پلیس استرالیا : از نقشه اپل استفاده نکنید

پلیس استرالیا : از نقشه اپل استفاده نکنید
  • 1391/9/23
  • علیرضا
  • 1

ظاهرا نقشه اپل مشکلاتش تمام ندارد و هر روز هم بر آنها افزوده می شود . مدتی قبل شرکت اپل سیستم عامل iOS را به نسخه 6 ارتقا داد و در پی آن نقشه گوگل که یکی از بهترین نقشه های آنلاین ( و شاید بهترین آنها ) دنیاست را از سیستم عامل خود حذف کرد . اما مدتی بعد اشکلاتی بسیار وحشتناکی در تصاویر این نقشه مشاهده شد . پس از آن بود که شرکت اپل برخی از مدیرانی که در چنین اشتباهات فاحشی نقش داشتند را اخراج کرد و به استخدام کارمندان و مدیران بخش Google Maps روی آورد .

اما به تازگی پلیس استرالیا به مردم هشدار داده است که از نقشه شرکت اپل که در دستگاه هایی نظیر آیفون و آیپد وجود دارد استفاده نکنند . چون ممکن است زندگی شان به خطر بیفتد . اما بیاید با هم ببینیم مشکل از کجا بوده است که پلیس استرالیا را مجبور به استفاده از ” به خطر افتادن زندگی ” کرده است .

ظاهرا مشکل از مسیریابی نقشه اپل به سمت شهر کوچک Mildura بوده است . در واقع کسانی که قصد سفر به این شهر را داشته اند و یا به صورت گذری می خواسته اند که از آن عبور کنند ، به سمت دومین پارک طبیعی کشور استرالیا یعنی Murray-Sunset هدایت می شده اند . البته به هیچ وجه فکر نکنید که این پارک طبیعی مکان بسیار امن و بی خطری است . در این پارک هیچ آب آشامیدنی وجود ندارد و دما تا مرز 46 درجه نیز گرم خواهد شد . خطر گیر کردن اتومبیل در شن ها و همچنین نبود پوشش شبکه های مخابراتی را هم به این مشکلات اضافه کنید . برخی از رانندگان حدود 24 ساعت بدون آب و غدا مجبور به پیاده روی شده اند تا بتوانند به جایی برسند که پوشش مخابراتی وجود داشته باشد تا بتوانند با پلیس تماس بگیرند .

تصویری از پارک ملی Murray-Sunset ( تصویر از ویکیپدیا )
تصویر از موقعیت مکانی پارک ملی Murray-Sunset ( نقشه گوگل )

خانم ویکتوریا ویک و همسرش در مصاحبه با شبکه خبری ABC استرالیا اعلام کردند که در ماه نوامبر به مدت 5 ساعت در منطقه ای به مساحت 2500 مایل مربع گم شده بودند و هیچ چیزی هم برای خوردن و آشامیدن به همراه نداشتند . همچنین یکی از چرخ های اتومبیل شان نیز قبل از اینکه در شن ها به دام بیفتد پنچر شده بود .

روز سه شنبه روزنامه صبح هرالد گزارش داد که مهندسان بخش نقشه اپل اعلام کرده اند که این مشکل را به نصف و نیمه حل کرده اند . رانندگانی که از آدلاید به سمت شهر Mildura در حرکت هستند به درستی از طریق نقشه اپل هدایت می شوند . اما مشکل هنوز هم برای کاربرانی که از مبلورن به سمت این شهر در حرکت باشند وجود دارد . پلیس استرالیا هم تاکید کرده است که مردم به صورت موقت از نقشه های دیگر استفاده کنند .

اگر می خواهید در iOS 6 نیز از نقشه اپل استفاده کنید ، این مطلب از گویا آی تی را از دست ندهید .

لینک به موقعیت مکانی پارک ملی Murray-Sunset در نقشه گوگل

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. حالا که گوگل مپز برای ios اومده، دیگه هیچ کس از این نقشه آشغال استفاده نخواهد کرد!
    نیومده بیش از ۷ هزار کامنت براش گذاشتن!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *