نگاهی به اپلیکیشن جدید یاهومیل برای ویندوز 8 ، آندروید و iOS

نگاهی به اپلیکیشن جدید یاهومیل برای ویندوز 8 ، آندروید و iOS
  • 1391/9/24
  • علیرضا
  • 0

چند سال قبل سرویس Yahoo Mail یکی از بهترین و پرطرفدارترین سرویس های ایمیل دنیا بود  . تقریبا اکثر افرادی که با کامپیوتر و اینترنت سر و کار داشتند ، یک ایمیل یاهو هم داشتند . بهتر از همه این بود که می شد با استفاده از یک آدرس ایمیل در یاهو به سرویس چت این شرکت هم که بسیار پرطرفدار بود ( حتی در کشور خودمان ) نیز دسترسی داشت و با دوستان و آشنایان و حتی غریبه ها به چت کردن مشغول شد .

اما مدتی بعد روند کار تغییر کرد . سرویس های دیگری مثل جی میل و هات میل محبوبیت بیشتری پیدا کردند . آمدن فیسبوک با قدرت ارتباطی بسیار زیادش نیز یکی دیگر از دلایلی بود تا سایر کاربران هم دیگر رغبت زیادی به استفاده از یاهو نداشته باشند . اما با این حال یاهو هنوز به صورت کامل از میدان رقابت خارج نشده است . هنوز هم برخی کاربران از ایمیل یاهو استفاده می کنند که شاید تعدادشان در کشور ما کم نباشد .

خبر خوبی که این هفته شرکت یاهو برای کاربران خود داشت ، ارایه یک اپلیکیشن جدید برای سه سیستم عامل مطرح دنیا بود . ویندوز 8 برای پی سی ها ، آندروید و آی او اس برای گوشی ها و تبلت ها و ویندوز RT که اختصاصا برای تبلت ها ارائه شده است . در ادامه نگاهی به نسخه جدید اپلیکیشن یاهو برای این سه سیستم عامل خواهیم داشت . پس با گویا آی تی همراه باشید …….


1- نسخه مخصوص ویندوز 8

ظاهر مدرن این برنامه کاملا مطابق با استانداردهای ویندوز 8 طراحی شده است . در واقع همان استایل معروف برنامه های ویندوز 8 که با سابقا با نام مترو شناخته می شد .

هنگامی که برای اولین بار این برنامه را اجرا می کنید ، از شما درخواست می شود که حالت اجرای برنامه در پس زمینه را تایید کنید که با کلیک روی دکمه ok این کار انجام خواهد شد . بنابراین هنگامی که یک ایمیل جدید دریافت کنید ، به سرعت به شما اطلاع داده خواهد شد . در واقع اگر این قابلیت وجود نداشت باید هر از چند دقیقه ای برنامه را باز می کردید و دکمه رفرش را میزدید تا اگر ایمیل جدید دریافت کرده بودید به شما نمایش داده می شد . توجه داشته باشید که این برنامه قادر است تا وضعیت و پیام های اطلاع رسانی ( مثلا دریافت ایمیل جدید ) را در Lock Screen نمایش دهد .

هنگامی که برنامه را اجرا کنید به صورت پیشفرض به قسمت Inbox خواهید رفت . از طریق پنل سمت چپ می توانید اطلاعاتی به فولدرهای دیگری مثل Drafts ، Sent ، Spam و Trash دسترسی داشته باشید که با کلیک روی هر کدام از آنها به محتویات شان در قسمت وسط برنامه دسترسی خواهید داشت . با کلیک روی یک ایمیل می توانید به متن آن در نیمه سمت راست صفحه دسترسی پیدا کنید . طراحی این حالت بسیار جالب و کاربردی است . به این صورت که شما برای خواندن چند ایمیل دیگر نیازی به جابجای دائم بین فولدر Inbox و بخش نمایش ایمیل ها نخواهید داشت . در واقع هم لیست ایمیل ها و هم بخش نمایش ایمیل ها در یک مکان قرار گرفته اند و این می تواند خواندن ایمیل ها را بسیار راحت کند . پس از اینکه یک ایمیل را باز کردید ، می توانید به راحتی از طریق پنلی که در قسمت بالا قرار گرفته است ، اعمالی همچون پاسخگویی ، پاسخگویی به همه ، ارسال به دیگران ، حذف ایمیل ، علامت گذاری به عنوان اسپم و نوشتن یک ایمیل جدید را انجام دهید .

اگر بیش از یک ایمیل را انتخاب کنید ، بخشی به نام App Bar نمایش داده خواهد شد که از طریق آن می توانید ایمیل های انتخاب شده را به سطح آشغال انتقال دهید و یا اینکه آنها را به عنوان اسپم ، خوانده نشده و ستاره دار انتخاب نمایید .

با فشردن دکمه های Win + Q می توانید به بخش جستجوی ایمیل ها دسترسی حاصل کنید . البته این سیستم جستجو با سیستم جستجویی ویندوز 8 یکپارچه سازی شده است و در واقع جستجو ها از طریق جستجوگر موجود در Charms bar انجام می شود . کافیست قسمتی از متن یا یک کلمه ، عنوان ایمیل ، آدرس فرد ارسال کننده و … را وارد کنید تا ایمیل مورد نظر پیدا شود .

با کلیک روی دکمه Compose ، یک صفحه جدید باز خواهد شد که می توانید به راحتی از طریق آن ایمیل خود را ارسال کنید و قبل از پارامترهایی مثل دریافت کنندگان ، CC و BCC و فایل ضمیمه را تنظیم کنید .

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win + I و مراجعه به بخش تنظیمات اپلیکیشن می توانید امضای ایمیلی خود را فعال یا غیر فعال کنید و یا همچنین امضای خود را تغییر دهید .

2- آندروید و iOS

نسخه 2.0 اپلیکیشن یاهومیل برای سیستم عامل آندروید و آی او اس نیز عرضه شده است و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند . در این نسخه تغییرات ظاهری زیادی اعمال شده است و باید گفت که واقعا محیط ساده و در عین حال زیبایی را مشاهده خواهید کرد . خود بنده هم به منظور تست نسخه ی آندرویدی این برنامه را روی یک گوشی Samsung Galaxy Mini 2 نصب کردم که بسیار روان عمل می کرد .

هنگامی که برای اولین بار این برنامه را باز می کنید به صورت پیشفرض به بخش Inbox خواهید رفت و ایمیل های دریافتی را مشاهده خواهید کرد . اما برای مشاهده پنلی که فولدرهای Drafts ، Sent ، Spam ، Trash و فولدرهای ساخته شده توسط خودتان قرار دارد ، باید روی آیکونی که در گوشه بالا و سمت چپ مشاهده می کنید ضربه بزنید .

قابلیت های دیگری نظیر Pinch to Zoom برای بزرگ نمایی حروف در این نسخه از اپلیکیشن یاهومیل وجود دارد که برای خواندن متون ریز بسیار مفید خواهد بود .

از دیگر قابلیت های مشترک بین نسخه آندرویدی و iOS یاهومیل می توان به قابلیت جستجو در ایمیل ها بر حسب پارامترهای مختلف اشاره کرد . مثلا می توانید ایمیل های دریافت شده از یک آدرس خاص ، ایمیل های ارسال شده به یک آدرس ، عنوان یک ایمیل و یا حتی بر اساس فایل ضمیمه جستجو کنید .

همچنین برای رفرش کردن یک فولدر ( مثلا فولدر Inbox ) می توانید از قابلیت Pull to Refresh استفاده کنید . کافیست صفحه را به پایین کشیده و رها کنید تا فولدر مذکور رفرش شود . همچنین با استفاده از قابلیت infinite scrolling می توانید به ایمیل های چند ماه قبل و یا حتی چند سال قبل نیز دسترسی پیدا کنید .

هنگام نوشتن یک ایمیل می توانید چندین دریافت کننده را انتخاب کنید و پارامترهای CC و BCC را تنظیم کنید . امکان ضمیمه کردن فایل ها نیز وجود دارد . برای تصاویر و ویدئوها نیز می توانید از چند روش استفاده کنید . اینکه به صورت مستقیم از طریق دوربین گوشی یا تبلت خود عکس و فیلم بگیرید و ضمیمه کنید و یا اینکه از تصاویر و ویدئوهای موجود در حافظه دستگاه استفاده نمایید .

امنیت نیز یکی دیگر از مواردی بوده که شرکت یاهو در اپلیکیشن جدید خود برای آندروید و iOS از آنها غافل نشده است . در این نسخه به صورت پیشفرض SSL فعال است و این بدان معناست که هر نوع اطلاعاتی که بین دستگاه شما و سرورهای شرکت یاهو رد و بدل می شود به صورت رمزنگاری شده خواهند بود .

یکی از قابلیت هایی که به صورت اختصاصی در نسخه مخصوص iOS وجود دارد ، قابلیت Swipe است . مثلا می توانید یک ایمیل را به سمت چپ بکشید تا بتوانید اعمال مختلفی مثل حذف ، ستاره دار ، علامت گذاری به عنوان خوانده نشده ، انتقال به یک فولدر دیگر و … را انجام دهید .

از دیگر بهبودهای این نسخه از اپلیکیشن یاهومیل می توان به پایداری بیشتر و متعاقبا کرش های کمتر ، بهبود در مصرف باتری و مواردی از این دست اشاره کرد .


دانلود نسخه آندرویدی اپلیکیشن یاهومیل از کافه بازار ( بدون تحریم )

دانلود نسخه iOS اپلیکیشن یاهومیل از فروشگاه اپل

دانلود نسخه مخصوص ویندوز 8 اپلیکیشن یاهومیل از فروشگاه ویندوز


منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *