دستیابی به صفحه شروع ویندوز 8 و نوار Charms در ویندوز 7

دستیابی به صفحه شروع ویندوز 8 و نوار Charms در ویندوز 7
  • 1391/9/17
  • مژگان فنائی
  • 1

حتا پیش از انتشار آن، ویندوز 8 در زیر موشکافی بسیار هر دوی کاربران و منتقدان سیستم عامل بوده است. یکی از نکات اصلی این بحث همواره برداشتن گوی شروع و جایگزینی آن با مرکز کنترل برای یک چیز کاملا تازه، یعنی صفحه شروع (Start Screen) بوده است. اکنون، به جای کلیک بر روی گوی شروع برای دستیابی به نرم افزار نصب شده، کاربران مجبور به استفاده از صفحه شروع و جستجو برای موارد ذخیره شده در رایانه شان هستند. منطقی است که بگوییم ویندوز به طور کارآمدی، یک جایگزین میزکار (دسکتاپ) با صفحه شروع مترو را تجربه کرده است، و اکنون میز کار فقط برنامه دیگری است. ما برنامه هایی را پوشش داده ایم که به شما اجازه اجتناب از صفحه شروع، و بازگرداندن گوی شروع به ویندوز 8 و فراهم نمودن محیطی راحت و شناخته شده برای کاربران جهت کار کردن در آن را می دهند. امروز، ابزاری به نام WinMetroداریم که دقیقا مخالف آنها عمل می کند، و صفحه شروع ویندوز 8 را در ویندوز 7 به ارمغان می آورد. این برنامه به شما اجازه می دهد تا طعم صفحه شروع را بچشید، و به مشاهده و تجربه کاشی های زنده دست یابید، و با نسخه ای از نوار Charms بازی کرده و ور بروید.

بدون آنکه پیشتر روید، باید این را به ذهن بسپارید که این ابزار تنها به شما حس و لمس نمودن صفحه شروع را می بخشد و برای شما Modern UI با قابلیت های کامل را فراهم نمی کند. راهنمایی مفصل ما را در مورد ویژگی های ویندوز 8 را بررسی نمایید تا به اندیشه و تفکری از تمام چیزهای تازه ای که مجبور به ارائه آن شده است، دست یابید. برنامه WinMetro یک صفحه شروع ابتدایی به میز کار تان می افزاید. این شامل تعدادی کاشی های زنده برای آب و هوا، سهام، تصاویر و اخبار، میانبری برای مشاهده کادر محاوره حساب کاربری و دسترسی به گزینه های نیرو، و یک نوار Charms با جستجو، ویژگی های شروع و تنظیمات است. در تجربه و آزمایش من، این ابزار قادر نبود تا از صفحه نمایش کامل من بهره برد و تنها از سمت چپ بالای صفحه استفاده کرد.

به منظور باز کردن نوار Charms ، مکان نما را به گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش تان حرکت دهید. این نوار از سمت راست روبه بالا باز می شود و جستجو، گزینه های شروع و تنظیمات را نشان می دهد. نوار Charms رو به بالا باز می شود حتا چنانچه شما در حالت رومیزی (دسکتاپ) باشید، هرچند، از آنجا که این ابزار در سراسر صفحه نمایش کامل گسترده نمی شود، این تجربه بدی برای ما بود.

دکمه جستجو به شما اجازه انجام بی درنگ جستجو در سراسر سیستم تان را می دهد.

گزینه تنظیمات به شما اجازه تغییر شبکه متصل، افزایش یا کاهش درجه صدای (ولوم) سیستم، و خاموش کردن سیستم را می دهد.

تنظیمات برنامه با کلیک کردن دکمه آن در سمت راست بالا قابل دسترسی است. این کار گزینه های کوتاهی برای تنظیم فعال یا غیر فعال کردن را نشان می دهد، همان گونه که در تصویر پایین مشاهده می نمایید.

برای پیش نمایشی از صفحه شروع، WinMetro کار خود را بدون کوچک ترین اشتباهی انجام می دهد. هرچند، این موضوع تجزیه و تحلیل گفته شده در بالا، نیازمند اندکی کار است. این برنامه بر روی هر دو نگارش 32 بیت و 64 بیت ویندوز 7 کار می کند.

برای دریافت این برنامه به لینک پایین مراجعه نمایید:

Download WinMetro

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *