چگونه می توان نرم افزار ها را در ویندوز ۸ همیشه تمام صفحه اجرا کرد؟

چگونه می توان نرم افزار ها را در ویندوز ۸ همیشه تمام صفحه اجرا کرد؟
  • 1391/9/26
  • ايرج فراهاني
  • 2

اخیراً با مشـکلی مـواجه شده‌ام که به واسـطه آن، اپلیکیشن‌ها و «وینـدوز اکسپـلورر» قـادر به اجرای تمام صفحه نبودند و در مقابل در سایز‌های غیرمعمول اجرا می‌شدند. تجربه شخصی من بیانگر این مسأله است که اغلب کاربران در زمــان‌هایی با این مشکـل مواجه می‌شوند و مشخص نیست چه علتی در پس این مشکل وجود دارد.

مطمئناً شما هم موافق هستید وجود یک راه‌حل برای جلوگیری از تمام صفحه کردن اپلیکیشن‌ها پس از هربار اجرای آن‌ها مؤثر و مفید خواهد بود. اما راهی برای خروج از این وضعیت وجود دارد؟

خوشبختانه راه‌ حلی وجود دارد. اما راه‌ حل این مقاله، در قسمت تنظیمات عمومی سیستم وجود ندارد. در مقابل در بخش اپلیکیشن و به طور دقیق در بخش میانبر اپلیکیشن اعمال می‌شود. در ادامه با این روش آشنا خواهید شد:

گام اول:

آیکون میانبر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد این آیکون در دسکتاپ باشد یا منوی استارت یا جای دیگر.

گام دوم:

بر روی آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

گام سوم:

در پنجره Properties، تب Shortcut را انتخاب کنید و در قسمت پایین تب و منوی Run را در حالت Maximized قرار دهید.

گام چهارم:

حالا بر روی کلید Apply و سپس کلید Ok کلیک کنید. از این پس با کلیک بر روی این آیکون، نرم‌افزار به صورت تمام‌صفحه اجرا خواهد شد.به یاد داشته باشید از آنجا که این ترفند از طریق تب Shortcut عملی است، تنها بر روی آیکون‌های میانبر قابل اجرا است. بنابراین بهتر است در انتخاب آیکون و محل قرارگیری آن دقت داشته باشید.علاوه بر این، ممکن است ترجیح دهید، یک اپلیکیشن خاص مانند آت‌لوک، همیشه به صورت مینی‌مایز اجرا شود. برای این‌کار کافی‌است در گام‌ سوم، به جای Maximized، گزینه Minimized را انتخاب کنید.اگر مشتاق هستید این راهکار را بر روی «ویندوز اکسپلورر» پیاده کنید، بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، بر روی گزینه Windows Explorer راست‌کلیک نموده و مراحل فوق را یکی پس از دیگری دنبال کنید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. با درود
    من دارم از ویندوز 8 استفاده می کنم، چجوری می تونم از آپدیتهای نرم افزاری ، ویندوز و راه اندازهام بک آپ بگیرم
    سوال دوم چجوری می تونم یک هارد حاوی اطلاعات رو بدون از دست دادن محتویات روش ویندوز نصب کنم. همش رو بصورت ایکس تندت پارتیشن بندی کردم قبلاً . الان ویندوز قبول نمی کنه.
    سوال آخرمم اینه که چجوری یک هارد اس اس دی مناسب با مادربوردم پیدا کنم. دارم در مورد ام ساتا کمک می خوام. می خوام هاردم رو مادربورد نصب بشه نه با کابل
    با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *