چگونگی غیر فعال کردن ویجت ها و دسترسی به دوربین در قفل صفحه نمایش اندروید 4.2

چگونگی غیر فعال کردن ویجت ها و دسترسی به دوربین در قفل صفحه نمایش اندروید 4.2
  • 1391/10/14
  • مژگان فنائی
  • 0

رقابت همواره شدید و پرشور میان پلتفرم های پیشتاز تلفن همراه به طور پایداری شرکت ها را همیشه به ارائه ویژگی های جدید، نوآورانه برای کاربران شان وامی دارد، اما هر چند وقت یکبار ما شاهد این بوده ایم که شرکتی تلاشی بیش از اندازه کرده است تا به “مبتکر و نوآوری حقیقی” بدل شود؟ از آنجا که بیشتر طرفداران اندروید به تازگی دریافته اند که نوعی ویجت پشتیبانی شده جدید، چندین قفل صفحه نمایش در اندروید 4.2 لوبیا ژله ای بیشتر از آنکه موهبت باشند آزاردهنده از آب در آمده اند. از دیدگاه امنیتی یا از نقطه نظر قابلیت استفاده، قفل صفحه نمایش جدید از چند لحاظ می تواند آزاردهنده توصیف شود. بدترین قسمت به طور کلی این است که گوگل در واقع هیچ نوع کنترلی بر پیکربندی قفل صفحه برای کاربرانش فراهم نکرده است. خوشبختانه، هم اکنون راهکار بسیار کارآمدی در Play Store در قالب Lockscreen Policy وجود دارد. این برنامه اندرویدی ساده، راهکاری مطلوب برای تمامی کاربران اندروید 4.2 لوبیا ژله ای است که می خواهند به قفل صفحه نمایش تکی به سبک اندروید 4.1 بازگردند.

برای اینکه برنامه به کار بپردازد، شما می بایست امتیازات مدیریت را به آن واگذار نمایید. به خاطر بسپارید هنگامی که این کار را انجام دهید، مجبور خواهید بود تا امتیازات گفته شده را برای حذف و پاک کردن (uninstall) برنامه از دستگاه لغو کنید. شما می توانید برنامه را با دادن امتیازات مدیریت از تنظیمات> امنیت> مدیران دستگاه، اداره کنید.

رابط کاربری برنامه چیزی نیست جزء یک جفت تنظیمات؛ یکی برای دوربین قفل صفحه نمایش و دیگری برای ویجت ها. با غیر فعال کردن ویژگی دوربین، شما دیگر نمی بایست در مورد دوربین دستگاه تان نگران باشید از اینکه به طور تصادفی با حرکت کشیدن به سمت چپ روی قفل صفحه نمایش در دسترس قرار گیرد. به همین ترتیب، با غیر فعال کردن ویجت ها، دیگر نیاز نیست که در مورد کسی نگران باشید از اینکه بتواند پیامک یا صندوق جیمیل تان از قفل صفحه نمایش را مشاهده نماید. غیر فعال کردن هر دو، لبه های درخشان را حذف خواهد کرد که در هر دو سمت صفحه نمایش هنگام کشیدن از هر دو لبه نمایان می شوند.

لازم به گفتن است که چنانچه گزینه دوربین را غیر فعال سازید، پس دیگر هیچ ابزار جایگزینی برای دسترسی به دوربین از قفل صفحه نمایش برایتان باقی نمی ماند.

همانند اندروید 4.1 شما هنوز هم می توانید به طور مستقیم قفل جستجوی گوگل را با کشیدن به سمت بالا از دستگیره دایره ای شکل در پایین صفحه نمایش باز کنید. به همین ترتیب، پنجره اطلاع رسانی هنوز هم با کشیدن نوار وضعیت به سمت پایین قابل دسترسی است. این خوب است که گزینه ای برای غیر فعال کردن اینها به سوی ویژگی های افزوده شده به ترکیب نیز مشاهده می شود.

چنانچه شما غیر فعال کردن ویجت ها را برگزینید، برنامه به صورت خودکار ساعت را به عنوان ویجت قفل صفحه نمایش پیش فرض تنظیم می کند. هر دو ویجت ساعت و ویجت موسیقی (که هنگامی که صدا در حال پخش است نمایان می شود) با قابلیت تغییر اندازه مجدد باقی خواهند ماند.

Lockscreen Policy با موفقیت بر روی گلکسی نکسوس با اجرای اندروید 4.2 لوبیا ژله ای امتحان شده است. برنامه به صورت رایگان در فروشگاه Google Play در دسترس است. لینک پایین شما را به صفحه فروشگاه خواهد برد.

Download Lockscreen Policy For Android

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *