چگونگی پخش فایل های MKV در ویندوز مدیا پلیر در ویندوز 8

چگونگی پخش فایل های MKV در ویندوز مدیا پلیر در ویندوز 8
  • 1391/10/18
  • مژگان فنائی
  • 2

چنانچه شما همانند من هستید، احتمالا چندین ویدئوی MKV در رایانه تان دارید. اگر پاسخ مثبت است، ممکن است مجبور به استفاده از دیگر پخش کننده ویدئو برای پخش چنین فایل هایی شوید. ویندوز مدیا پلیر (Windows Media Player) پیش فرض ویندوز اگرچه بسیار گیرا و جالب است، اما متاسفانه هنوز از پخش فایل های MKV پشتیبانی نمی کند. مایکروسافت پشتیبانی برای بسیاری قالب (فرمت) های مورد استفاده معمولی همانند MP4 را افزوده است، اما برای MKV خیر. خوشبختانه، چنین مشکلی با استفاده از کُدک ها (codec) قابل حل است. شما ممکن است از دیگر پخش کننده های رسانه همانند VLC ، برای پخش فایل های MKV استفاده کنید. شما حتا می توانید برخی پخش کننده های MKV را در فروشگاه بیابید. اما اگر به گونه ای دیگر فکر کرده، و بخواهید آنها را با استفاده از ویندوز مدیا پلیر پخش کنید، نیاز به نصب یک کُدک دارید. بدون آن، ویندوز مدیا پلیر این نوع فایل را پخش نخواهد کرد. خوشبختانه، این کُدک اکنون در دسترس است، پس بیاید آن را نصب کنید و از پخش فایل های MKV در ویندوز مدیا پلیر لذت ببرید.

شما می توانید به هرحال تلاش به باز کردن فایل MKV نمایید. به هرجهت نا امید نشوید.

شما می توانید پیوند (لینک) به فروشگاه را دنبال کنید، جایی که می توانید چندتایی از برنامه های کاربردی را بیابید که لزوما قادر به بخش فایل های MKV نبوده، اما در ارتباط متقابل با آنها هستند.

اما هدف اصلی ما پخش فایل های MKV در ویندوز مدیا پلیر است، بنابراین بیاید تلاش کنیم تا آن را به پخش این فایل ها واداریم. یکبار دیگر فایل را باز کرده، و این بار، روی “گزینه های بیشتر” کلیک کنید.

ویندوز مدیا پلیر را از فهرست انتخاب کنید.

شما پیامی همانند این را مشاهده خواهید کرد. “بله” را بفشارید چرا که ما فقط می خواهیم ببینیم که آیا آن را پخش می کند یا خیر. این مثل این می ماند که شما از این حقیقت آگاهید که چینی یک زبان است، اما نمی دانید که چگونه آن را بخوانید، و من از شما می خواهم که به هر حال تلاش کنید.

نه. شما نمی توانید چینی صحبت کنید. ویندوز مدیا پلیر این قالب (فرمت) را نمی شناسد. لازم به گفتن است، که تنها روش برای انجام این کار نصب کُدک است.

بیایید هم اینک کُدک را به دست آوریم. این کُدک برای دانلود در Shark007.net موجود است (پیوند در پایان این مقاله ارائه شده است).

پس از دانلودش، آن را اجرا کنید. برخی چیزهای اضافی همراه با برنامه نصب وجود دارند، تصمیم با شما است که آیا به آنها نیاز دارید یا خیر. باقیمانده نصب آسان و سر راست است.

پس از نصب، یک صفحه وب و پنجره تنظیمات برای کُدک را باز خواهد کرد. چنانچه در حال اجرای نگارش 64 بیت ویندوز 8 هستید، مطمئن شوید که افزونه های اجزای 64 بیت را نصب می کنید، پس از آنکه کُدک را نصب کردید. پیوند در صفحه وبی که باز می شود خواهد بود.

پس از انجام این کار، می توانید با تنظیمات کُدک ور بروید. هرچند، من انجام چنین کاری را توصیه نمی کنم، بنابراین تنها تنظیمات توصیه شده را اعمال نمایید.

این بخشی از تنظیمات توصیه شده برای مرتبط ساختن تمامی فایل های MKV با ویندوز مدیا پلیر است. کاملا مناسب و سودمند است.

اکنون دوباره آن فایل های MKV را بررسی کنید. آن از یک نماد (آیکون) ویندوز مدیا پلیر برخوردار است، بدین معنی است که اینک به آسانی باز خواهد شد. همچنین یک پیش نمایش بند انگشتی (thumbnail) نشان داده می شود، درست همانند تمامی دیگر فایل های ویدئویی پشتیبانی شده.

زمان آزمودن آن است. اکنون می توانید تلاش در پخش هر گونه فایل MKV با استفاده از ویندوز مدیا پلیر کنید وامیدوار باشید که آنها را به خوبی پخش خواهد کرد.

بفرمایید، این همان چگونگی انجام این کار بود تا بتوانید فایل های MKV را با استفاده از ویندوز مدیا پلیر، همانند !Gangnam Style را پخش کنید.

برای دریافت کُدک به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Get Windows 8 Codecs from Shark007.net

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام.من برای نشون دادن فایلهای mkv در مدیا پلیر طبق مراحل بالا پیش رفتم اما بعضی فیلمهای mkvرو نشون نمیده.بعضیهاشونو نشون میده میشه کمکم کنید؟؟؟؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *