آیا نینتندو در سال 2014 کنسول جدیدی عرضه میکند؟

آیا نینتندو در سال 2014 کنسول جدیدی عرضه میکند؟
  • 1391/9/23
  • امیر امام جمعه
  • 0

صنعت بازی های ویدیویی بار دیگر شاهد تغییر اصلی و بزرگی است. تقریبا هر پنج سال یکبار علاقه مندان به دنیای بازی تصمیم میگرند که دستگاه ها و کنسول های خود را تغییر دهند و یا سیستم های خود را ارتقا ببخشند. البته دستیابی به این امکانات جدید نیازمند مبالغ نسبت زیادی است ولی در سوی دیگر استفاده از یک کنسول یا سیستم نو تغییرات و تفاوت های زیادی را به ارمغان خواهد آورد.

اما حالا نسل جدید کنسول ها شروع به عرضه شده است و شرکت نینتندو یکی از اولین شرکت هایی بود که با انتشار محصول Wii U تصمیم به پرده برداری از نسل جدید محصولات خود گرفت. این کنسول بازی هایی با گرافیک HD را در اختیار کاربر قرار میدهد که تجربه متفاوتی از بازی های ویدیویی را به کاربر القاء میکند. در حال حاضر این کنسول با محبوبیت شدید کاربران مواجه شده است و در بسیاری از کشور ها فروش آنی ندارد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این محصول به سلطه خود در بازار کنسول ها تا چند ماه آینده ادامه میدهد اما در ادامه ممکن است به مشکل برخورد کند. علت مواجه با این مشکل احتمال انتشار کنسول های جدید دو شرکت بزرگ مایکروسافت و سونی میباشد. طبق برخی از پیش بینی ها این دو شرکت کنسول های Xbox 720 و PS4 را در سال میلادی آینده عرضه خواهند کرد. هم چنین انتظار میرود که این کنسول ها با گرافیک بالاتر از Wii U و قابلیت های بیشتری به فروش برسند. و به طور کلی شرکت های سونی و مایکروسافت پیشنهاد های بهتری را نسبت به نینتندو برای کاربران خواهند داشت.

با این وجود و رقابت شدید در میان شرکت های ساخت کنسول نینتندو چاره دیگری جزء عرضه کنسول جدید دیگر نخواهد داشت که زمان آن نیز احتمالا در سال 2014 خواهد بود. ممکن است اسم این محصول Wii U 2 یا هر چیز دیگری باشد اما نکته مهم درباره آن وجود قابلیت های جدید است که برتری آن را نسبت به Xbox و PS تثبیت میکند.

نکته مهم دیگر درباره Wii U مربوط به امکانات آن است. شاید بتوان گفت این محصول نسخه ارتقا یافته ای از Wii است اما نمیتوان آن را جزو نسل جدید کنسول ها محسوب کرد. به طور مثال یکی از آپدیت های اصلی آن استفاده از گرافیک HD میباشد در حالی که دیگر شرکت ها در محصولات پیشین خود از این فناوری بهره گرفته بودند.

در سوی دیگر ممکن است است که شرکت نینتندو کنسول جدیدی را عرضه نکند و فکر رقابت با Xbox 720 و PS4 را از سر خارج کند. در این صورت شرکت نینتندو باید به موفقیت های کسب کرده خود توسط سری Wii بسنده کند و عرصه را به دیگر شرکت رقبا واگذار نماید. یا این که صرف استفاده از نام Wii در محصولات خود فروش آینده خود را تضمین نماید.

در صورتی که گفته های قبلی به حقیقت بپیوندند نینتندو باید در آینده نگران از دست دادن بازار محصولات خود باشد. امروزه خریداران به دنبال محصولاتی هستند که کار با آنها راحت تر باشد و به طور واقعی قابلیت های جدیدی را نسبت به نسل های قبلی در خود جای داده باشند. با این شرایط حتی وسایل جانبی نیز مثل GamePad به کمک نینتندو نخواهد آمد.

منبع : SlashGear

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *