربر اقدام به ریبوت کردن خود کند . با این حال در این مورد گوشی پس از خاموش یا ریبوت شدن ، بسیاری و یا تمام از اطلاعات ذخیره شده توسط کاربر را پاک می کند که این مورد علاوه بر از دست دادن فایل های کاربران باعث سرخوردگی آنها نیز خواهد شد . این مشکل در دو دستگاه نوکیا لومیا 920 و HTC Windows Phone 8X رخ می دهد .


2- قفل شدن صفحه نمایش

البته باید این را بگوییم که این مشکل ممکن است در بیشتر دستگاه ها با هر سیستم عامل رخ دهد . ولی در ویندوزفون 8 ظاهرا بیشتر از دیگر سیستم عامل ها اتفاق می افتد . به نظر می رسد که این مشکل بیشتر از هر گوشی ویندوزفون 8 دیگر ، در گوشی های نوکیا لومیا 920 رخ می دهد . این مشکل که با نام Screen Freeze نیز شناخته می شود ، علاوه بر مشکل ریبوت ناگهانی برای کاربران ویندوزفون 8 دردسرهای تازه ای بوجود آورده است . در واقع هنگامی که شما در حال کار با گوشی هستید ، ناگهان صفحه نمایش گیر کرده و دیگر به دستورات شما پاسخی نمی دهد . کاربران امروزی هم که دیگر حوصله این گیرها و هنگ کردن ها را ندارند ، مسلما گوشی خود را ریست می کنند تا دوباره به حالت عادی باز گردد . اما اگر تعداد این فریز شدن صفحه نمایش بالا برود ، مسلما برای کاربر آزار دهنده خواهد بود .


3- عمر باتری کوتاه

یک بار دیگر کاربران نوکیا لومیا 920 در این بین قربانی این مشکل شده اند و انگار مشکلات این دستگاه یکی دوتا نیست . از زمانی که این گوشی با سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوزفون 8 وارد بازار شد ، کاربران در حال دست و پنجه نرم کردن با عمر کوتاه باتری آن هستند . حتی اگر کاربران این گوشی از آن استفاده ای هم نکنند ، باتری آنها به سرعت شارژ خود را از دست می دهد و متاسفانه هنگامی که کاربر برای استفاده از گوشی به سراغ آن می آید متوجه خواهد شد که شارژ زیادی باقی نمانده است .


اینها تعدادی از مشکلات ویندوزفون 8 در زمان نوشته شدن این مطلب بودند و انتظار می رود که با گذشت زمان ، غول نرم افزاری دنیا این مشکلات را حل کند . هیچ شکی نیست که ویندوزفون 8 برای پیش بردن اهداف مایکروسافت در بازار سیستم عامل های موبایل طراحی شده است . جایی که رقبای قدرتمندی مثل آندروید و iOS اجازه خود نمایی به دیگر سیستم عامل ها را نمی دهند و به نظر می رسد که این بدترین زمان برای بروز مشکلاتی مثل ریبوت شدن ناگهانی دستگاه و عمر باتری کوتاه از جانب ویندوزفون 8 باشد . چون می تواند دیگر افراد را به دستگاه هایی با این سیستم عامل بدبین کند و همچنین باعث از دست رفتن کاربران فعلی این سیستم عامل نیز بشود .


منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. با اجازتون ,اگه خبرهای جدید رو مطالعه کرده باشید حتما خبر اینکه بزودی آپدیتی ارائه میشه که تمامی این مشکلات رو حل میکنه …

    1. جدی؟ من لومیا ۹۲۰دارم ینی داره خوب میشه؟البت الانم عالیه ها

  2. سلام , امیدوارم این نظر ثبت بشه
    من یک هفته است که htc 8s گرفتم
    میخوام یکسری اطلاعات بدم که کسانی که میخوان ویندوز فون بگیرن , تا آپدیت جدید نیومده ,,, صبر کنن
    چون همه ی این مشکلات رو بذارید کنار , باهاش میشه کنار اومد ( مثل نبود بازی های hd که تو آندرویید ازشون لذت میبردید , مثل کیفیت وب هایی که باز میکنید , رزولوشن پایین برنامه هایی که استفتاده میکنید و… )
    بزرگترین مشکلش اینه که حافظه ی داخلی که برای من 4 g هست …. خیلی زود پر میشه
    یعنی
    شما حتی اگر sd کارت هم بذارید , باز هم برنامه ها و بازی ها تو حافظه ی داخلی save میشن که چون حجم برنامه های ویندوزی از برنامه های آندروییدی بیشتره خیلی زوود پر میشن که باید پاکشون کنی
    مثلا برای آپدیدت ها , ارور میده که حافظه کمه و باید بعضی رو پاک کنی
    اینوووو نمیشه کاریش کرد

  3. Salam,man 8x daram.barnameye we chat to 2mahe pish nasb kardam ama dohafteye pish unistallesh kardam.
    hala dobare nasb kardam,ama vaghty mikham shomaramo beram be barname ,error mide ke tanzimate interneto baresi konid,Dar halike ham motmaenam ke internete khatam vasle va ham motmaenam ke wifi ham doroste o interneto ba sorate monasebi mitunam estefade konam.yani moshkel az internet nist.hala benazaretun chikar Konan???????

  4. منlumia 820 دارم
    وقتی آهنگ از PC کپی میکونم بعد چند روز ازش ۵ تا میسازه چند بارم مموریو فرمت کردم اما درست نشد میشه راهنمایی کنید؟؟

  5. سلام
    یک مشکلی برای گوشیم بوجود اومده. میخواستم ببینم اینجا کسی میتونه بهم کمک کنه؟ گوشیم htc 8x هست
    من میخواستم روی گوشیم آخرین آپدیت 8.1 رو انجام بدم. بعد از دانلود کردن آپدیت ، گوشیم برای نصب آپدیت ری استارت شد ولی در زمان راه اندازی مجدد زمانی که میخواست آپدیت رو نصب کنه ، شارژ گوشیم تموم شد و گوشیم خاموش شد. الان هم هر کاری میکنم دیگه سیستم عاملم بالا نمیاد و عکس چرخدنده رو نشون میده
    میخواستم ببینم باید چیکار کنم تا درست بشه؟
    اگر براتون امکان داره جواب رو به ایمیلم بفرستید ممنون میشم

  6. سلام،من نوکیا لومیا ۹۲۰دارم،علاوه بر این مشکلات،امروز برنامه های موبایلم باز نمیشوند،مثلا وارد پیام ها که میشم،قبل از باز شدن به صفحه نمایش اصلی برمیگرده،تماس ها،مخاطبین،اینستاگرام،لاین،گالری و…… لطفا راهنماییم کنید،میترسم مجبور به فلش زدن بشم،

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *