در بازی برش دار، بهترین وسیله جمع کن شوید (اپ اندروید و آی او اس)

در بازی برش دار، بهترین وسیله جمع کن شوید (اپ اندروید و آی او اس)
  • 1391/10/18
  • مهيار سوري
  • 1

وقتی وارد دنیای مختلفی از بازی ها می شویم، در میابیم همه نوعش موجود است؛ از جنگی و هوش گرفته تا فکری و استراتژیک. اما این قضیه در گوشی ها کمی متفاوت می شود و گاه برخی ویژگی ها کم و گاه زیاد می شود، ضمن اینکه نوع و عنوان بازی ها نیز تغییر پیدا می کند. مثلا در رایانه ندای وظیفه و در گجت ها، پرندگان خشمگین.

البته اکنون بازی هایی هستند که حتی شاید از انگری بردز و دیگر بازی های اندرویدی و آی او اسی هم جذاب تر و گرافیکی تر باشند، اما هنوز معروف نشده اند. مثلا همین بگ ایت (برش دار) را در نظر بگیرید، چه کسی می تواند حدس بزند که چقدر زیباست تا وقتی آن را بازی نکرده باشد؟ بگ ایت، یک بازی مناسب برای سیستم عامل اندروید و آی او اس هست که در دو نسخه لایت و پولی عرضه می شود. موضوع اصلی نسخه کلاسیک، قرار دادن وسایل دور و اطراغ داخل یک کیسه، بدون قابلیت برداشتن یا هر گونه تغییر  است. که البته، چند حالت دیگر هم برای امتحان کردن، وجود دارد که در پائین به آن ها می پردازیم.

نحوه حرکت و کنترل

پس از این که بازی را اجرا نمودید، گزینه مشاهده خواهید کرد که دارای دو گزینه کلاسیک و چند نفره است.
وقتی نسخه کلاسیک (تک نفره) را انتخاب کنید، چند راهرو برای بازی دارید. که اساسا به شما امکان انتخاب حالت بازی را می دهد. برای شروع، شما ابتدا به اولین راهرو دسترسی دارید، که “Got Split” نام دارد و اصلی و کلاسیک ترین نوع را به نمایش می گذارد. پس از اینکه انتخاب انجام شد، به اولین مرحله هدایت می شوید، اگر از بازی خارج و دوباره وارد شوید، به همان نقطه باز می گردید.

خود بازی، چگونگی پروسه جمع آوری را بهتان آموزش می دهد. شما می توانید اجسام را 90 درجه بچرخانید؛ ابتدا جسم را با یک انگشت نگاه داشته سپس با انگشتی دیگر آن را بچرخانید. همچنین باید در حالت ایده آل مطمئن شوید، سنگین ترین اجسام در ته کیسه قرار دارند و سبک ترین ها در بالا؛ اگر در این حالت باشد، هیچ جسمی از بین نخواهد رفت و آسیب هم نمی بیند، ضمن اینکه به راحتی هر چیز را جای خودش قرار می دهید و با رضایت کامل، مرحله به اتمام می رسد.

دیگر حالت های بازی

پس از تکمیل مرحله های لازم بازی، حالت های دیگر بازی هم یکی پس از دیگر باز می شود که برای مثال حالت دیوانگی را می توان در نظر گرفت که در آن همه چیز به نوعی بر عکس می شود و شما باید این بار برای کسب امتیاز بیشتر، همه چیز را هر چقدر که می توانید نابود کنید. که در نسخه پولی آن، سه مد بی پایان وجود دارد. برداشتن نهایی، دیوانگی بی پایان و افزایش قدرت. در حالت برداشتن نهایی، هر چقدر که می خواهید را بردارید فقط مراقب باشید چیزی آسیب نبیند، چرا که فقط با آسیب دیدن، به اتمام آن مد می رسید (منظور پایان امتیازی آن است نه اتمام کلی مد). در دیوانگی بی پایان، هر چه قدر خواستید نابود کنید و تا زمانی که زمان به پایان نرسد، تمام نمی شود؛ البته چند آیتم هستند که می توانید از آن ها برای افزایش زمان استفاده کنید.

حال اگر از گزینه های اولی، گزینه چند نفری (مالتی پلیر) را انتخاب کنید در همان ابتدا از شما اطلاعات ورود فیسبوک می خواهد. در این حالت، بسیاری از مکانیزم های بازی تک نفره حفظ شده اما برخی از امکانات تتریسی آن وجود ندارد، مخصوصا اگر در یک دسته خیلی بزرگ بازی کنید. به این ترتیب، امتیاز شما بیشتر می شود و بازی به همین ترتیب تا پایان کار ادامه دارد.

نصب

این بازی به راحتی قابل دسترسی و دریافت است، فقط کافی در فروشگاه مورد نظر خود عبارت “Bag It’ را جستجو کنید. البته جای گفتن هم دارد که یک ورژن اچ دی برای گوشی های آیفون وجود دارد که کمی با اندروید متمایز شده است! به دلیل اینکه این بازی چیز خیلی خاصی ندارد، پس عملیات نصب خیلی طول نمی کشد.

نتیجه گیری

اگر چه در بازی ای که از جمع کردن وسایل دور و اطرافمان سخن می گوید، جان شک و تردید هست اما پس از مدتی کاملا تحت تاثیر قرار خواهید گرفت و با مغز خود مقابله می کنید و سعی می کنید حسابی تیز باشید!  ضمن اینکه این بازی به قدری سرگرم کننده، سرکاری و آسان هست که فرزندتان را برای مدتی حسابی مشغول کند. اما اینطور که به نظر می رسد هر کس از هر سنی عاشق این بازی است.
نظر شما کاربر گویا آی تی در این باره چیست؟ از این استقبال می کنید یا بازی دیگری را ترجیح می دهید؟ نام آن را بنویسید. نظرتان را با ما در میان بگذارید

 منبع: MakeUseOf

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام بچه ها بچه ها تو یکی از سایت های معرفی وب یه نظر سنجی هست که برترین وبسایت فناوری رو خواسته از بین نارنجی ، زومیت ، گویا آی تی ، فارنت انتخاب کنند برای بالا رفتن رتبه ی گویا آی تی توی نظر سنجی به سایت مورد علاقه خودتون یعنی گویا آی تی رای بدید ، سمت چپ سایت هست نظرسنجی آدرس سایت هم :
    zoomlink.ir
    اینه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *