نگاهی به بازی Jet Set Radio

نگاهی به بازی Jet Set Radio
  • 1391/9/17
  • امیر امام جمعه
  • 0

بازی Jet Set Radio برای اولین بار در سال 2000 میلادی منتشر شد و در نوع خودش یکی از پیشگامان صنعت بازی سازی محسوب میشد. این بازی که از گرافیکی همراه با سایه ها و سطوع صاف و صیقلی بهره میبرد به یکی از رقبای مطرح تبدیل شد که از دیگر ویژگی های آن میتوان صداگذاری مناسب و جلوه های بصری زیبا را نام برد. اما بعد از گذشت دوازده سال از انتشار این بازی توسط Dreamcast (وابسته به SEGA) برای بار دیگر شاهد حضورش هستیم اما این بار در بیشتر پلتفرم های موجود که شامل آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ نیز میشود.

نسخه iOS این بازی در نوع خود شاهکاری محسوب میشود. در این بازی شاهد اسکیت بازان هنرمندی هستیم که برای پاک سازی شهر توکیو از دست باند های خلاف کار تلاش میکنند. خوشبختانه بازسازی این بازی بسیار شبیه به نسخه اصلی آن میباشد و جلوه های کارتونی و گرافیکی به همراه قهرمانان مختلف آن به خوبی نمایش داده شده است.

همانند نسخه قبلی در این بازی باید سعی کنید تا تصاویر و نماد های مشخص شده را به وسلیه یک اسپری بر روی دیوار ها بکشید و وسیله نقلیه شما همان اسکیت هایتان است. اما بازی به همین سادگی ها هم نیست زیرا رسیدن به برخی از مکانها بسیار سخت است و پلیس ها نیز معمولا در همان اطراف پرسه میزنند تا با این قانون شکنان مبارزه کنند. وقتی هم که گیر افتادید باید از تمامی تکنیک هایی که یاد گرفته اید بهره بگیرید تا با اسکیت خود موفق به فرار شوید.

بازی مهیج و جذاب است تا جایی که دیگر باید دقت عمل خود را افزایش دهید. انجام برخی از حرکات ویژه اسکیت و رسیدن به نقاط مرتفع و غیر قابل دسترس به خودی خود آسان نیست و در کنار آن کار با کلید های صفحه نمایش آن را سخت نیز میکند. همه افراد فکر میکنند انجام بازی های موبایل بر روی تبلت ها به خاطر صفحه نمایش بزرگتر آسان میشود اما این نکته در مورد این بازی صدق نمیکند. در آیپد بازیکن باید مساحت بیشتری را زیر نظر بگیرید و در مواقع مناسب از کلید های کنترل استفاده کند و این امر موجب دشوار تر شدن بازی و نیاز به تمرکز بیشتر میشود. اما در عوض انجام برخی دیگر از کارها نیز مثل نقاشی کردن دیوار ها آسان تر میشود.

شما میتوانید تا ساعت ها توسط این بازی سرگرم شوید اما وجود کنترل های نامناسب و هم چنین دوربین کند بازی کردن را کمی سخت تر میکند.

منبع : maclife

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *