نقد و بررسی بازی Pudding Monsters (اندروید و iOS)

نقد و بررسی بازی Pudding Monsters (اندروید و iOS)
  • 1391/10/5
  • امیر امام جمعه
  • 0

Pudding Monsters آخرین عنوان از شرکت سازنده سری بازی های محبوب Cut the Rope میباشد. این بازی به صورت دو بعدی عرضه شده است و بازیکن باید در آن به حل پازل های مختلف بپردازد. معماهای این بازی از هیولاهای خمیری شکل تشکیل شده که هدف آنها در کنار یک دیگر قرار گرفتن است تا یک هیولا بزرگتر را بسازند.

سازنده این بازی ZeptoLab است و برای سیستم عامل های اندروید و iOS که شامل آیفون و آیپد میشود عرضه شده است. برای خرید رسمی آن میتوانید به پلی استور و یا اپ استور مراجعه کنید و قیمت آن نیز یک دلار میباشد. هم چنین حجم این گیم برای اندروید 40 مگابایت و برای iOS نیز 19.9 مگابایت میباشد. البته نسخه رایگانی نیز برای اندروید در دسترس است که شامل تبلیغات میباشد و نسخه HD آن نیاز به خریداری دارد.

گیم پلی

در Pudding Monsters باید هیولاهای پودینگی خود را بر روی سطح شطرنجی حرکت دهید. البته حرکت آنها به همه جهات نیست و فقط به صورت افقی و یا عمودی میباشد. نکته دیگر درباره این هیولاهای بامزه سر به هوا بودنشان است که آخر سر هم کار دست شما میدهد! وقتی که یک هیولا را حرکت میدهید او دیگر متوقف نمیشود و هم چنان به حرکت خود ادامه خواهد داد تا از میز به پایین پرتاب شود. برای این که آنها را در جایی متوقف کنید باید یک مانع و یا شیء را در سر راه قرار دهید. برای حرکت هیولاها نیز کافی است انگشت خود را بر روی صفحه نمایش حرکت دهید.

هدف اصلی شما در بازی متصل کردن همه هیولاها به یک دیگر است تا یک هیولا بزرگ را ایجاد کنند اما ماموریت جانبی دیگری را نیز دارید. اگر دوست داشته باشید میتوانید با حرکات های حساب شده بازی را ادامه دهید تا در آخر بتوانید ستاره های مربوط به آن مرحله را دریافت نمایید.

برای این که بتوانید به آسانی مراحل را پشت سر بگذارید نیازمند استفاده از استراتژی های خاص هستید. علاوه بر داشتن طرح و نقشه باید به محیط بازی نیز دقت بسیاری کنید. وقتی که دو هیولا به یک دیگر برخورد میکنند به صورت خودکار ترکیب میشوند و یک هیولای جدانشدنی دیگر را تشکیل میدهند. وقتی که تمامی هیولاها با یک دیگر ادغام شوند مرحله به پایان میرسد. البته اگر دوست دارید که به زمین های جدیدی بروید باید سعی کنید تا ستاره ها را جمع آوری کنید. در اینجا است که بازی جالب میشود. پس باید سعی کنید به صورتی هیولاها را در کنار یک دیگر قرار دهید تا محل همه ستاره ها را بپوشانند.

هم چنین در بازی شاهد چندین نوع مختلف از هیولاهای پودینگی هستیم. اولین نوع هیولا باغچه است که میتواند به هر کجا حرکت داشته باشد. نوعی دیگر نیز وجود دارد که ساکن است و تا زمانی که با هیولای دیگری ترکیب شود قادر به حرکت نیست. هیولای جالب دیگر موجود در بازی ماده ای سبز رنگ را به جا میگذارد که باعث افزایش اصطکاک سطح میشود و هیولاها در هنگام برخورد به آن متوقف خواهند شد. هیولاهای دیگر نیز در بازی وجود دارند که هر یک در حرکت توانایی و قابلیت خاصی را دارا میباشند.

به طور کلی گیم پلی بازی بسیار چالش برانگیز است. وجود قابلیت ها و قوانین گوناگون در بازی بازیکن را به طور کامل درگیر خواهد کرد. بیشتر معماها آسان میباشند و میتوانید مثل آب خوردن آنها را پشت بر بگذارید. اما برخی دیگر ممکن است باعث شوند تا ساعت ها مشغول به فکر کردن و آزمون و خطا باشید. البته ما در مورد شرایطی صحبت میکنیم که هر سه ستاره را یکجا به دست آوریم و در غیر این صورت بازی بسیار آسان و کمی بی مزه خواهد شد.

در حال حاضر Pudding Monsters دارای 75 مرحله است. این مراحل همان طور که در قبل توضیح دادیم به صورت سری است اما توسعه دهندگان گفته اند که در آینده مرحله های بیشتری برای این بازی عرضه خواهد شد. همانند بسیاری از بازی های امروزه در این گیم نیز میتوانید اقدام به خریداری برخی امکانات کنید. اگر موفق به پایان رساندن مرحله ای نشده اید میتوانید با فشردن یک کلید آن را به آسانی رد کنید. به طور پیش فرض میتوانید چند بار از این قابلیت استفاده کنید اما برای استفاده های بیشتر باید آن را خریداری نمایید.

در سیستم عامل iOS بازی Pudding Monsters در دو نسخه مجزا وجود دارد. اولین نسخه برای دستگاه های آیفون و آیپاد تاچ است و دیگر نسخه مربوط به آیپد میشود که هر دو قیمتی مشابه دارند. متاسفانه این بازی به صورت جامع وجود ندارد و برای مثال اگر دوست دارید آن را هم بر روی آیپد و هم بر روی آیفون داشته باشید باید دوبار اقدام به خریداری کنید.

برای سیستم عامل اندروید نیز دو نسخه متفاوت در دسترس است. نسخه استاندارد که به صورت رایگان عرضه شده است ولی دارای تبلیغاتی میباشد و نسخه HD که رایگان نیست ولی تبلیغات ندارد.  وجود تبلیغات در بازی ممکن است برخی از کاربران را آزار دهد و آنها را مجبور به خرید نسخه غیر رایگان کند که خود نوعی ترفند برای شرکت های بازی سازی محسوب میشود. در بازی رایگان دو نوع تبلیغ وجود دارد اول در پایین منوی های اصلی که مناسب به نظر میرسد و تبلیغ دوم که در هنگام بازی و میان مرحله ها نمایش داده میشود و بسیار آزار دهنده میباشد.

گرافیک و صدا

اگر بازی Cut the Rope را به یاد داشته باشید میدانید که با گرافیک دو بعدی خود بسیاری از کاربران را جذب خود کرده بود. زیرا در این بازی جلوه های گرافیکی بسیار زیبا طراحی شده بودند و Pudding Monsters نیز مثل هم خانواده خود از این امکانات بهره میگیرد. گرافیک بازی بسیار خوب به نظر میرسد که در آن از رنگ های بسیار تندی استفاده شده است و انیمیشن کاراکتر ها نیز عالی است.

جالب است بدانید که هیولاهای پودینگی به اتفاقات اطراف خود واکنش نشان میدهند. برای مثال وقتی که یک هیولا در حال حرکت است دیگران چشم های خود را به سوی او میگردانند. هم چنین بسیار سرگرم کننده است وقتی که یکی از آنها بعد از حرکت خود را منقبض میکند و شکل و شمایل جالبی را به خود میگیرد. اگر برای مدتی آنها را تکان ندهید شروع به تکان خوردن هم گام به موسیقی پس زمینه بازی میکنند. این جلوه های بصری برای بیشتر کاربران مخصوصا کودکان جذاب به نظر میرسد.

موسیقی بازی در نوع خود مناسب است اما به پای موسیقی Cut the Rope نمیرسد. جلوه های صوتی بازی نیز به خوبی رعایت شده اند مخصوصا وقتی که هیولاها با زبان عجیب و غریب خود شروع به صحبت میکنند.

جمع بندی

Pudding Monsters بازی سرگرم کننده ای هم برای بزرگترها و هم برای کودکان است. سختی مراحل به طوری طراحی شده است تا حوصله بازیکن را سر نبرد و او هم چنان به بازی کردن خود ادامه دهد. ولی بعضی از افراد ممکن است حس کنند بازی کمی برای آنها آسان است. به طور کلی اگر میخواهید یک دلار برای این بازی پرداخت کنید باید گفت ارزش آن را دارد. البته در کشور ما که رایگان در دسترس است و خبری از قانون کپی رایت نیز نیست!

دانلود (لینک رسمی) : iOS: iPhone / iPad | Android: Free / HD

منبع : GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *