“RealPlayer 16 Free” دارای محدودیت شدید است !

“RealPlayer 16 Free” دارای محدودیت شدید است !
  • 1391/9/25
  • سهیل دارائی
  • 2

بالاخره نسخه 16 نرم افزار ریل پلیر منتشر شد! قرار بود در مدیا پلیر ریل پلیر تغییرات گسترده ای ایجاد شود. مدت زمان زیادی گذشت تا این تغییرات اعمال شود و ریل پلیر جدید با تغییرات جدید منتشر گردد.

اگر در این مدت طولانی که گذشت تا نسخه جدید منتشر شود ، از کاربران ریل پلیر سوال می پرسیدید که به نظرشان چه تغییراتی در نسخه جدید اعمال شده و چه فکر و انتظاری از نسخه جدید دارند ؟ به احتمال فراوان اکثر آنها از یک موضوع مشترک ناراضی اند و تصور به حل این مشکل دارند.

این مشکل در رابطه با مدیا پلیر این نرم افزار است.هنگامی که شما برنامه را اجرا می کنید موج سرسام آوری از تبلیغات برای شما در صفحه نمایان می شود که از نظر کاربران این خوب نیست و همچنین آنها معتقدند که ریل پلیر درتلاش است که به هر ترتیبی که ممکن است کاربران را مجبور به خرید حق اشتراک ریل پلیر(RealPlayer Premium) نماید.

از ویژگی های جدید و منحصر به فرد نسخه 16 ریل پلیر ، طراحی مجدد ویدیو دانلودر (video downloader) و طراحی سیستم بوک مارک برای لینک های ویدیویی (linked video bookmarking system) می باشد.

هنگامی که شما از سایت های نمایش ویدیو آنلاین بازدید می کنید چه از طریق برنامه ریل پلیر و چه از طریق مشاهده مستقیم ویدیو از مرورگر وب خود ، شما می توانید از گزینه “option” ، قسمت “bookmark the video” را انتخاب کرده و ویدیو را نشانه گذاری کنید تا در هر زمان که دوست داشته باشید بتوانید آن ویدیو را در برنامه ریل پلیر اجرا نماید بدون نیاز به باز کردن مسقیم صفحه ویدیو در مرورگرتان !

همچنین در نسخه رایگان ریل پلیر یک نوار ابزار جدید (Toolbar) تعبیه شده است که این نوار را می توان در “کروم” کاهش داد.برای استفاده از آن فقط کافیست دکمه “F8” را روی کی برد نگه دارید و متوجه می شوید که پلیرتان به صورت خودکار به “taskbar” متصل می شود.

ویژگی های متعدد دیگری در ریل پلیر وجود دارد که نسخه 16 ریل پلیر آنهارا معرفی می کند به کاربران خودش.

حالت خصوصی (Private Mode) در ریل پلیر ، شمارا قادر می سازد تا ویدیوهای خودرا از چشم های کنجکاو محافظت نمایید؛ همچنین شما مطمئن باشید که با این نرم افزار ویدیوهای فیسبوک شما را به طور مستقیم داخل فیسبوک آپلود می کند و ویدیوهای آپلود شده داخل فیسبوک را در پلیر خود مستقیما به شما نشان می دهد.

هنگامی که شما تلاس می کنید پلیرتان را به اندازه “fullest extent” ( به حد اکثر وسعت ) برسانید ، خیلی زود متوجه می شوید که این کار شدنی نیست ! و باید برای انجام آن ، پلیرتان را به نسخه ریل پلیر پلاس (RealPlayer Plus) آپگرید نمایید.

خودتان می توانید امتحان کنید ! برای شروع کافیست یک فیلم “H.264″ یا ” mkv, divx” و یا فابلهای ویدیویی وب کم را با ریل پلیر اجرا نمایید ، همانطور که مشاهده می کنید صفحه آپگرید (upgrade screen) را برایتان خودکار نشان می دهد.با این خاطر که نسخه 16 ریل پلیر این فرمت ها را پشتیبانی نمی کند.ولی اگر شما نیاز دارید تا این فرمت ها حتما داخل ریل پلیرتان اجرا شود و پشتیبانی گردد حتما بایستی نسخه ریل پلرتان را به نسخه پلاس (plus version) ارتقا دهید.

بدیهی است که این ماجرای آپگرید به نسخه پلاس محدودیتی جدی تلقی می شود ! که باعث می شود ریل پلیر کاربران معمولی که نسخه پلاس را ندارند ، نتوانند فرمت هایی که نام بردیم را بر روی سیستم خود اجرا نمایند.

هنگامی که شما برنامه ریل پلیر را اجرا می نمایید سه مرحله به صورت خودکار و پیش فرض اتفاق می افتد !

روند اصلی اولین مرحله است که با اجرای فایل “realplay.exe ” به وقوع می پیوندد که با اجرای آن به طور تقریبی چهل مگابایت در حالت “idle mode” (بیکار و غیر فعال) استفاده می شود.

مرحله بعدی “RealNetworks Scheduler” است که با اجرای فایل “realsched.exe” به وقوع می پیوندد که طی آن فقط پانصد کیلوبایت استفاده می شود.

و در آخر هم “recordingmanager.exe” ( برنامه مدیریت ضبط ) ؛ که مربوط به بخش “RealDownloader

 process” است.

البته یک نکته مهم را نیز خودتان متوجه می شوید ! آن هم تبلیغات ریل پلیر است !

تبلیغات ریل پلیر به صورت خودکار همزمان با اجرای برنامه ؛ داخل پوشه “startup folder” ذخیره می شوند!

محدود کردن پشتیبانی از فرمت های ویدیویی در نسخه رایگان واقعا آن چیزی نیست که شما از یک پلیر قوی انتظار دارید.

نسخه 16 ریل پلیر ویژگی های منحصر به فرد و کاربردی خوبی دارد اما این محدودیت های جدی ای که این شرکت برای این نسخه تعبیه کرده است فقط به کاربران پلاس اجازه پشتیبانی فرمت ها را می دهد و عملا کاربرانی که از نسخه رایگان استفاده می کنند از این نرم افزار بهره آن چنانی ای نخواهند برد!

ما به شما نرم افزارهای جایگزین بهتری را معرفی می کنیم که به جای ریل پلیر از آن استفاده نمایید :

( برای دانلود روی نام هرکدام کیلیک فرمایید )

VLC Media Player

SMPlayer

» منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. KMplayer یهترین پیلیری که من استفاده کردم، هم رایگان و بدون تبلیغه و هم تقریبا تمامیه فرمت های صوتی و تصویری رو پخش میکنه

    1. بله موافقم ؛ تازه 3D رو هم ساپورت میکنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *