برنامه‌های مدیریت کلمه عبور

برنامه‌های مدیریت کلمه عبور
  • 1391/9/29
  • آزاد
  • 0

همیشه توصیه شده کاربران از کلمه عبورهای امن و پیچیده استفاده کنند و کاربران همچنین لازم است در فرم های گوناگون رمز عبور خود را وارد کنند. برای این کار می‌توان از برنامه‌های مدیریت کلمه عبور استفاده کرد تا این رمز‌های پیچیده را فراموش نکنیم و رمزها به صورت خودکار وارد شوند. در ادامه با چند ابزار رایگان در همین زمینه آشنا می‌شویم.

این ابزار محبوب دو نسخه ویژه و رایگان در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که در این مورد، نسخه رایگان هم ویژگی‌های جالبی دارد. البته در کل می‌توان گفت کاربری آسان و تنظیمات شخصی سازی که برنامه در اختیار کاربر قرار می‌دهد باعث شده این ابزار به انتخاب اول کاربران بدل شود.

وقتی این برنامه را نصب کردید می‌توانید افزونه مربوطه را روی تمام مرورگرهای سیستم خود نصب کرده و از یک کلمه عبور مادر برای دسترسی به تمام اطلاعات حساس خود استفاده کنید.

افزونه در صورت تمایل شما می‌تواند تمامی فرم‌های انلاین را با اطلاعاتی که خودتان پیش‌تر به آن داده‌اید پر کند تا دیگر نیازی نداشته باشید در هر فرم نام و نام‌خانوادگی و آدرس را از نو تایپ کنید.

در ضمن فضای آنلاینی که این برنامه در اختیار کاربر قرار می‌دهد به وی کمک می‌کند تمام کلمه عبورها، آدرس‌ها و اطلاعات حساس را به صورت امن ذخیره کند. تمام اطلاعات کاربر به صورت رمزنویسی شده در برنامه مربوطه ذخیره می‌شود و وی می‌تواند با استفاده از هر کامپیوتر شخصی به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه امکان تولید کلمه‌های عبور امن و پیچیده و به اشتراک گذاشتن امکان دسترسی به اکانت‌های اینترنتی با دوستان(بدون ارائه کلمه عبور) است؛ یعنی بتوانید به دوستانتان این امکان را بدهید که ایمیل شما را چک کنند، بدون آن که رمز عبورتان را در اختیارشان بگذارید.

 

البته این برنامه چند ماه پیش وارد بازار رقابتی برنامه‌های مدیریت کلمه عبور شده ولی تا همین جا هم آمار نشان می‌دهد توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. سرعت بالا، کاربری آسان و تعداد نامحدود کلمه عبوری که برای کاربر ذخیره می‌کند باعث شده به برنامه ای قابل اطمینان تبدیل شود.

کافی است یک‌بار اطلاعات شخصی خود را به صورت دستی وارد کنید تا برنامه پس از ان هر جا فرمی دید در صورت تمایل شما آن را برایتان پر کند. به علاوه این برنامه به محض عضویت در یک سایت جدید، به صورت اتوماتیک یک کلمه عبور جدید برای شما می‌سازد.

این برنامه همچنین نقاط ضعف کلمه عبورهای شما را مشخص کرده و به شما هشدار می‌دهد تا کلمه عبورهای تکراری و ضعیف خود را تغییر دهید.

تمامی اطلاعات روی سیستم شما ذخیره می‌شود، نه به صورت آنلاین.

 

نسخه رایگان این برنامه مثل دو نمونه اول پر کاربرد و دست و دل‌باز نیست، اما به کاربر اجازه می‌دهد تعداد اکانت‌های زیادی را ذخیره کند. در ضمن این برنامه بعد از چند دقیقه قفل می‌شود و تنها با استفاده از کلمه عبور مادر می‌توان آن را دوباره را‌ه‌اندازی کرد.

شما می‌توانید اطلاعات Login خود را از سایت‌ها و برنامه‌های مدیریت کلمه عبور دیگر به این برنامه وارد کنید. به علاوه این ابزار یک نسخه قابل حمل در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا روی فلش USB نصب کرده و همراه داشته باشید .

این برنامه هم تمام اطلاعات حساس شما را به صورت رمزنویسی شده ذخیره و حفظ می‌کند.

نسخه رایگان این ابزار تنها به کاربر اجازه می‌دهد تنها برای یک نام، اطلاعات وارد کنید و برای استفاده از برنامه در حالت کامل باید 30 دلار پرداخت کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *