خبر فوق العاده مهم : Hackulous تعطیل شد

خبر فوق العاده مهم : Hackulous تعطیل شد
  • 1391/10/12
  • مهدي ده نبي
  • 5

 

تیم سازنده نرم افزار های Installous و Appsync ٬‌یعنی گروه Hackulous امروز اعلام کردند که سایت خود را تعطیل می کنند .

هنوز دلیل واقعی این کار مشخص نیست ٬‌ اما تیم Hackulous اعلام کرده اند که دلیل این کار راکد بودن انجمن سایت Hackulous و سخت بودن مدیریت آن است .

بیانیه ای که این تیم هم اعلام کرد اند به این صورت هست :

ما بسیار از موضوعی که اتفاق افتاده ناراحت هستیم . اما این اواخر انجمن ما بسیار راکد شده و تاپیک های خیلی کمی زده میشه و فعالیت کاربران بسیار کم شده است و این موضوع برای ما واقعا سخت هست که بتونیم این انجمن رو به روز نگه داریم . پس تصمیم گرفتیم آن را تعطیل کنیم .

همانطور که میدانید ٬‌نرم افزار Installous یکی از بهترین و راحت ترین نرم افزارها برای نصب برنامه و بازی های کرک شده روی سیستم عامل iOS بود .

سورس Hackulous روی سیدیا هم غیر فعال شده و دیگه قابلیت نصب Installous و Appsync وجود نخواهد داشت .

این اتفاق ٬‌ رخداد بدی برای جامعه جیلبریک و از طرف دیگر رویداد خوبی برای برنامه نویسان خواهد بود . چرا که دیگه قابلیت نصب نرم افزارهای کرک شده روی سیستم عامل iOS وجود نخواهد داشت و کاربران iOS مجبور خواهند بود نرم افزارها و بازی ها رو خریداری کنند .

از طرف دیگر ٬‌افرادی که اخبار جیلبریک رو دنبال میکنن ٬‌میدونن که هنوز جیلبریک پایدار برای iOS ارائه نشده و این اتفاق میتونه یکی از دلایل این تصمیم تیم Hackulous باشه . چون اپل ظاهرا روی امنیت سیستم عامل iOS 6 وقت زیادی گذاشته و تونسته جلوی جیلبریک این سیستم عامل رو به صورت پایدار ( Untether ) بگیره .

نظر شما در مورد این اتفاق چیه ؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. برنامه نويسها هم زياد خوشحال نباشن چون همين الان هم برنامه هاي جايگزين. Installous وجود دارن و داشتند. مثل appcake. يا. Appvv كه برنامه چيني هست و از انيستالوس هم بهتره و لينكاي مستقيم داره.
    البته هر دو اين برنامه ها از افزونه appsync گروه hackulous تنها براي نصب برنامه ها استفاده ميكنن.

    ولي به هر حال بايد مطمئن باشيم كه كرك كردن برنامه ها هيچوقت از بين نميره وحتما يه گروه ديگه كارشو شروع ميكنه.

    1. دوست من باید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی Appsync دیگه آپدیت نشه ، حداقل تا یه بازه زمانی شما میتونید روی iOS 4 یا ۵ بمونید . بعد از اون مجبور میشید به iOS های بالاتر ریستور کنید و به این ترتیب دیگه نمیتونید از جیلبریک استفاده کنید .

    2. بله در اين مورد حرفتون كاملا درسته، ولي اگه ios 6 جيلبريك بشه حتما كساني پيدا ميشن كه appsync رو به روز كنن يا يه افزونه مشابه درست كنن و دليل اين كه افزونه مشابهي تا حالا ننوشتن اينه كه appsync هيچ مشكلي نداشته و نيازي نبوده كسه ديگه اي درست كنه.
      چند روز پيش هم يه خبر شنيدم از يه برنامه ايراني به نام “سيبچه” sibche كه دقيقا همون كار اينستالوس رو انجام ميده با اين اختلاف كه app هاي ايراني رو هم ساپورت ميكنه.

      به هر حال بايد منتظر شد و ديد چي ميشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *