GameStick: باز هم یک نو آوری در دنیای سرگرمی های اندروییدی

GameStick: باز هم یک نو آوری در دنیای سرگرمی های اندروییدی
  • 1391/10/17
  • محمدکریم حدیدی
  • 1

مدتهاست که بازی های موبایلی به یک عرصه تجاری تبدیل شده اند، در این میان اکوسیستم یکپارچه ios و اکوسیستم منبع باز اندروید بیشترین بازی ها را در اختیار دارند. پیش از این شنیده بودیم که کنسول خانگی و ارزان قیمت Ouya از این بازار استفاده کرده و توانسته بازی های اندرویدی را به خانه هایمان بیاورد تا بتوانیم از بازیهای بهینه شده برای این کنسول کوچک در صفحه نمایش بزرگ تلوزیون لذت ببریم اما گویا رقیب جدیدی برای این پروژه پا به عرصه گذاشته است.

کنسول Ouya

این پروژه جدید که GameStick نام دارد در واقع ترکیبی از یه Mini pc اندروییدی و کنترلر بازی است و نحوه عملکرد آن هم به این نحو است که محصول از طریق درگاه HDMI به تلوزیون متصل شده و ارتباط خود را از طریق بلوتوث با کنترلر برقرار می کند. درست است که پردازنده دوهسته ای این محصول قدرت پردازشی تگرا 3 موجود در کنسول Ouya را ندارد ولی طراحی این محصول به گونه ای است که راحت می توان قسمت رابط را درون کنترلر جا ساز کرده و آن را به آسانی حمل کرد در حالی که کنسول Ouya این مزیت را ندارد.

کنسول GameStick

GameStick قیمتی برابر با 79 دلار خواهد داشت که نسبت به رقیب خود ارزانتر است. فعلا” این پروژه در حال جمع آوری مبلغ 100,000 دلاری برای نهایی کردن محصول خود است و گفته می شود که در همین سال در بازار عرضه می شود.

مقایسه اندازه دو محصول

شاید پردازنده ی دو هسته ای این محصول در نگاه اول برای اجرای بازی های اچ دی اندروید نا امید کننده به نظر برسد اما توجه کنید که شما با این قیمت پایین می توانید از یک رایانه قابل حمل و محیطی بهینه شده برای سرگرمی ها و وبگردی ها بهرمند شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *