FCC و راه اندازی سایتی برای امنیت بیشتر دارندگان دستگاه های هوشمند

FCC و راه اندازی سایتی برای امنیت بیشتر دارندگان دستگاه های هوشمند
  • 1391/10/6
  • علیرضا
  • 0

FCC مخفف Federal Communications Commission میباشد كه يك آژانس دولتي است . اين آژانس به طور مستقيم با كنگره آمريكا در ارتباط است و درسال 1934 تاسيس شده و عهده دار تنظيم و منظم سازي امواج و ارتباطات راديو ، تلويزيوني ، ماهواره اي و كابلي ايالات مختلف امريكا و بين المللي و جلوگيري از تداخل آنهاست .

اکنون این آژانس دولتی اقدام به راه اندازی سایتی با نامه esecurityplanet.com کرده است . در این سایت تلاش شده است تا امنیت کاربران دستگاه های دیجیتالی مختلف ارتقا داده شود . در این سایت می توانید لیستی از سیستم عامل ها را مشاهده کنید و نکات امنیتی مربوط به هر کدام را مطالعه نمایید . همچنین توضیحاتی که در این بخش ها ارائه می گردد در تمامی دستگاه ها نیز قابل اجرا می باشند .

FCC می گوید که در چند سال اخیر حملاتی که به گوشی های هوشمند شده است تا به میزان چشمگیری افزایش یافته است . نه تنها گوشی های هوشمند بلکه تبلت ها نیز از این حملات مصون نمانده اند . در واقع دلیل آن هم این است که اکثر گوشی های هوشمند و تبلت ها از یک سیستم عامل استفاده می کنند . دو سیستم عامل هستند که بازار تبلت ها و گوشی های هوشمند را تحت سیطره خود دارند . اولی آندروید شرکت گوگل می باشد که بیشترین سهم بازار ( در مجموع تبلت ها و گوشی های هوشمند ) را در اختیار دارد . مورد دوم نیز iOS شرکت اپل است که تنها در دستگاه های ساخت همین شرکت استفاده می شوند . اما به دلیل محبوبیت بالایی که بین کاربران دارند ، سیستم عامل iOS نیز به درصد زیادی از بازار گجت ها را به خود اختصاص داده است . همچنین نباید از سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت نیز غافل شد . گرچه هنوز در مقابل آندروید و iOS سهم بسیار کمتری دارد ، ولی در سال های آینده به یکی از سیستم عامل های پرطرفدار تبدیل خواهد شد .

در هر صورت باید بدانید که هکرها به تدریج هدف خود را از سیستم عامل های مخصوص کامپیوترها به سمت سیستم عامل های مخصوص تبلت ها و گوشی های هوشمند تغییر داده اند . تقریبا با این دو گجت ساده و کاربردی می توان هر کاری کرد . از تراکنش های مالی گرفته تا خرید از سایت های اینترنتی و یا سایر عملیات تجاری که همه این موارد جزو عملیات حساس به حساب می آیند و باید کاملا مراقب امنیت آنها بود .

متاسفانه اکثر کاربران نیز به امنیت دستگاه خود توجه کافی را ندارند و فکر می کنند که با نصب یک آنتی ویروس کاملا امن هستند . در صورتی که این طرز فکر کاملا اشتباه است . در واقع هدف FCC از راه اندازی این سایت ، یاد دادن روش های آسان برای امنیت بیشتر است . شاید برخی اقدامات ذکر شده در این سایت ابتدایی و پیش پا افتاده به نظر برسند اما باید بدانیم که شاید برخی کاربران همین نکات ساده را هم ندانند . از طریق لینک زیر نیز می توانید به چک لیست امنیتی وبسایت escurityplanet دسترسی پیدا کنید .

چک لیست امنیتی آندروید از وبسایت esecurityplanet.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *